FUTBOL KATİLLERİ
ÜLKEMDE FUT-BOL
Bir stadyum.İçini doldurmuş binlerce taraftar.Kameramanlar, fotoğrafçılar,ekran başındaki insanlar onları bekliyorlar,fut-bol-cuları.Tek eksik olan, sahada rakip ve ev sahibi futbolcular.Maç 90 dakika, hakemin düdüğü ile başlıyor ve o düdükle son buluyor.Bu süre zarfında futbolu izleyenler veya taraftarlar kaç dakika futboldan bahsedebiliyor? Maksimum 10 dakikadır.Peki 10 dakika futbol programı yapılabilir mi? O yapılan programlar ne kadar reyting alır ve ne kadar para kazandırır.Ortada büyük sorun gözüküyor.Bu spor hepimize ait.Ama kimileri bu sorunları çözmek yerine,taşın altından elini çekiyor ve taşın üstüne daha çok yük koymaya başlıyorlar.Sorunlarda tamamen burada başlıyor.Birileri bir şeyleri düzelmeye çalışırken, birileri ise düzeltmekle daha çok kazanamayacağı için yıkmakla uğraşmayı tercih ediyorlar. Taraftarlarımıza baktığımızda,kimileri az kimileri çok.Tuttukları takımlar farklı renkler farklı,ama beklenti aynı.İyi futbol galibiyet.Yenilgide olabilir ama yeter ki iyi futbol olsun.Statlarda olan olaylar, bunları kabul etmeliyiz ki biz taraftarlar yüzünden oluyor.Bahanelere sığınmayı çok severiz.Futbolcu tahrik etti,hakem yanlış karar verdi gibi uzadıkça uzuyor.Futbolcu salak değil ki o kadar kişinin küfrünü yesin.Hepimiz yanlış yapıyoruz,hakemler de tabi yapıyor.Ama hakemlerimiz hata yapmıyor,kuralları uygulamakta zorlanıyor ya da zorla baskıyla uygulayamamakla kalıyorlar.Basit bir örnek veriyim.Özellikle FIFA kokartlı hakemlerimizin Avrupa’daki maçlarına dikkatle bakınız.Orada nasıl kararlar veriyor,burada nasıl.Bazen aynı pozisyonlar bazen farklı.Ama o kararlar ile buradaki kararlar arasında dağlar kadar fark var.FIFA izlemiyor mu sanıyorsunuz bizim hakemleri.Takip ediliyor tabi.Burada enteresan olan bu hakemleri nasıl Avrupa maçlarına tekrar çağırıyorlar.FIFA’nında bildiği bir şey bu bence.Hiç kimse inkar etmesin bizim hakemlerimize emir veriyorlar.Futbol programlarında futboldan çok hakemleri konuşuyoruz.Daha yönetilmeyen TFF var.Şike sonucunu belirleyemeyen TFF var.
