- 3681 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İYİ BİR VATANDAŞ OLMAK
Vatandaş bir ülkede, şehirde ve ya ilçede yaşayan insan birimine denir. En azından bana göre. Ama önemli olan vatandaşın tanımını yapmak değil, bir vatandaşın niteliklerini ortaya koymaktır. Çünkü bir ülkede huzuru vatandaşın tanımı değil vatandaşın sergilediği davranışlar etkiler. O zaman vatandaşların dikkatli hareket etmesi gerekir ülkesinin huzuru için. Ve her insan birer hayırlı bir vatandaş olmak ister. Ama istemekle olmuyor işi biraz icraata dökmek gerekir. Çünkü lafla peynir gemisi yürümez.
Peki, iyi bir vatandaş olmak için ne yapmalıyız? Bence iyi bir vatandaş olmanın başlangıcı kendi ülkesini kendi çevresini sevmekten geçer. Sözgelimi ülkesinin aşığı olmalıdır. Sonra gerisi gelir zaten.
Çünkü iyi bir vatandaşla çok seven bir sevgili arasında fark yoktur. Biliyorum nasıl oluyor bu diye merak ediyorsunuz içinizden. O zaman hemen bunu açıklayayım:
Siz ülkenizi bir sevgili yerine koyduğunuzda bunu anlamak çok ta güç değil. Mesela çok seven bir sevgili nasıl sevdiği için fedakârlık yapıyorsa siz de eğer geçekten çok seviyorsanız ülkeniz için fedakârlıklar yapmaktan kendinizi alıkoyamazsınız. Başka bir örnek seven insan sevdiğine zarar verebilir mi, elbette veremez. İşte siz ülkenizi bir sevgili yerine koyduğunuzda ülkenize zarar vermekten tabi ki kaçınırsınız. Nasıl ki içten seven sevgili hayırlı bir damat adayı diye nitelendiriliyor ise siz de ülkenizi içten sevdiğinizde ülkesine hayırlı bir vatandaş olarak diye nitelendirilirsiniz. Şimdi benim az önceki iyi bir vatandaşla çok seven sevgili arasında neden fark yok dediğimi anladınız mı?
İyi bir vatandaş olmanın ikinci yolu ise ülkesinin yüzünü güldürecek başarılı projelere imza atmaktır.
Ülkesinin sorunlarına duyarsız kalmamak onlara bir çözüm yolu sunmaktır. Ülkesini çıkarları için bir araç olarak kullanmamalıdır. Eğer bunları yapmayı başarabilirse iyi vatandaş unvanını hak kazanabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.