- 812 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mektup / 13.07.2013
Saat 08:50 ve ben uzun zamandır yapmak istediğim bu düşünceyi, tam da bu anda yürürlüğe koyuyorum. 13 Temmuz’da, Cumartesi gününde. Beraber geçirdiğimiz birinci ay bugün…
Bu düşünce hakkında biraz açıklama yapmamı bekliyorsun şimdi. Ama hayır, istemiyorum. Dışarda sabahladım. Gözlerimi ne kapatmak, ne de açmak istiyorum. Kafamın içinde bir kütle var gibi, taşıyamıyorum, çok yoruldum. İstediğim ne mektuplaşmalar hakkında beylik cümleler kurmak, ne de bunu neden yaptığımı anlatmak. İstediğim şey sensin benim.
“Sen.”
“Sen.”
Bu sözü aklıma yatırdım, uzun uzun düşünmeye başladım az önce. Gördüğüm en sıkı kelime. En sıkı, en sıkıştırılmış. Düşünsene, yağmur damlaları akmış nehirlere, nehirler taşmış denizlere, denizler büyümüş, okyanus olmuş. Boydan boya maviye boyanmış her yer. Her yer sana benzemiş. Pablo Neruda’nın bir cümlesi geldi aklıma. "Değil mi ki senden ötürü boyuyorlar maviye hastaneleri…" Oturup uzun uzun düşünüyorum. Bu cümlede bahsedilen şahsın sen olabileceğin geliyor aklıma, aklıma saplıyorum birkaç yapay mermiyi. Çünkü seni benden başka kimse anlatmamalı. Neruda olsa bile, anlatmamalı. Sen, başkalarının dilinden çıkan sadece bir kelime olursun, benim ise, dilimden çıkan kalbim. Evet... Açsam ağzımı şimdi, adını yatırsam dilimin ucuna, kalbim çıkar gider senin ardına, sesinin ardına… Ne demiştim, “sen…” Gördüğüm en sıkı, en sıkışık kelime. Buraya kadar gelen ve sonsuza kadar uzanacak olan cümlelerimin içine sığdığı kelime.
Az önce tartıştık seninle. Biliyor musun, senin bu halini çok seviyorum. Tüm dünyayı karşımıza alıp, meydan okuyacağımız zaman da böyle ol olur mu? Böyle sinirli, böyle başın dik, böyle arzulu, böyle kıskanç, böyle güçlü ve güzel böyle…
Sevgilim, güneş ışığını bırakmış sana, boyunca bir maviyi çalıp getirmişsin uzak yerlerden. Ne diyorum biliyor musun? O maviliklerini getirdiğin uzak yerlere gidelim seninle. Dönelim sonra, tekrar gidelim. Sonra tekrar…
Tekrar gidelim…
Tekrar gidelim…
Çünkü gitmek güzel bir eylemdir sevgilim, avuç içlerimiz birbirine temas edecekse yol boyunca…
Gitmek güzel bir eylemdir sevgilim, sen de öyle.
Gözlerindeki maviden öpüyorum…
“Sen benim ideolojimsin.”
Onur Budak
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.