- 629 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
aytte sinek misali
kuranı kerim bu ayeti kerimesinde sineğin yaratılışındaki inceliğe işaret eder.ilimlerin keşfolunacağı çağın içindeki iddiaları bertaraf etmek için insanlara kendilerinin yani insanların acizliğini beyan eder.belki hakka yönelirler.
modern ilim ancakki 14 asırda ancak keşfetti hucreyi.bir sinek yapabildimi.hor görülen heryerde öldürülen vede sürekli neslinin bitmesi için çeşit çeşit aerosol ilaçlar yapılan bu hayvancığı biraz tanıyalım.hzallah neden bu sineği kuranda misal vermiş.
biz burda kaarasinekten bahsedeceyız sineğin vucudu 3 kısımdan oluşur.1 baş 2 gövde 3karın baş .önünde 2 adet kısa duyarlılık yapan anten e benzer bir kısım vardır.anten vazifesibnni görür algılamaya yarar.sinek bunlarla koku alır aynı zamandada bunları dokunma organı olarak kullanır.başın iki yanında iri şişkin gözleri vardır.binlerce gözcüğün biaraya gelmesiyle çıkıntı halinde iki göz vardır.buna petek göz denir her göz 4000 gözcukten oluşur.burda ilahi kudrete dikkat edelim.sinegin üst ve alt dudakları birleşerek hortum halini alır.snek hortumunu emeceği sıvıya uzatır emer emeceği zaman önce tükrüğünü katar sulandırır sonra emer.böylece alıp kaçtığı şey asla eski halinde olmaz illaki değişime uğramıştır.
sineğin göğsü kısım olarak birbirine geçmiş 3 halkadan oluşur.her halkanın iki yanında 2 ayak olur.böylece 6 ayak bulunur.ikinci halkanın iki yanında iki kanat vardır.3 halkadaki kanatlar bu kanatlar körelmiş iki çıkıntı vardır.sinek bunlarla ucarken dengeyi sağlar.sinek ayağındaki çengellerle çekmenler sayesinde en düz yerlerde dahi kolayca gezebilir.kanatların altında uçarken dengeyi sağlayan iki zemberek vardır bunlar sayesinde sinejk uçarken kayarana düşerse o yandaki zemberek şişer dengeyi sağlarbiri boşalan zembereği diyeri boşalarak karşılar.duruma göre tavır alır.diyelimki sinek bir yemege bulaştı zembereği o kısma sıvı boşaltır yemeği kirletir ancan yakalrda ters yonunu batırısanız aynı yere ordaki bıraktığını diyer zemberek emer hiç bir şey kalmaz.onun içindirki ......efendimiz sinek yemeğe düşerse onu alın ters yöne batırın sonra atın diyerk bize bu konuda ışık saçar.sineğin karnında 8 halkadan oluşan ve erkek sineklerde düz dişi sineklerde yumurtalık olduğu için şişkindir.her diş sinek saatte 200 yumurta bırakır30 günde olgunlaşır bir dişi sinek nisan ve mayıs ayında 100.000.000 yumurta verir.
HAYIR HAKİKAT BİZ ONLARI BİLİP DURDUKLARI ŞEYLERDEN YARATTIK.YINE HAYIR İŞ ONLARIN UMDUKLARI GİBİ DEYİLDİR.DOĞULARIN VE BATILARIN RABBİNE AND OLSUNKİ BİZ ONLARIN YERİNE KENDİLERİNDEN DAHA MUKEMMEL ELBETTE KADİRİZ.VE BİZ ÖNÜNE GEÇİLECEKLERDENDE DEYILIZ.MEARIC 39 ..41
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.