- 1279 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Farkımızın farkındayız
Bir insanla dost olmak için onunla ikiz kardeş gibi benzemek gerekmiyor. Tıpkı arkadaşımla benim olduğumuz gibi…
Arkadaşımla kaderimiz dışında başkaca hiçbir şeyimiz benzemez.
Hayatta, ikimiz de kendimize göre büyük mücadeleler vermişiz birbirimizden habersiz. Yaşam savaşımız ayrı şeritlerde devam etse de birbirine çok benziyor; Huylarımız benzemese de…
O, saçını dağıtmayı sever, ben toplamayı, hatta sıkıca örmeyi.
O, salaş kıyafetleri sever, ben düz.
O, yemeği salçasız ve susuz sever, ben salçalı ve sulu.
O, yürüyüşe çıktığımızda her canlının durup fotoğrafını çekmeyi, onları incelemeyi sever, ben tempolu yürümeyi.
O, bağıra bağıra türkü söylemeyi sever, ben sessizce kitap okumayı. Aslında ben de onun gibi kendimden geçerek türkü söylemeyi çok isterim ama kargaları kaçırmaktan korktuğum için susuyorum. Laf aramızda bu konuda arkadaşımı birazcık kıskandığım söylenebilir.
Peki, bu kadar zıt kutuplarda olan iki insan nasıl anlaşır? Ya da anlaşabilir mi?
Anlaştık. Hem de pek güzel anlaşıyoruz.
Farkımızın farkına vardık, kısaca dostluğumuzun farkına vardık ve birbirimizi yalansız, riyasız sevdik.
Hem de çok sevdik.
Sizler de farkınızın farkına varın, dostlarınıza, dostluklarınıza sahip çıkın. Çünkü güzel bir dostluğun verdiği huzuru hiçbir şey vermiyor.
21.04.2014/Salihli
YORUMLAR
Ne kadar sıcak ve samimi bir paylaşım olmuş.
"Farkında olun"mesajı çok anlamlıydı.
Gönülden teşekkürler...
Sevgiyle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgimle.
Merhaba Emine Hanım, samimi ve sevecen keyifli bir yazı okudum. Tebrik ediyorum. Can alıcı bir noktaya değinmişsiniz.. Evet, insanlar birbirlerini tanıdığı, farklılıklarının farkına varıp, öyle kabullendiği sürece dostluklar sorunsuz ve daim olacaktır.. Selâm ve saygılarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Umarım dostluğumuz uzun yıllar sürer.
selamlar
sıcak sımsıcak bir yazıydı......arkadaşında çok şanslı senin gibi bir yüreği tanıdığı için...saygılar sevgi,ler her ikinizede
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar komutanım
İnsanların birbirlerini sevmeleri için ille de her şeylerinin birbirine benzemesi gerekmiyor. Hatta biliyorum ki pek çok yönden ayrılıkları olan insanlar çok daha iyi anlaşıyorlar. Sanırım zıt kutupların birbirini çekmesi olayı.
Bu siteden tanıdığım pek çok dostlarım var ki başta yaşayış, dünya görüşü, siyasi hayat vs. daha pek çok konuda taban tabana zıtız ama çok güzel arkadaşlıklar var aramızda.
Hani derler ya Allah her şeyi zıddı ile yaratmıştır diye...İşte o zıddımız arıyor ve buluyoruz ve öylece tamamlanıyoruz galiba.
Allah dostluğunuzu daim eylesin.
Selam ve sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar
Evet dostlarımızı arkadaşlarımızı farklılığıyla benimsemek ne güzel her kişinin kendine has hal ve tavrı yaşamının onu şekillendirdiği bir duruşu vardır mutlaka ..sizi seviyorum tebrik ederim arkadaşım ..sevgilerimle..
Emine UYSAL (EMİNE45)
selam ve sevgimle
Ablam sizinle yüzyüze tanışıp sohbet etme imkânı bulmuş biri olarak diyebilirim ki siz yüreğinde biraz insan sevgisi olan herkesle dostluk kurabilirsiniz zîra yüreğiniz o kadar sevgi, dostluk ve samîmiyet dolu ki herkese yeter.
Ailecek selâm ve saygılar gönderiyoruz.
Emine UYSAL (EMİNE45)
inan seni benim gibi yakından görseler nasıl insan dostu, şiir sevdalısı olduğunu hemen anlarlar
selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar
farklılıkların farkına varabilmek de bir farkındalıktır... ve farkındalığı yüksek olanlar karşılarına çıkan fırsatları en iyi şekilde değerlendirmeyi bilirler...
tıpkı sizin dostluğun değerini bilmeniz gibi...
çok güzel bir yazıydı... darısı fark edemeyenlerin başına
yüreğine selam/et gül yüreklim...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle
Mıknatıs diye bir şey vardır bilirsiniz.
