- 547 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
El İşi
Kopuyorum anakaradan. Bir adacık, sonra yalnız bir kayaya dönüşüyorum.
Boğazımda ne çok düğüm boğum var. Dünü özlüyorum yine. Şemsiyesiz ve öylece benliğimi ıslatan yağmurlar anımsıyorum.
Bir sandığın kapağı aralanıyor. Naftalin ve rutubet kokusu sarıyor her yanı. Danteller, kaneviçeler, eğik bükük yazılmış anlamını bilmediğim kelimelerin okşadığı kâğıt parçaları. Tel dolabın kapısını kanırtıyor arsız kedi. Sıvası dökülmüş bu evin en konuk sevmez sakini.
Helva yiyorum iştahla. Bir yaz akşamı. Annem kızıyor sanki ilk kez yiyormuşum gibi davranmama. Dedem tütün yorgunu sesiyle karışmamasını söylüyor.
Ertesi gün, av eti ile doluyor leğenlerin içleri. Komşular ve evin kedisi pek memnunlar hayatlarından. Demir bilyeleri yutaklarına alıp kanatlarını kapatan yabani kuşlarsa çaresizler.
Hep gelsek biz; Hep konuşsa üstü ahşap kaplı dikiş makinesi. Karışsak hayata yeniden. Don lâstiğinden sapan yapsa dayım ve tembihlese sakın pencereleri kırmayın diye.
Özlediğim şeyler nasıl da katı, karanlık. Uyumsuzluk hünerim oldu olacak. Yaz yasları tutuyorum sanki bu sıra.
Yazanın notu:
Anneanneme sevgilerimledir bu yazı. Şifa dileğimledir karınca kararınca. O pamuk elerinden öpebilmek içindir belki de son bir kez...
YORUMLAR
Ne annaeanne ne de babaanne bilirim. Her ikisi de ben çok küçükken hayattan ayrılmışlar. Ama kendim dede olunca anladım onların ne manaya geldiğini, niçin sevildiklerini.
Evet anneanne ya da babaanne bilmedim ama o naftalin kokulu sandıkları ben de çok özlüyuorum. Don lastiğinden sapan yapmayı da...
Çok güzel ve sımsıcak bir yazıydı. Dilerim anneaanneni görür doya doya hasret giderirsin. Rahatsız ise Allah şifalar versin.
Selam ve sevgilerimle.
Fırat Avcı
Çok hoş, çok güzel.
Hem anıların sıcaklığında,
hem büyüklerin tebessümlerinde yolculuk.
İnsanın içi ısınıyor.
Hayat,
gerçekten yaşamayı becerebildiğinde güzel.
Bir annenin azarlamasında,
bir dedenin şefkatli sesinde, onun mutluluk sihrini koklayabilmek güzel.
Çok anlamlı bir çalışma.
Bizim büyüklerimize de gitsin izninizle.
Fırat Avcı
Maşallah annanenize... Büyük geçmiş olsun, kısa sürede görüşmeniz ümidiyle...
Saygılarımla
Fırat Avcı
İpekyildiz
İyi haberlerini almak ümidiyle ...
Fırat Avcı
ben çok erken kaybettim ananemi... yeri asla dolmadı, dolmaz da...
Rabbim şifa versin yine yeniden hep öpün o pamuk ellerini...
selam sevgi ve saygılar gönderin bizden de....
Fırat Avcı
Anneanneye kalpten sevgiler . Avuçlarına yanaklarımızı güvenle teslim ettiğimiz elleri hürmetle öptük bizde. Şifa dileğiyle ...