- 1462 Okunma
- 6 Yorum
- 1 Beğeni
Kuşlarda Ses Vermiyor Anne
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Suçluluk duygusundan kaynaklanan çok fazla dikkat göstermede aşırıya kaçmayın.
Çalışan kadınların sayısı sürekli artıyor, onların çoğu ise annedir. Çalışan annenin çocuklarıyla yeterli zaman geçirme imkânı yok, bu ise çoğu zaman onu endişelendiriyor. Zamanla bu endişe suçluluk duygusuna dönüşebilir. Kendini suçlayan anne sık sık “Ben çocuğuma yeterince zaman ayıramıyorum.” ifadelerini kullanarak şikayet etmeye başlar. Buna bağlı olarak, kendini daha iyi hissetmesi için aşırı dikkat göstermeye ve çocuğun bütün kapris ve isteklerini tatmin etmeye yönelir. Bu davranış ise, çocukların kafasını karıştırır ve bir şeylerin yerinde olmadığının sinyali olarak hissedilir. Bu durum çocukların sinirli ve agresiv olmalarına neden olabilir. Çocuklar samimi ve tabii davranışlara ihtiyaç duyarlar.
Sorumluluklarınızı yükümlülük olarak kabul etmeyin.
İş günü sonunda kadın eve döner, orada ise yemek pişirme, temizlik ve ütü yapma gibi bir sürü ev işlerinin yanında, çocuklarla oyun oynama ve konuşma için zaman ayırma da bekler. Ayrıca dış görünüşünün bakımı için zamana da ihtiyacı vardır. Buradaki problem sorumluluklarını yükümlülük olarak kabul ettiğinde meydana çıkar. Hele ki mecburi olarak çocuklarla oynadığı ve ilgilendiği zaman. Çocuk onunla mecburiyetten dolayı ilgilenildiğini hissettiği zaman bu onu çok rencide edebilir. Çünkü çocukların temel ihtiyaçları sevgi ve ilgidir, ancak bu duygular samimi olmalı. Bu ebeveyn ve çocuk arasında güven duygusunu pekiştirecektir.
Çocuğun sadece dersleriyle ilgilenmeyin.
Yemek hazırlarken anne çocuğuyla okulda günü nasıl geçtiği hakkında konuşabilir. Bu konuşmada önemli olan „ne” soracağınız değil „nasıl” soracağınızdır. Çocuğunuzla diyalog esnasında sorguya çeker gibi soru sorup hızlı cevaplar beklememelisiniz. Sizin de iş gününüzün nasıl geçtiğini anlatıp paylaşmanız güzel olur. Bu şekilde çocuğunuzla gerçek tabii dost sohbeti başlatabilirsiniz.
Çocuğunuzun oyun davetini buna gücünüz olmadığında kabul etmeyin.
İşten yorgun döndüğünüzde ve çocuğunuzun onunla oynamanızı beklediğinde, onu üzmemek için yapmacık tavırlar sergilemektense yorgun olduğunuzu ve azıcık dinlenmeye ihtiyacınız olduğunu anlatın. İlk anda bu cevabınızdan memnun olmasa da beraber oynamanız için beklemeyi kabul edecektir.
Zaman eksikliğinden dolayı çalışan annelerin yaptığı esas hata herşeyi hızlı bir şekilde yapmaya çalışıp bunu da ailenin diğer bireylerinden talep etmektir. Aslında çocuklar ile geçirilen zaman aile içinde herkese neşe ve mutluluk anları getirecektir.
YORUMLAR
remzi kokargül
remzi kokargül
Yazı da çok güzeldi, çıplak dallardaki kuşlar da çok anlamlıydı. Tebrik ediyorum, saygılarımla.
remzi kokargül
Günün anlamına değen ve gerçekten güzeldi.
Kaleminize ve beraberinde yüreğinize sağlık.
sevgiyle.
remzi kokargül
Saygılarımla efendim.
Böyledir işte anne sevgisi.
Cümlelerin en güzelini söküp alır insanın yüreğinden.
Sözlerin en anlamlısına döner diliniz.
Gözleriniz,
sağanakların en anlamlısına yakalanır.
Ne yazmalı?
Gerçekten çok anlamlı, çok güzel bir yazıydı.
remzi kokargül
Selam ve hürmetlerimle.