UNUTMADAN
UNUTMADAN
“Ağ deveyi katarlamış gidiyor,
Yörük kızı bir ormanın içinde.
Kucağında bebek, deve güdüyor,
Yörük kızı bir ormanın içinde…”
Unutmadan dedim ama başlamadan unuttum, soyadını. Sarı Keçililer obasının dernek başkanıymış, Pervin Hanım. Orta yaşlarda tipik bir Anadolu kadını. Göçer bir Türkmen obası olan Sarı Keçililer, yakasını on yıldır bırakmıyorlarmış… İlkokul mezunu olmasına rağmen kendisini gayet güzel yetiştirmiş. Öyle ki özgüveni, ayaklarını yere sağlam basışı, pratik ve kıvrak zekâsı, düzgün cümleleri, akıcı konuşması ile yüksek okul mezunlarının çoğunu cebinden çıkarır.
Kanal D’nin 14.04.2014 sabah programında bir röportaj izledim. İrfan Değirmenci stüdyoda soruyor, Pervin Başkan, göç yolunda yanıtlıyor. Başkanın aklımda kalan yanıtlarını sunuyorum.
*Bir sorunumuzu arz etmeye çalıştığım dış işleri bakanının, “Hanım, sizin erkekleriniz yok mu” sorusuna “Bizde kadın erkek ayrımı olmaz. Her konuda eşitlik vardır. ” dedim.
*Biz, yaşarken yaşatırız. İnsana verdiğimiz değeri ota çöpe, kurda kuşa, börtü böceğe, ormana dereye de veririz.
*Bizleri çal kapı gittiğimiz, genellikle de ters yanıtlar aldığımız devlet dairelerindeki yöneticiler yetiştirdi.
*Doğmasına vesile olduğum iki çocuğum var. Bunun yanında obadaki çocukların hepsinin annesiyim. Kendi çocuklarım için ne düşünüyorsam aynısını onlar için de düşünürüm.
*Cumhurbaşkanı için herhangi bir isim öneremem. Cumhurbaşkanın duruşu, kararları, davranış ve hareketleri, makamın ağırlığına uygun olmalı. Cumhurbaşkanlığı forsundaki on altı yıldızın anlamını bilmeli, söylemleri ve tarafsızlığı ile ülkemizi yurtta ve dünyada başarıyla temsil etmelidir. Yoksa seçilecek adayın ne partisi, ne de cinsiyeti önemli.
Seçilen adayın ülkemize, milletimize hayırlı olmasını dilemekten başka söylenecek bir şey yok.
Şimdilik…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.