İBRETLİ HİKAYE-MUZAFFER OZAK
Vaktiyle Irak halkı azdığı için, Allah Haccacı-Zalim’i onların başına bela olarak getirdi.Haccac; Kufe mescidine gelip,hutbeye çıktı.Halka beliğ birr hutbe okuyup,’Ey şikak ehli olan Irak halkı! Kamçımı attım,kılıcımı aldım.Olunuz ashabı Resul gibi,olayım size Ömer İbni Hattab! Bu kötülükte devam ederseniz,altından kan alacağım çok sakal görüyorum’dedi.’Benim aleyhime yaptığınız beddualar kabul olmaz.Şayet,olsa bile benden sonra, beni bile aratacak, benden daha zalim biri gelecektir.Eğer Allah tan korkar,Rasülden haya ederde,bu kötü huylarınızdan vazgeçerseniz; ovakit Allah benim kalbimi yumuşatır.Size adl ile muamele ederim.Yahud Allah beni sizin üzerinize hükmetmekten alıkoyar! ’ dedi.
Haccac, ordusu ile Basra’ya hareket etti.Basra lılar Hasn-ül Basri hazretlerine varıp “ya imam! Haccac üzerimize geliyormuş.Karşı çıkıp cenk mi edelim, yoksa kaçalım mı? ”demişler.Hz.imam onlara:Ey ehli Basra, karşı koyarsanız mağlup olursunuz.Kaçar iseniz zillet ile anılırsınız,üstelik Haccac sizi bulup, hepinizi sefil olarak öldürür. Dediğinde; Ya imam öyle ise ne yapalım? Deyince”,Allah a tövbei- Nasuh ile tövbe ediniz.Olaki gazabını üzerinden kaldırır’buyurdular.
Basralılar,Sıdk ve sadakatle Hazretin yanında tövbe ettiler.Yaptıkları kötülüklere dönmeyeceklerine dair Allah a söz verdiler.Allah kabul buyurdu ki, derhal Basra ile Kufe arasını korkunç bulutlar kaplayıp, yıldırımlar çakmağa başladı Haccac, ordusuna hitaben:”Geriye dönün, Basralılar tövbe ediyor”dedi.Haccac Basra ya girmeden ordusunu geri çekmiştir.
MUZAFFER OZAK -İRŞAD KİTABINDAN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.