- 1621 Okunma
- 14 Yorum
- 1 Beğeni
PARAM YOK
Bir yazarın,şairin en büyük arzusu ölünce arkasında bir eser bırakmaktır.
Yıllarca yazmış olduğum şiirleri kızların çeyiz sandıklarına attıkları gibi şiirlerim sakladığım defterlerdeydi.
Belki ileride bir kitap bastırırım düşüncesiyle...
Edebiyat defterine üye olduktan sonra bazı arkadaşların şiir kitaplarının reklamlarını görünce içimde bir umut ışığı oldu bende çıkartayım...
Nasıl olacaktı bu iş,tamamen yabancısıydım bu olaya kitap çıkaran arkadaşlara sordum soruşturdum sonra matbaaya fiyat sormalar derken bu işe soyunmuştum ama nereden bilebilirdim ki şiir yazmaktan zormuş bu işler.
Edebiyat defterindeki bazı arkadaşlara mesaj çekip adreslerini istedim onlara kitabım çıkınca gönderdim kitabım eline ulaşan arkadaşlardan teşekkür mesajları geldi.
Bazı arkadaşlarada teşvik olmuştu bende çıkarayım nasıl oluyor diye soruyorlardı.
Arkanda bir destek bir sponsor yoksa çok zormuş bu işler.
Birde kitapları pazarlayacak ortam lazım satmak lazım ama kime.
Yıllar önce şiir kitabı çıkardığını bildiğim büyüğüm ile hem tanışmak hem de şiir kitabımı hediye etmek düşüncesiyle yazıhanesine gittim.
-Ben Hasan Özaydın yeni kitabım çıktı... demeye kalmadan
-Param yok dedi...
Cevabı karşısında şaşırdım oysa kitap satmaya geldim dememiştim ki...
Neyse imzalı kitabını aldım bir çayı nasip oldu...
YORUMLAR
Hasan Kardeş...
Biliyor musun, aynı duyguları yaşıyorum...
Sonuçta bütçesi kısıtlı bir emekliyim.
Birkaç yıl önce aldığım uygun fiyatlı teklifleri düşündüm.
Oğlumdan destek istedim, kabul etti.
Ancak birkaç yıl önceki fiyatlar uçmuştu...
Kitap sponsorluğu yapan bir arkadaşla görüştüm, çok uygun bir fiyattan söz etti.
Başka birileriyle görüştüğümde ise fiyatlar çok yüksek geldi.
Yüksek fiyat neyse ama ucuz fiyatlılar için de "köprü altı" v.s. eleştirisi yaptı...
Bir yandan insanın ömründe bir kere olacak değerli bir eserinin olsun da ne olursa olsun şeklinde olmasını istemiyor.
Bir yandan yüksek fiyatlar için oğlumun emeğiyle kazandığı parasına kıyamadığım için söyleyemiyorum...
Kafam karman çorman oldu...
Biraz aşırı duygusalım galiba.
Bu iş kaldı bir başka bahara...
Hasan Özaydın
Neyse bastırıyorsun birde onları satmak ayrı dert ama her şeye rağmen insanın çocuğu gibi iyi ki bastırmışım diyor insan...
Teşekkür ederim saygılarımla.
Sevgili Hasan Hocam.
Hem yazı hem de şiir olarak elimde aşağı yukarı beş altı kitaba yetecek doküman var ama kitap çıkaramıyorum. Çünkü görüyorum ki arkadaşlarımın pek çoğunun ( Özellikle de şiir kitabı çıkaranların ) ellerinde kalıyor kitapları. İmzalayıp imzalayıp tanıdıkları diğer arkadaşlara hediye ediyorlar. Hel bir de hediye ettikleri arkadaşlar başka şehirlerde oturuyorlarsa üstüner üstlük bir de kargo parası veriyorlar.
En iyi şartlarda 1000 tane kitabı 2500Tl ye bastırıyorsunuz. 2500 Tl işe benim iki çocuğumun toplam maaşı. Hal böyle olunca da '' Hele beklesin '' oluyor.
