- 744 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Berrin
Bazan tersyüz olur insanın hayatı. Hacmi büyür, sığamaz yaşadığı yere. Su gibi azizdir yalnızlığı.
Yakan topu kovalar, ip atlar, çizgi oynar çocukça. Doyamaz, doyuramaz.
Evet ya Berrin: Ercan Akarsu’nun kaleminden, Kanes yayınlarının dizgi ve redaksiyonundan bir kitap. Belki de yukarıdaki bezgin günlerinden birinde yazmaya kanaat etti yazarı bu kitabı. Belki de çok ötedendi yazmaya isteği. Henüz yirmi beşindeyken nasıl da gerçeğe dönüştürmüş düşünü?
Klasikler arasına girer mi, bilinmez. Oğuz Atay gibi geç farkedilir belki. Fakat kitabı erken ve vaktinde okuyabilenler için, pek çok şey vaadettiğini söyleyebilirim.
İç örgüsü, konu bütünlüğü gayet kıvamında. Final, asıl vurucu yanı ki, kendi adıma çok önemli bulurum finallerini kitapların. Yaşam finallerim pek iç açmasa da.
Söz içimde öbekleşir. Gurbet yeridir kâğıtlar. Sılaya dönüşün müjdecisidir kalem. İşte tam bu sırada, okumak yetişir.
Beğeni ile okumanız dileğimle...
YORUMLAR
Fırat Avcı
Yaşamın amacı ölümdür. (Sigmund Freud)
Bu cümleyle aralıyorsunuz Berrin’in dünyasının kapısını. Sonrasında Frued’un tezini çürütürcesine intikam için yaşayan ve bu uğurda sahip olduğu, olacağı bütün kapıları içerden kapayan genç bir kadının trajik öyküsünün tam ortasında buluyorsunuz kendinizi. Mekanlar, olaylar ve kişiler öyle güzel tasvir edilmiş ki, karakterlerle birlikte aynı heyecanı, aynı endişeleri, aynı korkuları, aynı gerilimleri, aynı mutlulukları birebir yaşamanız ve kendinizi okuyucu olarak değil de onlardan biri gibi görmeniz kaçınılmaz oluyor ilk bölümden itibaren. Sevgili Ercan Akarsu’yu gönülden kutluyorum. Bir kadının iç dünyasındaki çalkantıları böylesine başarılı bir şekilde okuyucusuna aktarabilmek hele ki bir erkek olarak oldukça zor. Yazar bu romanda empati yeteneğine tavan yaptırmış ve zoru başarmış.
Yazarından imzalı, kitaplığımın baş köşesindeki yeri çıkar çıkmaz aldı Berrin...
Fırat bey size de çok teşekkür ederim... Ercan Akarsu gelecek vaat eden başarılı bir genç arkadaşımız. Berrin'in ikinci baskısı yolda... büyük ihtimal İzmir Kitap Fuarında okuyucusu ile buluşacak... Bu yazınızdan Ercan' ı da haberdar edeceğim eminim o da çok sevinecek...
kitap severler için harika bir tavsiye yazısı olmuş...
tekrar teşekkürler...
saygımla...
Fırat Avcı
Berrin gerçekten de bir kitap. Umarım hak ettiği yeri bulur tıpkı sizin kitaplığınızdaki gibi. Pek sevindim yazımın beğeni ile okunmasına. Yazmak yalnızca yazmak olmamalı kanımca. Beğeni ile okuduğumuz kitapları tanıtmalıyız birbirimize. En iyisi benim mantığı ile yazılan yazıların hiçbir hükmü yoktur ki, kalıcı değer taşımaları da mümkünsüzdür. Kalemi ile yazın dünyamızı aydınlatmış insanların tümüne yeniden saygılar bu vesile ile. Eksik olmayınız. Sevgimle.