- 1044 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ANMAK MI ANLAMAK MI?
İnsan özlediği, yanında olmayan sevdiğini sürekli anar. Bu kulun fıtratından gelen bir durumdur. Bizler de Müslüman olarak Âlemlerin efendisi Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V.)i her fırsatta anarız ve her ismini duyduğumuzda da salâvatı şerife getiririz.
Ülkemizde seksenli yılların ortalarından itibaren KUTLU DOĞUM haftası kutlanmaya başlamış ve bu hafta da Müslümanlar Rasulullah( S.A.V.)efendimizi daha çok anmaya başlamışlardır.
Keşke diyorum bunca zamandır anmak yerine efendimizi anlamaya çalışmış olsaydık. Keşke O’nun örnek şahsiyeti ve hayatı bizim için rehber olsaydı. Keşke bunca yıldır yapılan kutlamalarda her yıl bir sünnetini hayatımızın olmazsa olmazı yapsaydık.
Öyle bir devirde yaşıyoruz ki insanlar günlerle, haftalarla ya da aylarla ibadet ve sevgi zamanlarını sınırlandırıyorlar. Anneler günü, babalar günü gibi. Bugünlerde anne ve babanıza bir çiçek bir hediye alın ondan sonrasını boş verin gibi bir manzara çıkıyor karşımıza.
Kutlu doğum haftasında da benzer durumlar var. Önüne gelen açıklama yapıyor, demeç veriyor kültürel programlar hazırlıyor. Bütün olay bir haftaya sığdırılıp ondan sonra istediğiniz gibi yaşayabilirsiniz diye bir imaj verilmeye çalışılıyor.
Her konuda olduğu gibi bu konuda da bilgi kirliliği var maalesef. Her işin uzmanı konuşmalı. Önüne gelen ahkâm kesmemeli, bazı konularda bilmiyorum diyebilmeli.
Ve daha önemlisi dostlar sadece anmak yetmiyor efendimizi. O’nu anlamaya çalışmak, O’nun devrinde yaşayan bir sahabe gibi olmak için gayret göstermeli, neyi öğrenmişsek O sünneti hayatımızda uygulamalıyız. Çok bilgi insanı kurtarmaya yetmiyor. Hepimiz yemekten önce elleri yıkamanın, yemekten sonra dişleri (misvakla temizlemenin) fırçalamanın sünnet olduğunu biliriz de bunu kaç kişi hayatında uygular. Komşusu açken tok yatan bizden değildir hadisi şerifini bilen kardeşim aceba bu hadisle ne kadar amel ediyordur. Bizi aldatan bizden değildir hadisi günlük hayatımızda bize ne kadar ışık tutup yol gösteriyor.
Misaller daha çokca. Sözü uzatmaya gerek yok. Anmak yerine anlamaya başladığımız ve anladıklarımızı hayatımızda uyguladığımız gün, inanın yaşadığımız bu günden daha güzel olacaktır dünya.
Haftamız mübarek ola.
Yaşar TAŞKESEN
16/04/2014
YORUMLAR
Değerli Hocam.
Eğer namaz kılan biriisek O'nu zaten günde en az beş vakit anıyoruz. Dediğinz gibi anmak yerine anlasak çok daha doğrusunu yapmış olacağız.
Ben bu memlekette Cuma namazına gidip peygamberi andıktan sonra markete giderek akşam arkadaşlarıyla içmek üzere içki alan insanlar biliyorum. O bakımdan anmak kâr etmiyor. Önemli olan anlamak.
Selam ve sevgilerimle.
GARİPYAŞAR
Teşekkür ederim ziyaret ve değerli yorumunuza.
Sağlıcakla.
"ANMAK MI ANLAMAK MI?"
Cevabi belli bir soru.
Lâkin bildigimiz dogrulari hayatimiza nedense bir türlü yansitamiyoruz.
Ülkemizdeki manzara, milletimizdeki bölünmüslük, gözlerdeki öfke, dillerdeki dikenler, dizlerdeki yorgunluklar da O'nu anlayamadigimizi göstermekte zaten.
Sadece O Yüce Peygamberimi? O Kadar Mevlanâ, Yunus okuruz. Sözde izlerini takip ederiz.
SONUC?
Ye'se düsmemek elde degil de, yine de umut etmek, karamsar olmamak vazifemiz.
Hata arayip, arastirmak yerine, hatamizi düzeltmeyi düsünsek, düsünebilsek, gayret etsek her sey daha güzel olacak.
Herseyin daha güzel olacagi günlerin gelmesi dileklerimle...
Tebrikler Yasar Hocam.
Selam ve SAYGILAR...
GARİPYAŞAR
Var olun her daim.
Haftamız mübarek olsun.
Sağlıcakla.
GARİPYAŞAR
Sağlıcakla.
çok anlamlı ve haklı gerekçelerle kaleme alınmış uyarı dolu bir yazı.
Anlamak anmaktan daha önemli diyen yazara gönülden katılmaktayım.
İnsanlar işi gösterişli törenlere benzetmeye başladılar, Hedef özünden koptu gibi.
saygılarımla
GARİPYAŞAR
Var olun.
Sağlıcakla.