- 658 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Menemen
Oğlum Sınavlara hazırlanıyor. Kolay değil tabi ki iyi bir üniversite kazanmak.
Evde her yaptığımız iş, her plan, hatta misafir kabul etmemiz bile kurala bağlı.
Öyle çat kapı misafir falan kabul edemiyorum. Hatta o ders çalışırken telefonla bile kısık sesle konuşuyorum.Aman dikkati dağılmasın o ders çalışsın diyerek…
İşin en kötüsü de ,o evde iken mutlaka benimde evde olmam…
Sokağa çıkamıyorum,yasak. ..Nedeni ben evde olmadığımda oğlum ders çalışamıyor,flim seyredip gereksiz işlerle uğraşıyor….
Bir nevi kontrol mekanizması oluyorum oğluma….
Sabahtan akşama kadar internetin başında,evin içinde dolanıp duruyorum…
Neyse ki;siyasi gündem hızlı olduğundan hiç canım da sıkılmıyor…
Sınava kadar bu böyle, yapılacak bir şey yok… evlat olunca akan sular duruyor.
Ders çalışmaya ara verdiğinde, sohbet ediyoruz, dans ediyoruz, bazen spor yapıyoruz, kahve içiyoruz.. bazen de kavga ediyoruz…
Tam ergenlik çağı ve baya öfkeli, bir de sınav stresi eklenince, durum daha da vahim hal alıyor. Allah çocuklara yardım etsin artık….
Tüm kaprislerine katlanıyorum… Sınav bir geçsin görecek o gününü…
Özelliklede yemek onunla çok büyük bir sorun,yemek beğendiremiyoruz bey efendiye…
Dün evde yemek olduğu halde yemek yemedi.Belli ki; yemeği beğenmedi.
Karnı aç ve ders çalışıyor.Ana yüreği işte,kıyamadım…
İkindiden sonra mutfağa gittim. Menemen pişireyim onu yer,aç olmasın düşüncesiyle,
Sebzeleri mutlaka sıcak su ile yıkarım.
Büyük bir leğenin içine sebzeleri koyup sıcak su ile doldururum
Leğenden aldığım sebzeleri mutlaka bir kez daha sıcak sudan geçirip öyle kullanırım.
Oğlum mutfaktaki tıkırtıyı duyunca yanıma geldi.
Gelir gelmez:
“Anne! Sen ne kadar kötü bir insansın ve hiç düşünmüyorsun..”
“Neyi düşünmüyorum oğlum? “
“Neyi olacak Afrika da’ ki kuraklığı, açmışsın çeşmeyi, şaldır şaldır su akıtıyorsun, Bir de doğal gazla ısıttığın suyu…düşün anne biraz düşün…”
Oğlum haklı idi..Islak bir havluyu elime alıp sebzeleri silseydim mesala yani..Afrika ‘ da kuraklık bile kalmazdı.
Hele de Marmaris ‘ deki otellerde her gün yıkanan yedi sekiz bin adet havlu, kuraklık sebebi olarak sayılması mümkün değildi..
Elbette ülkemizde ve dünyada ki kuraklık ciddi boyutlarda ve herkes su tasarrufu konusunda elinden gelen her şeyi yapmak zorunda…
Neyse.. oğlum haklı bile olsa gerçekten de beni çok kırdı…Çünkü çok sinirli olarak beni uyardı.
Hemen tavanın altını kapatıp,odaya geldin
,Biberler tavada,dometesler rondanın içinde ve çırpılmış yumurtları tabakta öylece bıraktım.
Geçtim internetin başına,gezinmeye başladım…
Oğlum çok geçmeden mutfaktan odaya geldi.
“Anne ! hani sen bana menemen pişiriyordun,şimdi niye internettesin? “
Tam da ondan istediğim soruydu.
“Vaz geçtim oğlum,menemen pişirmekten vaz geçtim..”
“Neden anne menemen pişirmekten vaz geçtin ? “
“Düşündüm de oğlum,Afrika ‘ daki açlığın nedeninin biz olduğumuza karar verdim..o nedenle menemen yapmaktan vaz geçtim..”
“ Nasıl yani anne ? “
“Evde yemek var iken yemek pişiriyoruz,Ocağın üstünde enginarlı bakla var,dünden kalan köfteler dolapta, bence onları yemelisin, değil mi? Düşün bir kere Afrika ‘ da insanlar aç,senin beğenmediğin yemeklere bile muhtaç durumdalar. Hadi bakayım oğlum, duyarlı bir dünya vatandaşı gibi davran ve o yemekleri ye…”
“Anne ! yapma bana bu kötülüğü..”
Yaptım bile desem de..