Velhasılı kelam: Arkamda bir eserim kalsın diye kitap çıkaracak olan tüm arkadaşlara ve dostlara tavsiyem şudur: Bu işten para kazanmayı, en azından kitap bastırmak için harcadığınız parayı çıkarmayı düşünüyorsanız 2500 Tl gibi bir para sizin ekonominiz için bir anlam ifade etmiyorsa çıkarın. Aksi halde -belli bir sponsorunuz yoksa, kitaplarınızı alabilecek kadar çok tanıdık potansiyeline sahip değilseniz ve hepsinden önemlisi 2500 Tl gibi bir rakam sizin ekonominiz için bir gedikse hiiiç bulaşmayın bu işlere.
Karşılaştığın davranış için senin adına üzüldüm.
İnşallah kitabın layık olduğu değeri bulur. Sana bol müşteriler diliyorum değerli Arkadaşım.
Selam ve sevgilerimle.
Hasan Özaydın
Yorumları görüyorsun bak Hasan kardeşim.Kitap çıkarmak ve pazarlamak gerçekten zor.
Neyse ki iyi dostlar da var.sayelerin de yine de kitaplar çıkarmaya devam ediyoruz.
Kutlarım.Yeni çıkaracak arkadaşlara da kolaylıklar diliyorum.Selamlarımla..
Hasan Özaydın
kadiryeter
Anam rahmetli, sağlığında derdi ki(atasözü- beddua): "Varı, yok diyeni; Allah yok etsin!"... "Dilenci, dilenir canı için verir".
Gönül serveti dileklerimle...
kadiryeter
EmsalZ
Hasan Özaydın
//İnsanları,kitaplar gibi düşünün ve kapaklarına bakıp
aldanmayın;asıl değerini okumaya başlayınca anlarsınız.
MEVLANA CELALEDDİN-İ RUMİ//
//Aslını gizleyemez insan,giydiği kaftanlarla.Bilmez ama
kendini kandırır,söylediği yalanlarla. MEHMET AKİF ERSOY//
//Çünkü insana en çok kitap yakışıyor ve mürekkebin
kuruduğu yerde kan akıyor.! FRANZ KAFKA//
Öncelikle kitabınız hayırlı olsun.Kitabınızı okudum,başarılarınız daim,
şiir yolunuz açık ve aydınlık olsun.Daha nice kitaplarınızı okumamız dileğimle.
Bu dünyada üç çeşit insan var...Olmazsa olmazlar,olmasa da olurlar,
olmaz olasıcalar.Sözle ifade edilemeyecek kadar üzücü bir olay
yaşamışsınız,bu kişinin davranışını esefle kınıyorum.Ayrıca;üç ayların ilk
kandil gecesi olan,kulun yalvarış ve yakarışlarını Yüce Mevla'ya sunacağı
ve Onun sonsuz affından,merhametinden,iyiliğinden bol bol yararlanacağı
umut,huzur ve müjde gecesi olan Regaip kandiliniz mübarek olsun.
Saygı ve selamlarımla...
Hasan Özaydın
kitap yazıp para kazanmak olmuyor.....çok heyecanla çıkardığım kitabımı hiç bir imza kampanyasıyla dağıtmadım. tanıtımı yalnızda face ve edbiyat defterinde gönderdiğim sevgili dostlarım yaptı.....güldeste emine uysal dilek yıldızı nermin kaçar ahmet örnek sağolsunlar övgüyle bahsettiler ilk edebiyar defteri toplantısında eline ulaştıramadığım sevgili arkadaşlarıma bir miktar var sıkıntılı olsada yinede büyük keyif veriyor....seninkide hayırlı uğurlu olsun hocam saygılarımla
Hasan Özaydın
dostlara ulaşmak amacım.
Desteğin teşekkür ederim saygılarımla.
