- 891 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
VATANDAŞ ÇIPLAK!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
işgüzar bir terzinin kurbanı olan kralın çırılçıplak halkın karşısına çıktığı hikayeyi sanırım hepimiz biliriz; kralın çıplak olduğu gerçeği karşısında hani kimse bir tepki veremez de bir çocuk bu gerçeği haykırır: KRAL ÇIPLAK!
babam milli ğitim müdürü, ben ise doktorum. ikimizin toplam kazancı ülkemiz koşullarında epey iyi bir para, çok şükür... 1.5 yıl önce, babama ilk defa sıfır kilometre bir araba aldık, 19 bin ytl tutarında bu araba, aslında mütevazi, yakıtı ucuz olsun diye dizel yani mazotla çalışır... eski arabamızı 8 bin ytl ye satar, geri kalan para için bir bankadan kredi çekeriz 36 ay vade ile...
BABAM İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRÜ, resmi törenlerde devlet protokolünde 4 numaralı adam!
yıllar sonra mütevazi de olsa ilk defa bir arabanın direksiyonuna babam oturur.
yakıttan tasarruf olsun diye 2 bin ytl fazla para veririz o arabaya... oysa bugün mazotun fiyatı neredeyse benzinle aynı! zam üstüne zam, kemal sunal ın deyimi ile -zam, zama zam-
zaten dört bir yanımız petrol deryası iken dünyanın en pahalı petrolünü almamıza aklım ermemişken, işini bilip de ucuz olsun diye mazotla çalışan arabaya yönelen vatandaşa bir kazık daha; hem de devlet eliyle!
ben doktorum. devletin bana bahşettiği maaş: 1200 ytl... hastane döner sermayesi ile aylık ortalama gelirim 3000 ytl... muazzam bir para değil mi; değil! maaşımdan ve aldığım döner sermaye parasından ayda yaklaşık 1000 ytl vergi veririm devletime. bana kalan 3000 ytl ile büyük bir gaflet halinde almış bulunduğum arabamın taksitlerini öder, babamın aldığı arabanın taksitlerini öder, üniversite öğrencisi kardeşime aylık gönderir, annemin gönlü olsun diye bir miktar para veririm.
ev kirası, elektrik ve su faturası, mutfak masrafı... yılda iki defa arabam için vergi veririm. bu da yetmez, aldığım benzin ile gittiğim her kilometre başına yine vergi veririm!
sonuç: ay sonunda ek hesabı da tüketmiş olan -750 ytl lik banka hesabıma 3000 ytl girer; muazzam bir para!
bu ülkede asgari ücretle çalışıp aile geçindirenleri düşünürsek, benim halim çok iyi... kıt kanaat geçiniyoruz milli eğitim müdürü baba ve doktor oğul...
biz susuyoruz... çok şükür aç kalmıyoruz, çıplak kalmıyoruz...
peki, vatandaş neden tepkisiz?
medya neden suskun?
VATANDAŞ ÇIPLAK BAYLAR BAYANLAR, VATANDAŞ ÇIPLAK!
Ufuk Bayraktar
YORUMLAR
meşhur hikayedir
ingiliz alman ve türk devlet başkanları bir yemekte kamu personelleri hakkında konuşuyorlarmış
İngiliz başkan:
--Bizim memurumuza aylık 4 bin euro gerekiyor. Biz 5 bin veriyoruz . 1000 euro eğitime 1500 sağlığa 1500 euro mutfağa harcıyorlar geriye kalan 1000 euroyu ne yapıyorlar bilmiyoruz.
Alman başkan:
-----:bizim memurlara aylık 6 bin euro gerekiyor.Biz 7 bin veriyoruz. 2000 euro mutfağa 2500 euro sağlığa 1500 euro diğer giderlere harcıyorlar geri kalan 1000 euroyu ne yapıyorlar bilmiyoruz.
Türk başkan:
----Bizim memurlara aylık 3 bin ytl gerekiyor.biz 1000 ytl veriyoruz.Gerisini nerden buluyorlar bilmiyoruz.
neresinden bakarsak bakalım bu bir paradoks..
biz susuyoruz... çok şükür aç kalmıyoruz, çıplak kalmıyoruz...
peki, vatandaş neden tepkisiz?
medya neden suskun?
VATANDAŞ ÇIPLAK BAYLAR BAYANLAR, VATANDAŞ ÇIPLAK!
vatandaş çıplakta ondan konuşmaya utanır..
.medyanın çıplaklık ölçüsü mü > 90-60-90 ...!
eee vatandaş bu standarta uymadan görüntülenemez...!
kutlarım değerli yazar..sevgi saygı selamlarımla..
Sonuçta bir Doktor veMEM babanın dahi zor şartlarda yaşam mücadelesinin üstesinden geldiklerini bu yazıda görmek mümkün...eeee ...vatandaş,asgariücretli,yeşil kartlı neden susuyor..?Bunu en mantıklı açıklaması gerekenlerden biri benim (statü gereği)Kaynaklar halka indirgendi her ihtiyaçlı aileye balık ikram ediliyor varsın tutmayı öğrenmesinler.Sus payı-oy payı evlere gidiyor.Asgari ücretli sersefil yaşamıyoorrr...ölmemek için direniyor.Bizlere sıra geldi...konuşan karşısında KAHRAMAN TÜRK POLİSİNİ BULUYOR....Anlaşıldımı üstad yazacak çok şey var...mamafi benim zamanım kısıtlı .Haber salın mürettebata HAZIRLASINLAR BANDIRMA VAPURU'nu...YARIN SAMSUN'da olmam lazımmmmmmmm
Bugün haberlerde arabalarında şerit değiştirenlerin daha fazla mazot/benzin israfı yaptıklarını ve hız yapmazlarsa sabit bir hızla şehir içinde dur kalklara dikkat ederlerse tasarruf yapılacağı anlatılıyordu. Biz babamla bu habere bir hayli güldük.
Bakın medya bile bu işi yakından böyle takip ediyor :))
Güzel bir konuya değinmişsiniz...
Sevgiyle.