İki mıknatısın eş kutupları birbirini iterken, zıt kutupları birbirini çeker. Demek ki arkadaşlık da biraz buna benziyor. Zıt kutupların birbirini çekmesine yani. Çünkü iki zıt kutuplarda bilmediğimiz bir sürü şey vardır ve hala öğreneceğimiz... Ne kadar kendimizden saklasak bile içten içe öğrenmek isteriz. Gezmek, görmek bile öğrenmek istediklerimizdir.
Fakat zıt kutupların zaman içindeki tartışmaları da normaldir tabi.
Ne de olsa farklılık var :)
Güzel bir yazıydı. Beğeniyle okudum, Allah muhabbetinizi daim etsin dilerim.
Emine UYSAL (EMİNE45)
'İki mıknatısın eş kutupları birbirini iterken, zıt kutupları birbirini çeker. '
Çok yerinde bir gözlem sevgili Davidoff, zıt kutuplar...
Bu güzel düşüncelerin için çok teşekkür ederim
sevgimle
Gerçekten çok güzel.
İlgi ile okudum, dersler çıkardım.
Dostluk dediğin böyle olmalı.
Karşılıksız, çıkarsız.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Teşekkürler içten yorumunuza, yazmaya başladığınıza sevindim ayrıca, yazının son bölümünü okudum bir ara yorum bırakırım :)
güzel bitti.
Ne güzel günümü aydınlattınız hem de ta oralardan.İşte bu da bir kıstas değil asla uzak ya da yakın olmak. Mühim olan yüreklerin birbirine olan yakınlığı.
İnsanların farklı olduğuna inanmıyorum asla. Hiç bir ölçüt de tanımıyorum bu konuda. Hepimiz eşitiz değerli dostum, hepimiz insanız. Hiç bir özelliğimiz de yok bizi farklı ya da üstün kılan. Evet, şanssızım ben pek çok konuda hem de. Ama bunun bir imtihan olduğunun bilincindeyim. hep demezler mi en sevdiğiniz ne varsa onunla imtihan ediliriz diye.
Ben de biliyorum sizinle yüz yüze görüşeceğimize. Siz de iyi ki varsınız. Asla unutamam sizin bana ilk günden beri verdiğiniz desteği.
Ümidim baki. Anlaşılayım ya da anlaşılmayayım ki elimden geleni de yaparım net olmak konusunda Allah biliyor içimi. Bu yüzden vicdanım rahattır. Kusurlarım olmaz mı, sormayın aslında anneme sormanızı çok isterdim. Kadın yaka silker benden. Ama laf aramızda; iyi kızımdır.
Yüreğimle teşekkür ediyorum. Ne güzel sözler duydum sizden. Çok mutlu oldum. Yeter bu bana.
Sizi seviyorummmmm.
Yürek dolusu sevgi ve selamımı gönderiyorum. İyi ki siz de varsınız. Yoksa çoktan pes edip, yazmaya noktayı koymuş ve deve kuşu gibi kafamı kuma gömmüştüm.
Emine UYSAL (EMİNE45)
İnsanlar farklı demekle yüreklerinden bahsetmemiştim ben, huylar.
Sen tatlı seversin ben acı, sen şiir yazarsın ben öykü, sen film izlersin ben türkü söylerim ama bu farklılıklar insanların birbirini sevmesine engel değil ki,
seni sevdiğim gibi.
Pes etmek yokkkkk, dediğin gibi herkesin bir imtihanı vardır ve bu imtihanı başarı ile geçeceksin buna inanıyorum.
bir gün annene seni sormaya gelirim hiç tasalanma sen :)
Adım Evliya Çelebi'ye çıktı nasılsa :))
Dostluğunuz baki olur İnşallah.Sevgilve saygılarımla, ne güzel sıcacık bir yazı
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygıyla
Farkımızın farkındalığındayken bazen yadırganabilmekte bu farklılık.
Benzememek ya da farklı olmak: Bu dostlukta asla bir kıstas olmamalı.
dostluk: Ne güzel bir kelime ama bir şekilde araya bir şeyler girip sekte vuruyor. Dertliyim, sevgili dostum bu konuda.
Çok sevmek de yeterli olmuyor yeri geldiğinde. Oysa sevgi sihirli kelime değil mi?
Samimiyet, şeffaf bir ruh ve anlayış... Sanırım malzemede bir eksiklik var da kıvamı tutturmak mümkün değil.
Olsun, hala sevebilecek insanlar da var. Ve dostluk kurabilecek...
Sevgilerimle, ne güzel sıcacık bir yazıydı. Dostluğunuz baki olsun İnşallah.
Emine UYSAL (EMİNE45)
altının değerini sarraf bilir derler ya, demek ki karşınıza o sarraf henüz çıkmadı. Ben sarraf değilim ama seni daha tanımadan bile sevdim.
bir gün mutlaka canlı canlı görüşeceğimize de içtenlikle inanıyorum.
İyi ki varsın, seni seviyorum ve sevenlerinin gün geçtikçe çoğalacağına da yürekten inanıyorum.
Sen iyi birisin, senden pozitif enerji alıyorum hep.
sevgimle can dostum, seni seviyorum.