- 3418 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mega Holdings dolandırıcılık
"""Titan skandalını hatırlatan yeni nesil saadet zinciri"
Dinçer GÖKÇE - Ahmet CAN.....""
Bismillahirrahmanirahim
Hürriyet Gazetesinde manşet olarak atılan bu haberi lütfen ciddiye alalım. Mega Holdings çatısı altında Amerika’nın bir şirketi olarak yıllardır var olan bu dolandırıcılık son zamanlarda Türkiye’deki işsizliği bahane edip halkımızı kandırmaya ve hakaret etme boyutunda zalimkarane bir şekilde kendine bağlayıp insanları köleleştime derdine düştüler....
Bundan yıllar önce haber alamadığım ve hatta yabancılaşma noktasına gelen bir lise arkadaşım bana ulaşıp halimi hatırımı sordu. Gerçekten yıllar sonra bir arkadaşımın bana ulaşıp halimi hatırımı sorması hiçbir felsefeye sığmaz diye bir anlam yüklüyorum...hal hatır derken bana bir iş yapıp yapmadığımı sordu bende daha öğrenciyim Üniversite bitmeden iş mi bulunur dememden sonra başladı, mega hayallerim. .. aslında boşuna okuyoruz devlet bize iş vaat etmiyor herkese üniversiteye gitme yolu açıldı ve herkes işe girme telaşına düştüğü böylesi bir Türkiye sürecinde okumadan para sahibi servet sahibi olunabilir sözcükleri sarf etmek gerçek manada bir ezberi bozma yeniden bir yaşamı boyutlandırma yeniden bir yaşamı tanımlama derdine düsersiniz, ister istemez. .. her iş telaşına düşen genç gibi bende hemen işi merak etmeye başladım. Bende ard arda sorular soruyorum nasıl bir iştir neler yapılır Nerede yapılır tecrübesi nedir ben yapabilir miyim diye binlerce soru saydırdım..arkadaş da bu saydırdığın hiçbirşeye ihtiyaç yok bu işte para var para hemde hiçbir eğitim öğretim e gerek kalmadan biz boşuna okuduk şimdiki aklım olsaydı okumazdım falan da filan binlerce benim ezberimi bozan cümle. ..
Bende sürekli işi merak ediyorum nasıl olur böyle bir şeyin imkanı olabilir mi acaba diye kafamı yeme aşamasında buluyorum kendimi neredeyse.
Arkadaştan gelen adımlar çok profesyonelce ve zekice (not: bu işe tabi olan herkes bir haftalık eğitimden geçiyor) ; seninde bu işi öğrenmeni istiyorum van’da bir arkadaşım var istersen seni onunla görüştürüm diyerek numarasını bana gönderdi ve aramamı istedi. Bende hemen aradım ama başka bir kişiyi dolandırıyor diye anonsta bulunuyordu Avea’nın müşteri hizmetleri. Neyse baktım musait olunca sana ulaşırım diye mesaj çekti. Yaw birde bunlar işin ne olduğunu ne telefonda nede facebookta hiç şekilde söylemiyorlar bende merakıma yeniliyorum biraz daha ciddi bir tutkuyla sabırsızlıkla bekliyorum bana işi anlatacak diye...
Sabah saat 8:00 de Ali can arkadaşım odaya gelmiş, YyÜ’de ki bilişim şenliklerine katılacağız diyerek beni uyandırdı bende tamam gidelim deyip kahvaltıdan sonra prof.doc. cengiz andıç kültür merkezine gittik konu network bir yandan dinliyorum diğer yandan işi merak ediyorum. Baktım saat 11:45 gibi beni aradı dün musait değildim kusura bakma bugün saat 14:00 de Halep kafeye gel görüşelim sana işi anlatacağım. Bende tamam dedim büyük bir heyecanla yurda geçtim bilgisayarı bıraktım yemek bile yemeden servise bindim merkeze doğru yol almaya başladım. Tam eski araştırma’nın yanına geldik telefon çalındı nerdesin benim acilen bir işim çıktı bir yakınım hastaneye kaldırıldı bende mecburen onu ziyarete gittim.en iyisi görüşmeyi saat 16:00 ya erteleyelim olur mu? Bende tamam dedim sıkıntı yok sonuçta elinizde olmayan nedenlerden dolayı gelişen bir durum olmuş. Baktım anlayışın için çok teşekkür ederim diyerek telefonu kapattı.bende kendi kendime dedim aha artı bir puan aldım. Gel gör ki zaman geçmiyor dolanıyorum geziniyorum sahafçılara gidiyorum kitab bakıyorum yok zaman geçmiyor. Neyse bende Feqiye Teyran parkına geçtim bir kaç tanıdık arkadaş gördüm konuştuk hal hatır ama ben asla işten bahsetmeye yeltenmedim. Saate baktım tam 15:50 geçiyordu telefonu elime aldım aradım nerdesin geldin mi diye 45 dk ’ dır servis bekliyorum gelemiyorum ki dedi neyse ben tamam sıkıntı yok öyle böyle saat 17:00yi gösteriyordu görüşebildik nihayet. ..
