Nisan Yağmurları...
Bir kış boyunca yağmur az düştü toprağa,
Susuzluk kuraklık çöker oldu dağa, bağa…
Baksana yağmur için el açmış yaprağa.
Nisan yağmurları çare olur mu kuraklığa?
Mart ayında da beklenilen yağmur düşmedi.
Cemrelerden sonra çevre yeşerdi, küsmedi.
Rüzgar eskisi gibi değildi,yağmur için esmedi.
Canlılar Nisan yağmurlarını dört gözle bekledi.
Nisan ayındayız, gözlerimiz havada bulut arar,
İnternete hava durumunu, yağmurları sorar.
Bu hafta yağmurlu olması için yapılır dualar.
Allah’ım Nisan ayında düşsün bu yağmurlar.
Su olmazsa canlıların gözünden dökülür yaşlar.
Yağış olmazsa otlar,ekinler sararmaya başlar,
Kuraklık olursa , sofrada bulunmaz ki aşlar.
Nisan ayında bereket için düşsün yağışlar.
Allah’ım Nisan yağmurları ile sevindir toprağı,
Ne olur boynu bükük bırakma daldaki yaprağı.
Canlılar bir daha yaşamasın susuzluğu, kurağı.
Nisan yağmurları sevindirsin,yeşertsin dağı, bağı…
Bir kış mevsimi daha geride kaldı, beklenilen yağmurlar düşmedi.İnşallah İlkbahar mevsiminde, Mart ayında beklediğimiz yağmurlar düşer diye dua etmeye başladık.Cemrelerin düşmesi ile havada, suda, toprakta hissedilir derecede sıcaklık yaşanmaya başladı.Kış mevsimi zaten gerçek yüzünü göstermedi.Bu mevsimde, bu ayda kış mevsiminde görülen özellikleri beklemek boşunaydı.Ama Yüce Yaratandan ümit kesilir mi? Yüce Yaratana;
-Allah’ım Kış mevsiminde yağmayan yağmurları, ilkbahar mevsiminde, Mart ayında düşür diye dua etmeye başladık.Çünkü yağış olmazsa su olmayacak, su olmayınca da tüm canlıların boynu bükük kalacaktı.Yaşamın devamı suya, suyun olması da gökten düşecek rahmet damlalarına bağlı idi.Yüce Yaratan merhametlidir, tüm canlıları, bizleri düşünür,rahmet damlalarından inşallah bizler için bolca indirir,sararan yüreklerimize su serper.
Gözlerimiz her gün dağların arkasından çıkacak bulutlarda, gözlerimiz kanalları değiştirirken hava durumunda…Ellerimiz internette, bir haftalık hava durumunu sorar oldu.Mart ayı da yağış yönünden beklentilerin altında kaldı.Eski martları, rüzgarın sert esmesini, gök gürültüsünün ardından düşen sağanak yağmurları göremez olduk.Çok şükür ümidimizi yine yitirmedik.Ellerimizi açıp Yüce Yaratana dua etmeye başladık:
-Allah’ım Nisan ayında, Nisan yağmurlarından indir, susuz toprakları sevindir,ekinleri, otları boynu bükük bırakma,dalda yemyeşil duran yaprakları sarartma...
Nisan ayına bu dualar ile girdik, gözlerimiz havada, kulaklarımız yağış haberlerinde…Nisan yağmurları berekettir.Toprakların tam da suya ihtiyacı olduğu zaman;Gökten düşen,Yüce Yaratanın tüm canlılara olan sonsuz rahmetidir.
Nisan ayının ilk 10 gününü geride bıraktık,çok şükür rahmet damlaları ile dağlar,bağlar,tarlalar… buluştu.Otların, ekinlerin, yaprakların boynu bükük kalmadı.Bu on gün içinde az da olsa rahmet damlalarından istifade ettiler.Duamız Nisan ayının kalan günlerinin de yağışlı geçmesi, toprakların suya doyması, ağaçların ,insanların,canlıların susuz kalmaması…
-Allah’ım Nisan ayının kalan 20 gününde de bol bol rahmet damlalarından indir, tüm canlıları, biz kulları yağmursuz, susuz koyma. Bizleri kuraklık ile baş başa bırakma…
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.