Kalktım menemeni pişirdim…
Ana yüreği işte…..
YORUMLAR
inan usta bu zamanda analıkta zor... babalıkta zor... evlatlıkta zor.... kolay ne varki söylermisin???????
haa menemen dedinde benimde canım çekti.... saygılar
sareyaprak
hAKLISINIZ...
sELAM VE SEVGİLER......
güzel anlatımdı can ah aynı dert bizdede toruna yemek beğendirmek zor inan
öyle sıkılıyorum k ne pişirsem diye
et yemez tavuk balık yemez sebze yemaz ya düşündur
ha menemeni seviyor çok sıkılırsam öğle yemeğine yepıyorum
torunum grecek imtihana birni geçirdik şükür bakalım ikincisi n olacak rabbim yar ve yardım etsin tüm çocuklara
sevgimlesin can
sareyaprak
DÜŞÜNEBİLİR MUSUN AYNI ÖĞÜNDE HEM PİRİÇ PLAVI HEM DE BULGUR PLAVI PİŞİRİYORUM...
EV EV DEĞİL SANKİ MERKEZ LOKANTASI...
hARMAN GİBİ BULAŞIK...
EH NE DİYEYİM YANİ.....
ALLAH ÇOCUKLARIMIZA YARDIM ETSİN...
BİZEDE SABIR VERSİN...
SEVGİMLE....
AYSE 09
yar ve yardcımız olsun rabbim
işimi zor da
sevgimlesin canım
Aslında senin oğlan kuraklığın sen de açlığın sebebinini bulmuşsunuz ama sendeki ana yüreği, ondaki ana sevgisi filan derken olay yine boyut değiştirmiş.
Bu namussuzlar nereden öğreniyorlar onu beğenmem bunu beğenmem olayını bilmiyorum ki...Bizim evde de olay bu... Mantı yapıyorum biri beğenmiyor, balığı da öteki yemiyor. Öyle olunca birine mantı, birine balık yapıyorum. Ben de her ikisine birden yumulunca arada fil gibi oluyorum.
Bu arada..Şakayı bir tarafa bırakarak bir eğitimci gözüyle sizin olaya ait bir iki kelime söylemek isterim. Delikanlının sınavlara hazırlanması için senin devamlı evde kalmak mecburiyetinde olmanı doğru bulmadım. İlerleyen yaşlarda da bu delikanlı başarılı olabilmek için hep anne ya da baba yahut da bir başkasının yanında olmasını bekleyecektir. Eğer sen olmadığın zamanlarda ders çalışmak istemiyorsa bu da bir problemdir aslında. Bu problemi aşmaya çalışın bence. Sen her zaman onun yanında olamayabilirsin. Sen olmadan da derslerine çalışması gerektiğini, bunun tamamen kendi geleceği için olduğunu ona bir şekilde kavratmalısınız.
Bu bir sınav ve bu sınava milyonlarca çocuk katılıyor. Kazanmak gibi kaybetmenin de olabileceğini aklınızdan çıkarmayın ve kaybetmek hiç bir zaman dünyanın sonu olmayacaktır. Biraz daha serbest kalmalı bence ama kontrolü de elden bırakmadan tabii ki.
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
Lakin şu anda ben ve benim gibi binlerce anne ve çocuklar büyük bir gerginlik içinde,kime dokunsan ah diyor ah...
Oğlum sürekli yanında beni isteyen bir çocuk değil...ben ona ders çalış bile demedim bu güne kadar...kendisi düşe kalka halletti.
Ders de çalıştı,gezdide,filim de seyretti....
Ama gerçekten de büyük bir yarışın içinde olduğumuz gerçeği de var...
Sınavlara az kaldı....
Ben evde olduğumda,en azından flim seyretmiyor,,arkadaşlarını eve çağırıp makarna partisi yapmıyor:))))))
Elbette kazanmak kadar,kaybetmekte var... ama,her yılın diğer yıldan kötü geldiğini düşünürsek ve sıfır onda beş puanın bile öonüne beş bin kişiyi geçireceğini düşünürsek......ve yıl kaybetmeyide düşünürsek....
kazanmak kazanmak ve kazanmak....
Yok başka yolu.....
Benim gibi düşünen bir tek ben değilim,bir çok kişi.....
Yine de nasip işi, Allah hayırlısını versin...
Selam ve sevgiler....
:) sanki üniversiteye başlayınca bu işler bitecek ....
:) menemen iyi fikirdi ...
kolaylıklar , başarılar , selamlar....
sareyaprak
Okumalı ve eğitimli insan olmalı ve ekmek parasını kazanma derdindeyiz...
Menemen her zaman iyi fikirdir :))))))))))))
Selamlar....