- 866 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
"Niye mi yazdım Uğur Böceği'm?"
Oysaki karanlığın da güzel senin,
hırçınlığınla, aksiliğinle bir tutmak yüreğimi."
Saatler önce başlayan sakin bir yağmur bu. Bir eski zaman şarkısı gibi,öylesine tanıdık ve gizli kalmış bir yerlerde. Bir türkü ki ; her ezgi sonrası iz bırakmış gönüllerde.
Bugün Karadeniz’e bakarak yazıyorum. Koyu mavi bir gökyüzü, ince uzun saçlarıyla öfkeli bir kız siteminde. Üzerinde bata çıka tutunmaya çalışan eski zaman kayıkları direniyor yaşamak için. Alamatra içinde ağını hazırlayan sakin bir balıkçı; karanlığına meydan okur gibi dalgalarında.
Gülüşerek evlerine yetişmeye çalışan zamane çocuklarında aklım; durmak bilmeyen yağmurun toprakla kavgasından nasibini almış. Kısa saçlı bir kız çocuğu ki aşık nisan yağmurlarına; Upuzun saçları olacak ya hani...Karadeniz’in gözünü korkutacak savurdukça.
Yıllar önce içimde sızısı kalmış anısı saklı bir koku burnuma gelen. Ayak sesleri tanıdık bir adamın sitemlerine benzeyen.
Yudumladığım çayın kokusunu çekiyorum içime.
Bütün Karadeniz’i soluyorum; sitemiyle, öfkesiyle, hüznüyle.
" Atlasam diyorum, sonsuza dek yüzsem dalgalarında yorulana dek, sabrını zorlasam ulaşsam sana. Biliyorum ki sen yine şefkatinle basarsın bağrına. Öyle acımasız bir adam silüeti gibi görünürsün kimilerine.Ama kimsenin görmediği heybetli bir kalbin var dalgalarının köpüklerinde.."
"Bana benziyorsun savruldukça
upuzun saçların;zifir siyahı...
ince ellerin ki yorulmuş yükünü taşımaktan hayatın."
"Bilemeyecekler kötü bir şarkıydı bu,
ah anlayamayacaklar sitemlerimi."
Ne başı belli yaşadıklarımızın ne sonu yaşanacakların. Derler ya hani en amansız karanlık bile bir gündüz saklar.Bugün içimdeki o karanlığa sarılarak bağrıma basıyorum. Bütün hüzünlerimi, kırgınlıklarımı öpüyorum bir bir.Alnımdaki ince kırışıklığa meydan okuyorum tebessümümle, boynumdaki ufak kesiğe dokunuyorum.
Yaralarını sardıkça büyür insan. Sarıp sarmalıyorum ;kundaklanmış bir bebek masumiyetiyle.
" Karadeniz’e bakıyorum elimde ince uçlu bir kalem;
resmini çiziyorum uzak ülkelerin kıyısında,
içimde kıyametler; yeni sönmüş volkanların
sağanağı bu gördüklerim."
Hüzünlü bir karadeniz türküsü fonda. Henüz bitmek üzere olan yağmurlu bir gün bugün. İçimden sözlerinin çoğunu unuttuğum bir şarkı tutturmuşum, adımlarım amaçsız bir çocuk misali. Bakışlarımda gözü kara bir siyah kedi.Saçımı çekiştiriyorum.
Ah sonra kızıyorum ki kendime!
"Ne suçu var siyah olmalarının?" ,kucaklıyorum. Yol kenarında dertleşiyoruz bir süre.
Vedalar diyorum; olmasalar daha da çekilir bu evren.
Gidiyorum.
Ne zaman gelirim bilmem.
Belki yıllar sonra sancılı bir güz,
belki bir bahar akşamı vakitsiz yağmur.
Yanımda iklimi sakin bir adam,
gözleri Karadeniz bir çocuk.
Kumbaramda yılların birikmişliği, onca hatıra...
"Karadeniz’e bakıyorum,
Ben bu denizin çocuğuyum.
Bir gün beni de böyle vuracak kıyılarına,
savrulacak toprağında etim kemiğim,
sonra bir bahar yağmuru belki,
belki asiliğim belki aksiliğim.
