- 1211 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
MADEM ÖLDÜRECEKTİN NİYE YARATTIN
Hazreti Musa bir gün Allah’a soruyor Mevlana hazretleri mesnevisinde zikreder bu vakayı ya Rabbi insanları yaratıyorsun dünyaya getiriyorsun besleyip büyütüyorsun tam işe yarayacakları zaman öldürüyorsun madem yarattın niye öldürüyorsun, öldürecektin niçin getirdin bu dünyaya diyor. Canabı Allah derki hazreti Musa’ya; Ey Musa sen ekin ek bunun sebebini bulacaksın. Hazretti Musa ekinini eker yetiştirir, tam yetiştiği zaman orağını, tırpanını çeker kökünden keser ekinini. Hazreti Allah sorar. Ey Musa bu ekini ekmek için bu kadar zahmet çektin, bu kadar zaman bekledin ve emek döktün tam yetişti işe yarayacağı zaman tırpanını çektin ve kökünden kestin. Kesecektin niye ektin, ektin mademki niye kestin. Hazreti Musa derki ya Rabbi bunun içinde buğday var saman var. Eyer ben buğdayı samanla beraber samanlığa doldurursam buğdaya yazık etmiş olurum. Eğer samani buğdayla beraber buğday ambarına koyarsam samana layık olmadığı mevkii vermiş olurum. Onları biri birinden ayırmak lazım yarabbi onun için kestim.
Canabı Allah’ta derki ey Musa benim kullarımın içerisinde saf temiz ruhlu bana hürmetkâr ve ibadet kar kullarım olduğu gibi buğday gibi hürmete layık kullarım olduğu gibi. Bana asi isyankâr saman gibi yakılmaya layık kullarımda var. İşte ben ölümü onun için yarattım. Kıyamet günüde onları biri birinden ayıracağım. Cennetlik olanları kayıracağım diyor. Kardeşim düşün hayatinin hesabini yap. Acaba saman gibi yakılmaya layık bir yolda mı gidiyorum, yoksa buğday gibi cennete hürmete layık bir yolda mı gidiyorsun eyer yakılmaya layık bir yolda isen dön artik geriye kardeşim. Yaşım gençtir diyorsan eğer yine aldanıyorsun ölümün nerede ne zaman geleceği belli olmaz dostum.