- 661 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
OLUR MU HİÇ
Olur mu hiç?
Uyanır uyanmaz gördüklerine bir güzel gülümsemeyle birlikte ’günaydın’ demeden.
Sabah çayını aceleyle de olsa tadını çıkara çıkara içmeden . İçine bir karanfil ya da bahçeden toplanmış taze naneden bir yaprak atmadan .
Selam etmeden geçmeyen kuşlar ile ,pencere önünde sizi bekleyen acıkmış bir kedi ve yanında gelen arkadaşları olmadan , iş yerindeki koltuğunuzda gözü olan , mır mır mırıldanan var bir de .Hiç olur mu onları okşamadan ,doyurmadan .
Kapıdan çıkar çıkmaz mis gibi kokan hanımelinin kokusunu içe çekmeden mesela . Çocukluk anılarının üzerini şöyle bir süpürmeden olur mu hiç ?
Güllerin tomurcuk hallerini seyretmeden bir süre .
Yeni biçilmiş çim kokusuyla az hayal kurmadan sere serpe . Nasıl olur ?
Etrafta durmadan hapşuran ,gözleri sulananlara rağmen ,polenlere teşekkür etmeden olur mu hiç ?
Döngüyü izlemeden , papatyaların ,lalelerin , menekşelerin toprağa nasıl kök saldıklarını ve yağmura ,rüzgara rağmen , nasıl sapasağlam durduklarını hayranlıkla seyretmeden olur mu hiç ?
Yeni kurulan bilgisayarın klavyesine alışmaya çalışırken , bir fincan kahvenin kokusunu içe çekmeden , ne vakittir okunmayı bekleyen kitabı çantaya atmadan olur mu hiç ? Kitap taşınmayan çanta ,gerçek bir çanta olur mu hiç ?
Müziğin sesini az açıp Candan dinlemeden ,’Biz milyonlarca kuştuk’ derken , sigmurtu hissetmeden olur mu hiç ? ’Yapayalnız ’ derken bir de ,yere daha bir sağlam basmadan , güçlenip , köklenmeden olur mu hiç ?
Eski kablolar ,yazmayan kalemler , üzerine telefon numaraları yazılmış küçük not kağıtları ,artık hangi kapıyı açtığı bilinmeyen anahtarlar , kenarı kırık fincan sizinle vedalaşma zamanı .
Bir teşekkür etmeden olur mu hiç ?
Bahara hoşgeldin demeden , temizliğin kokusunu içe çekmeden , doğada yürüyüş yapmadan olur mu hiç ?
Hiç olur mu doyasıya sevmeden , sarılmadan ,bebek koklamadan , çocuklarla coşmadan. Hiç olur mu umudu sarıp sarmalayıp sıcak tutmadan .
Olur mu hiç güzellik dağıtmadan? Bir küçük tebessüm kondurmadan sızısı olanların yüzüne ,yüreğine , olur mu hiç ?
Hamurumuz sevgiden . Ve çürüten tek şey maddeyi sevgisizlik . Öyleyse , olur mu hiç onu yaymadan ,dağıtmadan , paylaşmadan ...
YORUMLAR
Olmaz tabi ki.
Hayatı yaşamanın adı bu aslında.
Hayatı hissederek yaşamanın.
Gülşen Kazgın
Hissetmek bizim en değer verdiğimiz. teşekkürler ilginize. sevgiler .