Medyaya baktığımızda,genel olarak maalesef tarafsız bir medyamız yok.Kimisi şu takımlar için kimileri şu yöneticiler için başkanlar için,kimi gazeteler şöyle yazar kimileri böyle…Üst satırlarda belirttiğim gibi 10 dakikalık futbol programları yapan medya hiçbir şey kazanamaz.O yüzden futbol dışı şeyler konuşmak bir değişle “magazin programları” yapmak daha çok para kazandıracağı için medya böyle yapıyor.Pazarlama ve reklam konusunda ise dünyaya rezil olmaya devam ediyoruz.Medya bu futbol dışı görüntüleri sürekli konuştuğu için derbilerimiz artık fazla önemsenmiyor Avrupa’da.Sonra diyorlar ki Avrupa’da ki derbiler hiç böyle değil.Nereden biliyorsun? Sana ne gösteriliyorsa onu izliyorsun,adamlar derbileri izleyicilere nasıl sunacağını biliyorlar.Biz ise "magazin programları" gibi saatlerce o şuna bunu dedi o şunu dedi.Yiyoruz birbirimizi ve başkalarıda bize gülüyor.Diyeceksiniz ki oyuncular futbola dair bir şey yapmıyor 90 dakika boyunca.Kulüpler transfer yaparken futbolcunun ahlakına özel yaşantısına pek fazla bakmıyorlar.Futbolu nasıl oynadığına bakıyorlar.Yabancı oyuncu takıntılığımız yada hastalığımız var bizim.Kendi yetiştirdiğimiz futbolcu değer vermiyoruz ama yabancı gelince bir şık hareket ediyor, başımızın tacı oluyor.Bakın şimdi genç futbolcu kalmadı.Takımlardaki alt yapı sorununu çözmeden, yabancı futbolculara yatırım yapıyoruz.Şimdi ise gurbetçi gençlerin peşine düşmüşler.İnsan gözünün önündekini göremez derler ya o misal aynı.Memleketimde o kadar yetenekli insanlar var ki.Ama nerede biri gelecek de görecek de.Amatör liglerde sizi izlemeye gelecekler dediklerinde gençler nasıl sevinirdi.Etrafınızda o kadar amatör ligde oynamış,bu adi sistemin kurbanı olmuş insanlar var ki.Belki sizde bunlardan birisiniz.Önce bu insanları peşine düşüp bunları Türk futboluna kazandırabilmek için çalışmalar yapılması gerek.Umudumuz var, değişecek bir şeyler değişmek zorunda.Futbolu bu hale sokanlardan biride biz seyirciler.Biz stadyumlara küfür etmeye,ortalığı karıştırmaya,yakıp yıkmaya gidersek ,kötü tezahüratları,küfürleri tribünden kaldırmadığımız sürece değişen pek fazla bir şey olmayacak.Kaybeden Türk futbolu olacak ve bizler.Statda küfürleri ne kadar yasaklasanız da değişen bir şey olmayacak.Bir insan üç kelimeden ikisi küfür ise o insan her zaman küfür eder.Aile ilk olarak çocuğuna küfür etmeyi öğretiyorsa bu sorun bizim.Bu bizim toplumsal sorunlarımızdan birisidir.Umarım gelecek nesil bu sorunları aşar.
Kulüplere baktığımızda her kulüp ve taraftarlar büyüklük yarışına girmiş.Amatör liglerde bile en büyük biziz sloganları atılmakta.Kuruluşunuz farklı,renkleriniz farklı,futbolcular farklı,maliye yapınız farklı,uyguladığınız politikalar farklı,başarılarınız farklı,taraftar sayınız farklı,statlarınız farklı,tesisleriniz,başkanlarınız,yönetimleriniz,teknik heyet ve en küçük sorumlularınız bile farklı olduğu bir durumda kulüplerin birbirleri ile büyüklük yarışına girmeleri çok saçma.Büyüklük o dur ki kulübün başarısı,senin duyduğun ve sana duyulan saygıdan ibarettir.Maç kaybedilebilir,oyuncu,tektik direktör kaybedilebilir,paralar kaybedilebilir,saygı ve sevgi centilmenlik hiç kaybedilmesin.O kadar paralar dönüyor şu futbolda,ilgilenen ve takip edenler çok,soruyorum size son 10 yılda Avrupa’da kupa alabildik mi? Milli takımın şampiyonluğu var mı? Diğer branşlara bakınız, basketbol voleybol kadın erkek son 10 yılda mükemmel başarılara imza attı.Kupalarla geldiler.Ülke puanımızı hep artırıyorlar.Futbolda Avrupa’ya iki takım gönderiyoruz.Peki diğer branşlarda kaç? Bir bakın.Biz futboldaki sorunlarımızı medya,kulüpler,taraftarlar tarafsız bir şekilde menfaat beklemeden çözebilirsek, bu gençlere hizmet de edebiliriz.Belki o zaman bu yapılan yatırımlar boşa gitmez.o zaman futbolu konuşabiliriz ve FUT-BOL yerine FUTBOL deriz.
Oğuz Esmer
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.