- 1717 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DUA MI EDİYORSUN, ALLAH'A EMİR Mİ VERİYORSUN?
İlle de istediğin olsun diye çırpınıyorsun.
Bakalım istediğimiz şey bizim için hayırlı mı? Bundan nasıl emin olabiliriz?
İlle de olacak diye tutturmak hırs içinde dua etmek doğru mu? Hakkın rızası var mı istediğin şeyde veya yeri zamanı mı?
Tufanda oğlu kendisine uymayan Hz. NUH’un o durumdaki tavrı, bu davranış sorununu çözer.Gemiye binmeyen ve azgın sularda boğulan oğlu için elbette içi yanmıştı. Üzgün ve çaresiz baba’ya Rabbinden aldığı kelimeler imda yetişti:
"Rabbim! Benim için hayırlı olup olmadığını bilmediğim bir şeyi senden istemekten sana sığınırım. Beni bağışlamaz, suçlarımı örtmezsen hüsrana uğrayanlardan olurum."diye yakardı.
Sonuç istediğine uymayınca bunalıma giriyorsan, seninkisi dua değil EMİR dir. Farkında değilsin, ama işin açıkçası, Allah emrini yerine getirmedi diye kızıyorsun.Hatta: "Bakalım gerçekten Allah varsa benim duamı kabul eder." diye Allah’ı test edenler var. Allah seni imtihan eder fakat sen onu edemezsin.
Çünkü sen tam bir görüş sahibi değilsin. Beş duyuyla sınırlısın. O ise seninle ilgili tüm hikâyeyi biliyor, büyük resmi görüyor. sen ise filin üstündeki karınca gibisin. Filin neresindesin haberin bile yok.
Şunu bil ki: Allah senin emrine değil, sen onun emrine tabisin.
Dervişe "Allah’la aran nasıl?" diye sormuşlar, "Nasıl olsun, hep onun dediği oluyor" demiş.
Ben bu tarz duanın insanı çok rahatlattığını bizzat yaşadım, tavsiye ederim. Allah’ın hoşuna gidiyor bu rıza tavrı.
YORUMLAR
selam.
dua konusunda tam aradığım yazı.
aynen katılıyorum size.
dualar market siparişlerine döndü.
oysa yazıyor kuranda şekli.
söz kalabalığı,
bir tane gözyaşı yok.
Allah insanların farkındalığını artısın diyelim.