Mobbinge karşı ilk tedbiriniz kişiliğiniz olsun.
Mobbinge karşı her zaman gözü açık ve tedbirli olmalısınız! Eğer iş hayatındaysanız mobbingle ne zaman nerede karşılaşacağınızı bilemezsiniz. Bana kalırsa hayatınızda hemen her şeyle başa çıkmanın en iyi yolu her zaman doğru olanı yapmaktır. Benim temel prensibim bu. İş hayatına girdiğim ilk günden itibaren de hep bu kuralı uyguladım. Başlangıçta bunu sadece içgüdüsel olarak yaptım; ilkelerime bağlı kalıp kendime olan saygımı yitirmemek için ama mobbingle tanışınca milyonlarca kez "iyi ki" dedim. Aslında maruz kaldığım mobbing sürecini atlatmamda bunun da çok büyük etkisi olduğunu söyleyebilirim.
Her zaman doğru olanı yaparsanız kendinize sınırsız bir özgürlük sunmuş olursunuz. Bu nasıl olur? Mobbingle tanıştığım şirketteyken fark ettiğim birkaç şeyden biri, bazı yöneticilerin çalışanlarının hatasını kamufle ettiği ve bu şekilde onları kendilerine borçlandırdığıydı. Yani yapılan hataları ya da ihmalleri bir çeşit kontrol mekanizması olarak kullanıyorlardı. Herkes birbirini tehdit ediyor ve bu çıkar ve korku ilişkisiyle birbirlerine bağımlı hale geliyordu. Bu arada ’hata’ kelimesi size büyük şeyler düşündürmesin çünkü biri sizi hedef aldıysa zaten en ufak bir imla hatasını bile olabildiğince abartacaktır. Eğer bağımsız olmak istiyorsanız bir hatanız, ihmaliniz ya da benzeri bir pürüz olduğunda yaptığınız şeyin sorumluluğunu alın. Bırakın gereken süreç neyse uygulansın. Kimsenin hatanızı örtmesine izin vermeyin aksi takdirde bazı kötü niyetli insanlara davranışlarınıza hükmeden bir direksiyon vermiş olabilirsiniz. Ben bu aşamaya hiç gelmedim çünkü "kolay mı - doğru mu?" sorusuna daima "doğru" yanıtını verdim. Evet, bu bazen zor ama ödülü sınırsız bir özgürlük ve rahatlık. Bir dönem, sürekli tehdit altında yaşayan bazı iş arkadaşlarımın korku sürecine şahit oldum ve inanın bana, bunu yaşamak istemezsiniz.
Hata yapmamaya özen gösterin ama yaparsanız da korkmayın. Hepimiz insanız. Siz de etten ve kemiktensiniz. Mümkünse telafi edin yoksa bırakın süreç işlesin. İllegal olan hiçbir şeye alet olmayın.
Kafanız karışırsa vicdanınızı dinleyin. Önünü ardını bilmediğiniz işe girmeyin. İşinizi sağlam yapın. Bulunduğunuz yerdeki ilişkiler ağına (hem insanları hem çıkarları kapsayan) dikkat edin. Öfkenize kapılmayın ya da hırsınıza yenilmeyin. Dürüstlüğünüzden ve değerlerinizden ödün vermeyin. Siz, adil ve dürüst olduğunuz sürece, her şey daima yoluna girecektir. Evet, dünyada kötülüğü seçen insanlar vardır; ama sonuçta daima iyiler kazanır. Bunu sakın unutmayın.
Artık ayrılıyoruz. Şimdilik. Her ne kadar karşılaşmamış olsak da, çoğunuzla, aynı deneyimlerde ve buna bağlı olarak aynı duygularda buluştuğumuza inanıyorum. Yazdıklarımı okuyarak deneyimlerimi paylaşma ve katkıda bulunma çabama yardımcı olduğunuz için teşekkür ederim. Kim bilir; belki birgün karşılaşırız. Eğer bu olursa, lütfen bana kendinizi tanıtın. Ben de sizin hikayenizi duymak isterim. Hele bir de yazdıklarım, sizin için küçük de olsa bir ipucu olduysa kendimi çok iyi hissedeceğimden emin olabilirsiniz. :)
Sevgiler.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.