Halep kafede ikinci kata geçtik oturduk bir masada bilgisayarı açtı telefonunu masaya bıraktı ben şimdi döneceğim dedi. Sabırsızlıkla işi anlatmasını bekliyorum. Karşıma geçti ilk sorusu şu oldu ; sen ne iş yapıyorsun öğrenciyim dedim mühendislik okuyorum. Peki kaçıncı sınıf 3. Sınıf dedim kaç yıl sonra bitecek dedi bende nasipse gelecek sene bitiyor. Peki bitirince işin hazır mı? Bilmiyorum dedim... işte devlet böyle binlerce öğrenciyi süründüyor 30 yıl boyunca okuyorsun ve sana hiçbir şekilde iş garantisi vermiyor.
Baktım bilgisayar’ında hazır bulunan bir dosya açtı ingilizce hazırlanan bir slayt başlattı. Başladı anlatmaya tam yarım saat boyunca para kazanan insanları gösterdi paraları katlanıyor bu işte çok para kazanacaksınız demeyi ihmal etmiyor her defasında.her defasında Mercedes arabanın yanında resim çeken kişileri gösteriyor. Ama bu işe girip 2 bin zarar eden binlerce dolmuş şoföründen hiç bahsetmedi. Ben daha fazla dayanamadım sen bana işin ne olduğunu göstermeyi düşünüyor musun?
Tamam dedi baktım defterini açtı ve bana soru sormaya başladı senin bir işten bekletin nedir bir iş nasıl olursa senin için iyi olur bende öyle ciddi ciddi düşünüyorum ciddi felsefik sosyolojik birazda trajik kavramları kullanarak kendimi ispatlama derdindeyim ki hiç sormayın.!! :(
Her açıklamamı her cümlemi adeta alkışlıyor adeta beni yere göğe sığdıramaz gibi övüyordu. Baktım defterine ismimi yazdı ve en yakın iki arkadaşını söyle bende oda arkadaşlarımı söyledim Mazhar ve Ahmet .. baktım halkalar çizmeye başladı bütün ayrıntılarıyla 1×1 2×2 3×3 4×4 kuralı şu kadar kişiyi kazanırsınız su kadar para kazanırsınız. Yaw dedim allah aşkına bunların hepsini de anladım sen bana işi söyle de rahatlayayım. Baktım dedi sen etrafındaki kişileri görüyor musun hepsi bu işte çalışan kişiler yani elemanlar hafiften etrafıma baktım herkes okey oynuyor. Allah allah bu iş okey oyunu mu diye düşünmüyor da değildim. Peki ben ne yapacağım sen onu söyle dedim. Sen bir işe başlasan en az kaç para ile başlarsınız valla dedim kuruyemişçi dükkanı açsam en az 10 bin gider başlangıç için , işte bu iş için de çok gülünç bir sayı söylüyorum sana 2 bin lira ile holding ortaklığını teklif ediyoruz.tamam dedim gerekirse 10 bin de bulurum sen yeterki bana ne iş yapacağımı söyle. Bak bizim işimiz diye söylemeye başladı tekrar , sen ’web’ sitesine üye kazandıracaksın dedi nihayet. .. kafamda basit bir hesap yaptım 10 kişiyi üye edersem 200×10 = 2 bin lirayı geri alacağız Mega Holdings’e ise 2000×10=20.000 lira kazandırıyorum işte dedim çark böyle dönüyor.
Daha fazla ayrıntılara girmek isterdim ama biraz abartıya kaçmasın istedim.
Eskiden ingiltere fransa Rusya gibi devletler ham madde arayışları içerisinde yeni yeni coğrafyalar keşfetmeye başladılar
Şimdi dünyada ne petrol ne kömür ne bor nede diğer kaynakları herşeyi tükettiler
Bugün baktılar hammadde bitti artık yeni yeni insanlar keşfetme derdine girmeye başladılar. Kolonilik kölelik sömürgecilik hiç değişmedi farkındaysanız bugün herşey modern olarak yapılır. Dolandırıcılık Sahtekarlık ve hertürlü düzenbazlık son teknoloji ile çağdaşlık düzeyinde lanse edilmeye başlanmış. ...
Ben dedim ki ben dindar bir insanım faiz yemem amerika emperyalizmin sömürgesi olarak kendi hayatımı feda etmem kim ne yaparsa yapsın kim ne iş yaparsa yapsın beni alakadar etmez ama ben bu işi yapmayacağım. ..
Şüphesiz deccal yaşam alanımıza çoktan girmiş buluyor unutmayın ki siz bu işten para kazanmıyorsunuz başka insanların kul hakkını yiyorsunuz. yolunuz yol değildir....!!!
Allaha emanet olun
Saygılarımla. ..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.