- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beðeni
A N N E L I K
Allah’in kadinlara nasip ettigi bu yuce paye ve vazife bazi sahislar tarafidan cok hafife aliniyor. Mesela bir meslek sahibi olabilmek icin kolej veya universite bitirilip, bazan okudugu sahada master veya doktora yapiliyor. Bunun yani sira insan yetistirmek icin gidilecek bir okul yok. Insan yetistirmek icin sadece hamile kalmak yeterli degil. Bir insanin yetismesindeki en onemli rolu anneler oynar. Yavrusunun ilk ve hayat boyu surecek ogretmenligini buyuk bir fedakarlikla ustlenir. Onu yonlendirir, durust olmasini, caliskan olmasini, arkadaslariyla iliskilerinde nasil davranmasi gerektigini ogretir.
Bazi kisilerin hosuna gitmege bilir, ama bence en iyi anneler hayvanlardir. Yavrularini dunyaya getirir, onlari besler, yalar, paklar. Butun bildiklerini 6-8 hafta icinde yavrularina ogretir. Tehlikelerden korunma yollarini, dostlarini dusmanlarini, nasil avlanacaklarini tek tek ogretir.
Yillar once bir oglum henuz gozleri acilmamis bir kedi yavrusuyla eve geldi, annesini otomobil cignemis. Yavruyu damlalikla besleyerek buyuttuk. Hayatimda gordugum en cana yakin kedi idi. Cunku annesi ona hic bir sey ogretemeden olmustu. Biz onu sadece besleyip buyuttuk. Onu hayata hazirlamayi bilmiyorduk. 2-3 yasindayken calindi. Bulundugumuz sehirde gazeteye, radyoya ilan koydum ama bulamadik. Halbuki annesi ona yabanci insanlardan uzak durmasini ogretirdi. Biz onu buyutmus ama ona iyi bir anne olamamistik. Bu da ispat ediyor ki sadece besleyip buyutmek yeterli degil.
Bazi insanlar hayatta annelerinden babalarindan gormediklerini cocuklarina verirler. Cunku omur boyu o verdikleri seylerin eksikligini hissetmislerdir. Bazanda annelerinden babalarindan gorduklerini aynen cocuklarina yaparlar. Cunku onlar icin onlerinde bir ornek vardir onlarda o yoldan yururler.
Evet her bebegin bir karekteri vardir, genede cocuk yogrulup sekil verilmeye hazir bir hamura benzer. Ona ilk seklini anne verir. Simdi babanin hicmi rolu yok diyeceksiniz. Aile bir butundur. Anne ve baba birbirlerine destek vererek bebeklerini cok daha rahat buyutur ve rahatlikla kurduklari kurallari yurute bilirler. Besleme, uyku, banyo duzeninden baslar egitim. Cocugu oyuncaga bogmak, istedigi kadar TV seyrettirmek egitim degildir. Evde duzensiz kuralsiz buyuyen cocuk okulda daha ilerde de hayatta zorlanir. Okulun kurallari cocugu sikar, okulu sevemez. Ilerde hayatinda da basariya ulasmasi guc olur.
Cocuk iki sekilde beslenir.Birinci bedenen buyuyup gelismesi icin muntazam ogunlerde sut, mama, yemekle beslenerek. Ikinci ruh sagligi icin sevgiyle. Sevgi ruhun gidasidir. Her canli sevgiye muhtactir. Bitki, hayvan, insan hepsi sevilmek icin yasar. Sevgi dolu insanlar etrafina sevgi sacar ve hayatta rasladiklari guclukleri rahatlikla goguslerler. Su muhakkaktir ki sevgi verildikce cogalir. Sevilmek isteyen once sevmesini ogrenmelidir.
Cocukla arada oyle bir sevgi bagi kurmak gerekir ki her zaman ailesinin kayitsiz sartsiz arkasinda oldugundan emin olmalidir. Hic bir zaman cocuk annesinin veya babasinin sevgisini kaybedeceginden korkmamalidir. Bu demek degildir cocugun yaptigi hatalar hos gorulecek veya gormezden gelinecek. Asla cocugun iyiligi icin hatalarinin duzeltilmesi icabinda yaptigi hata icin cezalandirilmasi gerekir. Cocuga bir sey yasaklanir, veya o anlik hayir denirse sebebi onun anlayacagi sekilde izah edilmelidir.
Bu gunun cocuklari ne kadar iyi yetistirilirse dunyanin gelecegini o derece garantilemis oluruz. Elimizdeki yavrularimizi en iyi sekilde yetistirmek Allah’in bizlere verdigi vazifeyi layigi sekilde yerine getirmek, bizlerin annelik ve insanlik gorevimiz. Butun annelere bu kutsal gorevlerinde basarilar dilerim.
Aynur Ilkay
YORUMLAR
Henüz yorum yapýlmamýþ.