- 499 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Hay Ben!
Koca koca adamlar, yaşlı başlı kadınlar, kravatlı etekli moderen insanlar, tutuşmuşlar bir yönetme sevdasının peşine; deh düldül, deh deh düldül diye diye yol alacaklarını zannederler.
İki ileri bir geriyken, şimdi oldu bir ileri beş geri. Nereye gidiyoruz de hey?
- Ki kırbaç sende
- Ki dizginler sende
- Ki ot, saman, yem... sende
- Ki ahır bile sendeyken, sen süs köpeğine çevirdin memleketi
- Otur! Oturdu ( hangi kucağa? )
- Kalk! Kalktı ( dımdızlak )
- Sürün! Sürünmekten anamız ağladı...
Devlet nedir? bilmeyenlere; okula gidenlere okullarda, gitmeyenlere kahvehanelerde, ya da halk eğitim merkezlerinde acilen bilgi verilmeli. Ki çıkıp kendini devlet sanan insancıklara anayasaya aykırı işler yapılmayacağını biri bir bir bildirmeli.
Ve bununla yetinmeyip, ne ana, ne de baba yasaların hiç birisi toplumsal sözleşmeden daha öte bir kanun, ya da yasa, ya da kural olamayacağını cümle âleme söylemeli.
Yetmemeli, toplumun ortak bağlayıcılarının verdiği kararlara saygı duymayanların ne kişiliğine, ne de makamına saygı duyulmayacağını birileri birilerinin kulağını fısıldamalı.
Bir hakkı kendin için isterken diğerinin de aynı hakka sahip olduğunun farkına birileri birce farkına varmalı ve şanlı bir millete ikilik çıkartmamalı.
Ne oldu şimdi? Adalet bakanının “görev ve yetkileri geri alındı” Anayasa Mahkemesi’nce. Peki, onca görev yeri değiştirilmiş, polis, hâkim, savcıya ne olacak şimdi? Kim verecek bu adaletsizliğin hesabını? Ya da utanmadan ilk savunmaları ve de sözleri; Anayasa Mahkemesi’nin verdiği kararlar geriye doğru işletilemez :)
Birileri acaba dersine çok mu iyi çalışmış?
Yeniden soruyorum; Bu memlekette yaşa dışı iş yapmak, bu kadar mı yasal olmuş?
Dip not: Adalet hepimize lazım arkadaşlar. İnancına, siyasi görüşüne, diline, milliyetine, rengine… bakmadan, tüm dünyada, tüm insanlara.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.