cumartesi
Garip bir sessizlik çökmüştü içime bu gece. Etrafımınkalabalık olması engel olamıyordu bu sessizliğe. Sessizlik ile sensizlik arasında yaşadığım gelgitler ellerini bırakmış bir annenin yavrusu kadar acıklıydı. Karanlığın ortasında yalnız.
Garipti zamanlar. İnsanı olur olmadık yerlere sürüklüyordu. En çok olmak istediği yer en uğramadığı yer oluyordu. Bazen anın ortasında yok sayıyordu. Şimdi ben ise hayatımda yapmaö dediğim şeyin ortasında bu hengame ortamda sigaramın dumanına sarılmış sensizleşiyorum..
YORUMLAR
Az ötemde karanlık ve balıklar
Karanlık, aydınlatmak için yüzleri
Balıklarsa yüzüyorlar kendi hallerinde öylece
Boşluklara kaçıyor adımlarım
Unutuyorum avuçlarımdaki yaralarımı
Yeniden tutuyorum kalemimin elinden
Yürüyoruz birlikte
Uzun ve zahmetli bir yolculuk bizimkisi ya,
Olsun...
Cumartesi başlığını görünce, dayanamadım. Zira cumartesimi anlatacak yer arıyordum tam.
Son yazımda anlattığım mısır çarşısı gezintimi gerçekleştirdim. Fakat bir insan eşliğinde. Vapurda tanıştık. Fatih imiş adı. Sahiden fethetti kalbimi. Vapurdan inmeme yardım etti. Sonra gideceğiniz yere kadar eşlik edeyim dedi ama, bu eşliği neredeyse gün boyu bitmedi. Birlikte kendimizi ödüllendirdik, saray muhallebicisinde oturup tranvayları izledik, sonra ayrıldık. Bir hayırlı işi varmış. Karar günü bu gün. Epey güdüledim ettim. Hadi sen yaparsın, kalbin çok güzel karşındaki de bunu farkedince umarım gayet doyumsuz bir ilişkiniz olur dedim. Kelimeleri, söyleyişi, içindeki insanlığı yüzüne yansıyordu kesin. İstanbul'da kimselere güven olmaz derler bir de. Ben belki de hayatım boyunca inişleri ve çıkışları ile sürüp gidebilecek bir dostluğun meşalesinin yandığını gördüm cumartesi günü.
Haa sonrası ise facia: Fesane kültür merkezinde Hatay günleri etkinlikleri vardı. Çevre yollarda trafik her zamankinin on katı. Tıklımtıklım bir otobüs, fakat güzel bir günün nihayeti olunca değmişti.
Şimdi akşam Fatih'den haber bekliyorum. Umarım hayırlısı ile gösterebilmiştir içindeki güzelliği karşısındaki flört adayına. Aslında başlıbaşına bir yazı konusuydu. Senin cumartesi yazının altına yazıldı ki, genç kalemin şevklensin. Yazmaya uzun aralar vermesin diye. Bu sigara işi eğer kurgu değil gerçek ise, külahları değişiriz yalnız. Hem de bu denli karşı çıkıyor iken sigara içilmesine on kilometre ötende bile...
hysteria
Mesela galataya cikcam. En olmadik yerletrini kesifetsenm.
Sabahi guzel baslayan cumartesi bulut olmakla olmamak arasinda yasadim. Hava pek musade etmedi tabi. Hal boyle olunca gunesimi doguran baska seyler oldu. Epeyce dertlenmis olmaliyim ki onkilonetre oteme hic karisamadim. Bizzat kendim deneyimini yasadim hal boyle olunca gn guzel gece uzun surdu.
Bir cumartesi istanbulda umidi bile eklendi geceye..
Uzakliklar kurgularimin silahini cikartti karsima. Onumde bir duvar ve inancsiz ben yuruyoruz yarinlara..