- 1067 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Üzgünüm Çünkü ; 1 Mayıs !
Düşünüyorum da bu gün neden kutlanmak istenir işçi ve emekçi bayramı, Mademki kan revan olur masum insanlar üzülür yaralanır ,işyerleri yağmalanır zarar görür vitrin camları indirilir ve birileri iyiden iyiye körükler bu ateşi. Hatta evlerine pencerelerinden monotof atılır da perdeleri yanar yada neden evlerinde hiç bir şeyden habersiz oturan aileler çocuklar biber gazından etkilenip biraz korku ve daha çok acı ile gözyaşlarına boğulurlar...Güvenlik ekipleri polislerimiz taşlanır hatta linç edilmekten son anda kurtulur. Bu nasıl bir hınç ki yazılı ve göresel medyada baş köşeye utanç tablosu olup otururlar.
Oysa bu iğrençlikler İstanbul’un göbeğinde oluyor bir Diyar bakırda 1 Mayıs halaylarla kutlanırken ve çok vilayetler gibi ülkelerde karnaval şenliğinden yaşanırken bu çirkinliğe ne gerek var. Merak ediyorum aklım bir türlü almıyor , madem sen yiğitsin madem ki sen bu insanlardan utanmıyorsun korkmuyorsun o iğrenç yüzünü neden çaputlarla kapatıyorsun diye sorasım geldi. Yiğit adam yiğit kadın yüzünü saklar mı, O küçücük beyninizle neden bu ülkeyi karıştırmak istersiniz neden milletin midesini bulandırıyorsunuz, derdiniz ne...rahat mı batıyor size...Bu Ülkede yaşamak güzelken havasını suyunu kullanırken toprağında gezinirken...Ekmeğini yerken...?
Filiz Aktaş
YORUMLAR
Merak ediyorum kaç eve molotof atıldı? bir de kaç eve gaz bombası atıldı? Kaç çocuk eylemcilerden ötürü ağladı? Ve kaç çocuk polislerin gazlarından etkilendi? Peki zorla puşi giydirilip fotoğrafı çekilmeye çalışılan, yerde yatarken tekmelenen o kadını hâlâ unutmadık. Bu polis adaletin veya T. C.'nin değil akp'nin polisidir. Akp'nin dilediği yerde 1 mayıs kutlanacak onun haricinde yasak olacak. "Kısıtlama hakkı" diye bir şeyden bahsetti vali mutlu. Kısıtlama, yasaklama ne zamandan beri "hak" oldu? İşte bizim demokırasimizin geldiği hal! Basın özgürlüğünde en gerilere düştük ve çıkmış birileri "o kadar özgürüz ki dilediğimizi yapıyoruz" diyorlar.
Yazınız baştan sona mantık hatalarıyla ve taraflı bilgisizlikle dolu; taraflı bilgisizlik tanımını bilerek kullandım. Bu arada 1 Mayıs'ın Taksim'de kutlanması diye bir şey yok. Taksim'de ısrar ediliyor çünkü Kazancı Yokuşunda Mayıs 1977'de katledilenlerin anılması amaçlanıyor.
Filiz Kızım, bizim polisimiz bunlara biber gazı sıkmaz.
Bizim polisimiz Gezi parkını namus meselesi yapmış, orayı korur.
"Mustafa Kemal'in askerleriyiz" diyene biber gazı sıkar.
Elinde ayyıldızlı bayrağımız olana biber gazı sıkar, hatta yaka paça tutuklar.
Ama elinde pala olana, beyzbol sopası olana birşey yapmaz, aksine onları korur.
Bizim polisimiz elinde bilya olan 14 yaşındaki çocuğun kafasına kurşun sıkar.
Ama bu maskeli ve molotof kokteyllilere birşey yapmaz.