Bu topraklarda kalacak bütün benliğim."
Ne kadar kara; o kadar temizdi kalbim;
bütün saflığınla sana benziyorum desem,
Karadeniz,
yeridir inan ki.
Bir veda yazısıydı bu aynı zamanda bir vefa borcu. Çocukluk hatıralarıma, sisler ardında kalan ak sakallı, dev kalpli dedeme, baştan başa ben olduğum Karadeniz’e...
Gidişler hep var, yolculuklar ani, habersiz. Bir bakmışsınız ki bir bilinmezliğe kesilmiş biletimiz. Öylesine aksiyiz, öylesine sessiz.
Yarın belki bizden kalacak olan birkaç cümle ; samimiyet dolu,
bir iki mısra öfkeli, kırgın birilerine.
İlk şiirimi yazdığım günü hatırlıyorum. Üzerimde mavi bir önlük henüz ilkokul üçte aksi bir kız çocuğu. İçimde tutamadığım bir kalbin dışa vurumuydu o gün şiir dedikleri.Uyaksız ama tertemiz bir şiirdi o. Orhan Veli kimdi bilmiyordum mesela henüz ? Sonra art arda dizdiğim cümlelerle ilk yazımı yazmışım sevgi üzerine. Aynı cümlelerle dolandırıp durmuşum; devrikti kurduğum her paragraf. Sevmeli demişim, kızmalı aşkı yok edenlere. Ki bilmezdim o zamanlar Nurullah Ataç’ı ve niceleriyle.
Ve nice sene Ege’ye bakarken yazmışım aşklarımı, kırgınlıklarımı.
Niye mi yazdım?
Başından tutturmuşum Karadeniz’i sonunda Ege’ye bağlamışım. Ve araya gerçekleştirmek üzere olduğum yolculuğu sığdırmışım. Anılarımı yad etmişim yerli yersiz.
Hislendim okuyacağınızı düşündükçe.
Ve bugün ;bilmiyorum hiç saymadım ve saymayı da düşünmüyorum. Kaç cümle sağdırmışım birkaç yıllık hayatıma, kaç mısrada anlatabilmişim duygu denilen o can kırığını, umut ışığını, aşkı, kaybetmeyi.
Her neyse yitirdiğim ve uğurladığım bilinmezliğe...
Ne mutlu ki yazmışım!
Bu bir vefa yazısıydı;
Bugün bu saatlerde ve tam dört yıl önce katıldığım bu güzel ailenin içinde olmaktan duyduğum mutluluğu paylaşmaktı niyetim.
Farkındayım başı ile sonu tutarsız bir şarkı gibiyim; ama içimden söyledim işte defalarca kez...
Ve şimdi de cümlelerimde paylaşıyorum.
Umarım nice dört yıl daha umutlarımı, aşklarımı, yitirdiklerimi, kırgınlıklarımı, mutluluklarımı anlatırım sizlere.Ve ömrüm yeterse, nasip ederse kum tanesine bile merhametini sığdıran o Yüce güç;
Sihirli bir değneğe dokunur gibi dokunurum kalemimle. Nice güzelliği yazmaya ve yaşatmaya dair.
İyi ki varsın "EDEBİYAT DEFTERİ" ve adını sayamadığım nice GÖNÜL DOSTLARI,
Bu yazım sizlere...
N.K -2014
" Sihirli Kalem’den Edebiyat Defterinin Tüm Uğur Böcekleri’ne..."
YORUMLAR
Sihirli Kalem
Önemli olan o sihrin farkında olup tutunmak değil m zateni?
O yeter bana...
Gönülden sevgimle....
Sihirli kalem...
Bu güzel ailenin, dört yaşına yak basan, güler yüzlü, yüce gönüllü çocuğu.
Nedendir bilinmez,
bir yıla yaklaşan yaşama sürecimizde, yolumuz düşmemiş hiç güzelliklerine,
kaleminin sihrini koklayamamışız.
Şimdi,
bu yorgun Azerbaycan akşamında,
yüreğimize kuzeyin ateşini, gözümüze tükenmeyen yağmurlarını düşürdün Karadeniz'imin...
