- 675 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yabancılar Türkleri Neden Sever
Yabancılar Türkleri Neden Sever
Yabancıların Türkleri neden sevdiği konusunda bilinen pek çok söylem var!
Misafirperverlik, güler yüz, ikram……
Bu sevginin asıl nedeni nedir?
Tatil bölgelerinde turistlere iyi davranma geleneği zaten devlet politikası olarak desteklenir! Turizm politikası gereği bu konuda çok teşvik var!
Daha öz ve geçerli sebepleri de var bu sevginin!
Mesela yabancı birisi rastgele bir Anadolu köyüne gitse “VIP” muamele görür! Bunun sebebi misafire olan geleneksel saygı ve sevgi! Yabancının yaşam tarzı ve tercihleri yargılanmaz; yabancı olması onun kişisel özgürlük alanını daha geniş tutar! Yani toplumsal din, mezhep ve ahlak kalıpları yabancılara zorlanmaz! Bu çok önemli yabancıların Türkleri sevmesi konusunda!
Bir yabancı “İnsan” olarak tercihleri ve yaşam tarzı açısından yerli olana nazaran çok daha özgürdür! Bu genel olarak böyle yoksa yabancıları rahatsız edenler yok değil ama bu yöresel egemen olan görüşte böyle yabancılara sıkıntı çıkaranlar, ayıplanır ve engellenir! Toplumsal etik böyle! Hatta onun yerel halkı yadırgamaması için seferber olurlar! Yabancı, rahat ettirilir ve ikram edilir bu geleneksel bir durum.
Bir İngiliz askeri hatıralarında, Türklere esir düştüğümde hiçbir sıkıntı çekmedim, sanki ben esir değil misafirdim! Sanki onların topraklarını işgal için uzaklardan gelen ben değilmişim de oralarda meşru bir seyahatte esir düşmüşüm gibi hissetmiş ve yazmış! İşgalci bir esire bile bu kadar güzel davranan insanlar neden kendi içlerine bu tavrı yaşatmıyorlar. Mesela bir işgalci askeri esir aldıklarında ona gösterdikleri insanca muameleyi kendi vatandaşı olanlardan neden esirgemişler bazı dönemlerde? Bu dönemleri bilirsiniz etnik ayrım ve mezhep çatışma dönemlerinden bahsediyorum!
Bir yabancı kişisel tercihlerini özgürce yaşayabildiği bir yer ve o yöre insanını, neden sevmesin ki! Elbet sever! Düşünün turizmin olduğu bir beldede yerli halkın kendi aralarında birbirlerine olan oto kontrolleri, baskıları ve kavgaları yabancı için anlamsız! Orada yerleşip mülk sahibi olup orada yaşamak da akıllıca olmaz mı? Bunu yapanlar az değil özellikle Denize yakın yerlerde!
Son tahlilde; bizim toplumda, huzurlu yaşamak için ve kimsenin yaşam tarzınıza müdahale etmemesi için yabancı olmak daha uygun. Yani bir yere yerleşirken “Yabancı” olarak kendinizi tanıtın, rahat edin. Yerli olunca bir sürü sıkıntı çıkar; din, mezhep, etnik köken, siyasal tercih, ahlaki tercih konusunda pek çok dayatmalar ve zorlamalardan kurtulursunuz! Diyesim geldi! Herkes bir diğerine, yabancılara gösterdiği saygıyı gösterse neler olur bir düşünün! Cennet olur bu yaşam alanı!
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Can dostum.Güzel insan.
Peki nasıl inandıracağız kendimizi yabancı olarak?
Temel fıkrasında ki gibi '' ay em inculus''diyerek mi?
Sevgi ve selamlarımla.