- 1143 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
sıfır...!
o kadının gerçeği..!
anlattığında kendisini, düşlerimin hüznünü burktu,ağır bir yara kapladı, viran kalıntılı bakışlarımın coğrafyasını.
kadın üstü bir sabır ondaki
ruh sağlığındaki gelgit saklanması
kadın üstü bir rivayet ondaki
anlaşılamamış
anlatılamamış bir gün boşluğu...
dilinin ovasında konaklayan göçebe gibi kelimeler
her uçurum dudaklarına gelişi sarsıntılı susma
gözlerinde bir deniz feneri gibi iki renk
uysal bakışlar güvertesi
acılar gemisine ait hayat denizinde
ağır gelir adam olana
ağır gelir değersizlik
bırakıp gidesi gelir tüm kanamaları
ve açık bir yol hikayesinde
yalnız bir korku olur baş ucu yaşadıkları
ağır gelir kadın oluşuna sahipsizlik
ağır gelir insan olana
her yutkunduğunda havayı
ölümü ayrıcalıklı bir savunma olarak durur karşısında
...
anlattıkları aslında tüm yaşananların yansıması,düşleri batık kent sessizleri,hurda anılar,istediği gibi yürüyememek yaşamın kuş izlerinde.şimdi bir kadının sıradan bir boşlukta,sıradan bir zamanı yaşadığını düşündüğümde,ne çok bilmediklerimle karşılaşıyorum,yoruluyor aklım,yenik düşüyor yüreğim,peki ya o,onun gizledikleri,onun kendinden geçtikleri ve onun yaşamak dediği ama yaşamla alakasız günleri...
sanki iki huzur arasında sıkışıp kalmış ölü bir huzursuzluk
altı dinamitlerle bezeli gidememe korkuları
kadının özünde bir suret ağlaması
ve her dönüp baktığında mazinin kalıntılarına
tiksinişi hayatın en sıfatsız anılarından..
kadın
yüreğini seriyor bilinç buğusuna
nemli bir gece her vakti
her solukla tükenişi
yaşadı mı sorusu
hayır ile imkansız arası voltalı bir cevap
o son bir yolcu işte
gitmek istediği kendisinin olduğu yere...
düşleri harabe kadına.....!
YORUMLAR
Yazanın görevi illa da bir mesaj vermek değil...Kendinde(düşler-gerçekler-kurgular, ...) olanları yazarak ,çizerek , çalarak,oynayarak ya da beyaz perdede yansıtarak paylaşmaktır... Okuyucu, izleyici bundan neler çıkarır, o da kendine kalmış... Bence eleştiri metin üzerinden yapılmalı,diyorum... Burada bir gerçeklik paylaşılmış. Şiir tadında bir öykü ortaya konulmuş. Hem de son derece özgün olmuş... Kutluyorum...
zor bir hayatı var o kadının.. kabul ama hiç bir kadın gideceği sonu görmeden çıkmaz o yol a..hem neden o kadar karamsar ki ..birazda kendi tercihlerimiz kendi sonlarımız..umutsuz ev kadını olmaya gerek yok.kadın istedimi çıkmaycağı zorluk yok..kadın istesin yeterki...pes etmişik sezdim...kalemine sağlık...
aslan bülent
beren yılmaz
aslan bülent
beren yılmaz
Yaşamın içinde gerçekten de nice zorluklarda canlar, insanlar ve kadınlar var değerli dost. Yazınızı dikkatle okudum. Üzücü şartlarda bulunan nice kadından biriydi ve mutlaka toplumsal dayanışma duygularımız ve insan yönümüzle , yanında , yanlarında olabilmeye çaba göstermeliyiz bu durumdaki insanlarımızın...
Sonuçta ben ve sevdiklerim önce gelir anlayışından sıyrılmak ve bütün insanlarla ilgili sorunları içselleştirmek zorundayız bizler insan olarak.
Üzüntüleri paylaşmanın bir adım ötesine geçebildiğimiz , kendi varlığımızdan, kendi imkanlarımızdan bir kısmını paylaşabildiğimiz ölçüde insan olabiliriz hepimiz de.
Bir yarayı ve bir yaralı insanı işlemiş olmanız çok insancaydı bu açıdan..Hepimiz ve elbette konuyla görevli her kurum da ilgilenmeli , üzerine düşeni yapmaktan da kaçınmamalı değerli dost.
Esenlik dileklerimle.
aslan bülent
Hiç mi olumlu bişey yok Kahraman Kadın'ın hayatında? İyice sıfırı tüketmiş bir resimdi çizdiğiniz. Ki varsa böyle bir kişilik o tüketişten sonra yaşayamaz gibi geldi...
Hayata kötümser bakan birinin hikayesini okumak üzücü... Şükretmek gerekliliğini anımsattı ...
Dostlukla