GERÇEK AŞK
Selam sana ey baharımın solmayan gülü.
Selam sana ey karanlık dünyama güneşi getiren seher yeli.
Selem sana gül yüzlüm …
Ve nice dizeler döküldü sevgiliye. Bunların büyük bir saçmalıktan ibaret olduğunu bilse de aşık, alıkoyamaz kendisini bu sarhoşluktan. Oysa biliyordur sevgilinin zannettiği kadar mükemmel biri olmadığını ‘’ Bendeki sen benim eserimdir sevgili.’’ derim hep. Yani mecnun kendini sever içten içe. Peki mecnunu sarhoş edip, uşşak-ı ağlatan şey nedir? Cevabı üç harf kadar uzağımızda ^^aŞk^^ …
Ben bu kelimenin anlamını bir türlü çıkaramadım. Ama acı verdiği kesin. Bildiğim tek şey vuslatın hatrıdır sevgili vazgeçilmez kılan. Kavuşmak istemez âşık çünkü bilir sevgili ırağındayken onundur, yanı başındayken kendisinin… Acı ise aşkın vazgeçilmezidir. Aragon’ unda dediği gibi ‘’ Mutlu aşk yoktur. Sevileni kendin ve diğer insanlardan üstün görmek doğal bir biçimde acıyı da beraberinde getirir.’’ Fakat aşk görünen acının altında muazzam bir tat bırakır. Bu insanı mutlu etmez ama yaşatır.
Aşk özgürlük ile aşık olunana tutsaklık arasında kala kalmaktır ya işte bu tutsaklık bir kuşu gökyüzüne hapsetmekle aynı şeydir. Aslında istediği acı çekmektir, hapsedildiği yer kendi dünyası hapseden ise kendisidir.
Arzunu ancak büyük acılar çekerek gerçekleştirebilirsin…