Saygıdeğer Hasan Hocam,
öncelikle arkanızda bir eser(eserler) bırakmanız ne güzel. (Bundan daha güzel ne olabilir ki ) Kitabınız hayırlı olsun. Umarım o güzel mısralarınızı, matbaa kokulu sayfalardan okumak bana da nasip olur. Her ne kadar siteden okusam da şiirlerinizi, kitapla buluşmuş hali bambaşkadır mutlaka...
Olayla ilgili olarak -yazınızda bahsettiğiniz- yorumlanacak çok şey var...
Her şeyden çok yeni kitabınız için sizi gönülden kutlar, nice güzel eserlere imza atmanızı dilerim.. Varsın birileri ( saygı duyulan bile olsa ) "param yok" desin...
Sonsuz saygı ve selamlarımla...
Hasan Özaydın
Desteğin için teşekkür ederim saygılarımla.
Bırak işi olacağına... daha işin başındasınız.
Dost dediğin, bir kilo ham kirazın içinde sayılı sayıda birkaç salkım... dişin değdiğinde, ekşi ve mayhoşlarına râzı gelinesi...
Kaç kilo toprak elenir de içinden kaç gram altın çıkar!?.
Bir de ters sandığımız dili keskinler; memlekete- millete faydalı insanlar... inanın... ben çok faydalarını gördüm ve görüyorum...
Sağlığınızı diler, saygımla Selâm ederim... masamın üstünde, 1,5 metre mesâfemdesin... 154. Sayfada "Balıkçı"... "deniz kokardı tenleri..."
kadiryeter Kadir Yeter. 01 MAYIS 2014 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=128749
Hasan Özaydın
Hasan Özaydın
Teşekkür ederim saygılarımla.
EmsalZ
Kaç kilo toprak elenir de içinden kaç gram altın çıkar!?.Bayıldımm dostluğu betimleyen sözlerinize varolun:)
kadiryeter
Çayına şekerini atıp- ben karıştıracağım...
Bir alacak yaptın, borcumu tezden ödeyesim var...
Sağlıkla...
Gönül Selâmımla...
kadiryeter
Arkadaşınıza gerçekten şaşırdım,
daha ağzınızı açmaya fırsat kalmadan param yok demiş, çok ayıp.
Bana da şiir kitabınızı hemen gönderdiniz,
çok teşekkür ederim. Benim telefona elim çok güç uzanır nedense.
Çocuklarla bile öyle. Oysa telefon açıp size hiç olmazsa teşekkür etmeliydim.
İnsanları rahatsız etmek istemem, aramama bu yüzden.
Bir kitap çıkaracak olursam,
elbette para kazanmak için olmayacak ama okunsun isterim.
Öncelikle edebiyat defterindeki arkadaşlarıma göndereceğim.
tebrikler,
selâm ve saygılarımla..
Hasan Özaydın
şiir yazmak kitabını çıkarmak bir kazanç olarak düşünülürse baştan iflas demektir.
hayırlısı olsun Hocam.
siz başarmışsınız.saygılarımla
Hasan Özaydın
hocam öncelikle kitabınız hayırlı olmasını dilerim evet bu işler zor ve en zor olanda yanına ziyarete gittiğiniz kişinin davranışları gibi davranışlarla karşılaşmak sizin adınıza üzüldüm doğrusu ben istiyorum sizden bir kitabınızı umarım gelirsiniz istanbula kolay gelsin saygılarımla selamlar
Hasan Özaydın
GERÇEKTEN SİZE VERDİĞİ YANITA ÇOK ÜZÜLDÜM NE OLURSA OLSUN SİZ ONU SAYIP AYAĞINA KADAR GİTMİŞSİNİZ ÜSTÜNE ÜSTLÜK BİR DE ONUN İMZALI KİTABINI ALMIŞSINIZ BİZ YÜREĞİMİZLE DOSTLUKLA BİRBİRİMİZE DESTEK OLMALIYIZ KİTABINIZ HAYIRLI OLSUN DAHA NİCE GÜZEL ESERLERE İMZA ATMANZ DİLEĞİYLE SEVGİ VE SAYGILARIMLA