GÖÇMEN KUŞLAR (Denetim Günlüğü)
Ankara’da Keçiören İlçesinin en iyi okullarından biri olan ilkokullardan birinde üçüncü sınıfların teftiş ve denetimini yapıyorum. Grup Başkanı rehberlik çalışması Yaptığımız sırada; üçüncü sınıfların teftiş ve denetimini bana vermişti. Öğretmeni, rehberlik sırasında tanımaya, uyguladığı programlarla ilgili, işlediği dersleri nasıl verdiğini, teftiş yönergesi ile istenilen dokümanları hazırlaması için yapılacaklar, şube ve zümre kararlarını önemi ile ilgili olarak konuşuyoruz Öğretmeninin eğitim öğretimi bir adım ileri götürmesi için bilgimizi, araştırdıklarımızı, başka yerde uygulamalarda gördüğümüz iyi örnekleri de öğretmenlerimizle paylaşıyoruz. Biliyoruz ki; öğretmenler çocuklarımıza şekil veren, biçimlendiren asli unsurlardır.
Okulun dört tane üçüncü sınıfı var. Teneffüste öğretmenler odasına giderek, üçüncü sınıf öğretmenleri ile hangi derslerinin olduğunu öğrenip birlikte planlama yaptık. Her sınıfa iki saat derse gireceğimi bildirdim. 3 /A sınıfına beş ve altıncı saatlerde derse girdim. Altıncı ders Görsel Sanatlar (Resim) dersiydi. Öğret daha önce Hayat bilgisi dersinde, sonbaharın belirtileri ile ilgili, “Göçmen kuşları” işlemişti. Resim olarak da göçmen kuşların resmedilmesini söyleyerek öğrencilerin malzemelerini kontrol etti.
On beş yirmi dakika sonra Buğra adlı çocuğun yanına gelen öğretmen Remziye Hanım,
-Buğra neden boş duruyorsun? Resmini tamamlamamışsın.
Dedi. Buğra,
-Resmim tamam öğretmenim.
-Ben mi yanlış görüyorum Buğra? Burada sadece bir kuş var.
-Evet Öğretmenim.
-Peki bana açıklama yap neden bir kuş?
-Öğretmenim bu kuş ana kuş. Yavrularını büyütmüş, onlar da uçabiliyorlar. Ana kuş yaşlı olmuş. O arkadan uçuyor. Yavruları uçuyor. Analarını beklemiyorlar. Göl kenarında bekleyecekler. Yavrular görüntü dışında
Dedi. Ben alkışladım. Bu tür zekası olan çocukların desteklenmesini istedim.
YORUMLAR
Çok hoş bir anı.
Hani Öğretmen resim dersinde tabiat manzarası çizmesini ister öğrencilerden. Bir tanesi dersin sonunda öğretmene bomboş bir kağıt verir. Öğretmen sorar '' bu ne?'' Öğrenci '' Çayırda otlayan kuzular '' Der. Öğretmen '' Kuzular mı? Hani nerede kuzular ben kuzu göremiyorum '' Deyince çocuk '' Otların arasına gizlendiler ondan görünmüyorlar'' Der. Öğretmen bu sefer '' Peki otlar nerede onları da göremiyorum '' Deyince çocuk cevap verir : '' Kuzular otları yedi ''
Çocuk deyip geçmemek lazım. Bazen öyle cevaplar veriyorlar ki büyüklerin ağzı bir karış açık kalıyor.
Bahsettiğiniz çocuğun zekasına ben de hayran kaldım doğrusu.
Selam ve sevgilerimle.
acun06
Saygıyla.