Bu yazı,
bu duygusal anlatım kuru kuruya gitmezdi elbet.
Gemiler Giresun'e dedi Sevcan Orhan,
aktık gittik cümlelerinizle memleket esintilerine.
Ne yazmalı bilemiyorum?
Bu hoş yazıya yazılacak o kadar çok şey var ki dağarcığımızda,
hangisinin kolundan tutup çıkarsak, titreyen ellerimizle döküversek klavyeye bilemiyorum.
Geç kaldık, geç...
Kelimelerdeki sihri keşfetmekte geç kalmışız.
Memleket kokan, Karadeniz kokan, Karayel kokan bu sayfayı keşfetmekte geç kalmışız.
"Karadeniz’e bakıyorum,
Ben bu denizin çocuğuyum.
Bir gün beni de böyle vuracak kıyılarına,
savrulacak toprağında etim kemiğim,
sonra bir bahar yağmuru belki,
belki asiliğim belki aksiliğim.
Bu topraklarda kalacak bütün benliğim."
Budur diyorum.
Her harfinizden, her hecenizden, her kelimenizden, her cümlenizden hasretle öpüyorum.
Memleketimin sesi...
Sihirli Kalem
Bu değerli yorumunuza yazacak cevabım yok...
Nice paylaşımlara gönülden..
kocaman teşekkürlerimle.
saygı ve sevgiyle...
Gidişler hep var, yolculuklar ani, habersiz. Bir bakmışsınız ki bir bilinmezliğe kesilmiş biletimiz. Öylesine aksiyiz, öylesine sessiz.
Yarın belki bizden kalacak olan birkaç cümle ; samimiyet dolu,
bir iki mısra öfkeli, kırgın birilerine.
Kırgınlık belki hayata belki bilinmezliğe belki de yanılsamalara...
Ve öfkeli; çaresizliğin getirisi...
Olmazsa olmazımız: UMUT, UMUT, UMUT...
Her yeni günün başlangıcında hala sarılmak hayata bitmek bilmez bir özlemle belki de çoğu duygunun eşiğinde: Var olmak gibi, yer almak kalplerde, sevmek gibi, sevilmek gibi insanların nezdinde, vefa gibi,anlayış gibi, inancın eşliğinde...
Şahsınız gibi ben de yolculuğuma burada başladım. Ve devam ediyorum edebildiğim kadar, yer bulabildiğim kadar kalplerde: TAMAMEN İYİ NİYETLE, SEVGİNİN VE İNANCIN EŞLİĞİNDE BİR YOLCULUK. KIRMADAN KALPLERİ HER NE KADAR ZAMAN ZAMAN KIRILSAM DA...
AMA İNANCIM BAKİ GÜZELLİKLERDEN YANA...
Güzel ve sıcacık yazınız içimi ısıttı. Kutlarım yürekten.
Sevgiyle kalın değerli Nuray Hanım.
Güzellikler hep sizinle olsun ve hep bizimle. Zira hak ediyoruz güzellikleri her ne kadar ara sıra kirlense de görüntü.
Sihirli Kalem
Biz aslında her şeyin farkındayız ama paylaşmayı başaramıyoruz insan olarak. Güzellikleri fark edip tutunsak, ah bir yapabilsekk!
Nice yolculuklar bekliyor bizden bu hayat, dümeni nereye çevirirsek o tarafa.
Umarım güzel gelecekler olur rotamız...
Gülüm Hanım; çok ama çokk mutlu ettiniz.
Çok teşekkürler...
Sihirli Kalem
saygı ile...
Hepimize iken bu yazı ve içi dopdolu iken insanla bunca suskunluk tuhaf doğrusu. Karadeniz egeye bağlanmış. Bunun için iki boğaz gerekli. Arada kocaman marmara. Konu deniz olunca, taka olup mavna olup uçuşuyorum dalgaların üzerine ben zaten. Hele yazıdaki öykünüşler de tanıdık olunca, gayet beğeni ile okudum. Tebriklerimle.
Sihirli Kalem
Çok sağ olun Fırat Bey değerli yorumunuz için ;
güzel günlere...