- 2113 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
KARDEŞÇE
Bak kardeşim,
Sen dünyada en güzel yarımsın, birlikteliğimizin en uzun vede en soluklu yolculğunu senle yaşayacağız.Öylesine dopdoluki yaşam her kulvarda koşacağız.
Dolu dizgin hayatın gerçeklerinde hiç yılmadan umutla sevgiyle tutunacak yarımda bir bütünün parçalarını yansıtan yüreğimizle sesin birlikteliğinin sesi, yankılansın hep.
Öylesine derin öylesine içten öylesine sevgi dolusun ki her açıdan yanında olmak seni kavramak, kucaklamak isteyişimde annemden babamdan yansıyan bakış açısı saklı bende.
Sahiplenmenin aidiyetin, birlikteliğin sevdasına hiç kimsenin karşı koyamayacağı itiraz edemeyeceği tepkisini koyamayacağı kadar da güçlüsün.
Kardeşlik denen algımız et ve tırnak gibi sağlamlığından asla ayrılmayacağı gerçeğinde ne yaşarsak yaşayalım kalıcığın ebediyetin sevgisi hep içselleşen yüreklerimizde dışa vurumlarımızda olacaktır.
Kızsakta sevgimizin yansıması,
Küssekte samimiyetimizin göstergesi,
Alınganlıklarımızda nazımız niyazımızın yansıması gibidir. Bir kucaklaşma bir ömre bedel her acıyı dindirir.
Yüreğimizde güzelliklerin yeniden yeşermesine nedendir.
Sevginin yüceliği eşsizliği, paylaşımın eşitliği yediğimiz her lokmada, mesafeler bizi ne kadar ayırsada birbirimize karşı hep aynı yerde yaşamış hissiyle devamlılığında ayrılamazlıkları hep yaşatır adeta.
En çok kardeşim geldi, kardeşime gidiyorumun coşkusunu yaşamak ve yaşatmaktayız. Gidişler hep hüzün içerir sağlıcakla git gel deyişlerle zamanlı zamansız kavuşmalara göz kırparcasına.
Bak işte sayende Amca, sayende Dayı, sayende Hala, yine sayende Teyze olabilmeyi tadabilmenin hislerini yaşamak, bunun en güzel olan yanı varya o masum bakan çocuk yüzlerimizden esintileri başka yüreklerde görebilmek, yarınlarda çocukluklarımıza bizlerden daha iyi ve en güzeli sunabilmeyi isteyebilmek.
Hayat bizler için yaşama ve yaşanılmışlığa dair en iyi ve güzel yanlarımızın, en zor ve anlaşılmaz dünlerimizin, hayallerimizin, umutlarımızın hatıralarımızla içimizi ısıttığı ömrümüzün uzun metrajlı bir film şeridi gibidir.
Fotoğraflarda o kucaklaşan sarmalayn kardeşliklerimizle, el ele, göz göze duruşlarımızın varoluşlarımızın, kayboluşlarımızın gölgesinde de olsak sevgiyle bir bütünün parçaları olmayı, bir ağaç gövesinin üzerinde hep kardeşçe yeşererek, yeni kardeşliklerde buluşan öykülerimizde daha çok içselleşen
O Hazin,
O Huzur,
O Hüzün,
O sevinç verici göz yaşlarımızla kardeşçe sesleniriz birbirimize elemi, kederi, gurbeti, hasreti yenercesine,
Nasılsın Kardeşim,
Sen nasılsan bende öyleyim hep kardeşim.
İyiki varsın sen kardeşim,
Yüreğimizdeki güneşimizsin.
Kardeşi olan veya kardeşçe bakabilmeyi bilen herkese Kardeşçe Saygı ve Sevgilerimle
Yazan/ Hülya COŞKUN
Fotoğraf/ Levent YAVUZ
YORUMLAR
kardeşi olanlara ne mutlu ... kavramsal anlamını biliyor nasıl yasanır bilmiyorum ..ama kardeşlığin önemini kardeşçe yaşamı bilerek yaşıyorum ...çok güzel candaş tır derler kardeşlik oysa bu günlerde bazen diyorumki kardeşlerin küslüklerin aralarındaki husumetı gördüğümde mıras kavgası araya yabancıların girmesi ile ailelerin genişlemesi ile genleşip akıp giden kardeşleri gördüğümde iyiki bir kadeşim yok demedim değil çok isterdim gerçekte olsun kardeşim ..eskilerin deyimi ile kanlım olsun kardeşim olsun ... vursun tokadı dönsün kardeşim diye sarılsın ..ne yazıkki etrafımızda kaç kişi kadeşi ile barışıktır çok az ...bunu gözlemlediğimde üzülüyorum kıymeti bilmez olan ..bilmeyen kıymetim olsaydı der ..yazınız çok güzel di .... kardeş bağını irem bağıdır .... ilmekli düğüm çözülmez bağdır .... koparsalarda bir yarın kadeşindedir ...duyduğum yaşananlar hep böyledir ...
Hülya Coşkun
Öylesine içten ve anlaşılmazlıkta yol alan kardeşlikler de dahi anlaşılıyor bir çok değerin ve bu tür kavramların varlığını zaman beliriyor. Malesef pişmanlıkların biri bin para etmiyor keşke öyle olmasaydı dedirtiyor insana.
Üzülmeyin İnsan doğası gereği doyumsuz, hırs ve ihtiraslarına yenik düşse de zaman içinde hatasını, sevabını anlayacak vicdana sahip olduğundan farkedeceği pişmanlıkla yada sevinçler yaşayabiliyor. Ailenin büyümesi ve bu kavramlara uygun davranamayan bireylerde etkileşim sonucu kardeşlik sarsılsada içsel güdülerde dışavurumlar yaşanmasada yazılandaki kadar içtenliği mutlak vardır. Sadece bu bir anlık gaflete neden olmakta.
Anne ve babalarımızın ortak değerleri onlar olmadan da varmışcasına yansıtabilmenin erdemliliğin de yol almayı kimsenin aklına gelmiyor. Aslolan miras bize onlardan bırakılan olgun davranışsal özellikleri ve onlara layık değerler ile bütünleşerek sunabilmeyi yeğlemektir.
İnsanlığın kendi değerleriyle yetinerek ve kardeşçe bakablimenin güzelliğinde işlesin yaşam size ve sevdiklerinze. Anlamlı yaklaşımlarınız içten samimi yansıyan yorumunuz için gönülden teşekkür ediyorum. Kardeşçe Selam ve Sevgilerimle