ERTELEMEYİN ____ !!!
Birine kızdıysanız, içinize atmayın. Kırıldığınızı söyleyin, sizi anlamak istemiyorsa tavrınızı koyun. Gerekirse, uzaklaşın sizi üzenlerden…
Menfaat dostlukları kurmayın, kurmak isteyenleri anladığınızda da fırsat vermeyin. “Burada size ekmek yok” deyin ve öyle kişilere kapılarınızı kapatın…
Sevdiklerinize, sevginizi ve şefkatinizi gösterin. Sımsıkı sarılın onlara, şımartın. Değerli olduklarını hissettirin…
Kibirli olmayın. Hacı Bayram Veli’nin dediği gibi; “Kibir, bele bağlanmış taş gibidir. Onunla ne yüzülür ne de uçulur.” Kendinizi bu bencil duygudan kurtarın, özgür olun...
Başkalarının acılarını küçümsemeyin, alay etmeyin. Birine ne kadar kızmış olursanız olun, o kişinin mutsuzluğuyla mutlu olmayın. Başkalarının acılarıyla beslenmeyin.
Merhamet duygunuzu öldürmeyin. Merhamet ve vicdanının sesini öldürenler, insan olmaktan vazgeçmiş kişilerdir. Onlardan olmayın, insanlığınızdan vazgeçmeyin…
Hatalıysanız özür dilemesini bilin. Özür dilemekle, teşekkür etmekle ağız aşınmaz…
Seviyorsanız, sevdiğinizi söyleyin. Sizi anlamasını beklemeyin. Susarak bu duygunun içinizi kemirmesine izin vermeyin. İçinizden geçeni dillendirin, bırakın gerisini o düşünsün…
Özlediyseniz, arayın. “Seni özledim, sadece sesini duymak istedim” deyin, ne kaybedeceksiniz ki?
Birine küsmüş ve şuan onun pişmanlığını yaşıyorsanız, gururu bir kenara bırakın, barış çubuğunu uzatın. Olumsuz bir karşılıkta alsanız, elinizden geleni yapma huzurunu kendinize yaşatın…
Birini aramak düşüncesi aklınıza geldiğinde, yarın ararım deyip de, sakın ertelemeyin. Arayın, hatırını sorun. Yarın için, geç kalmış olduğunuzu nereden bileceksiniz?
Son pişmanlık fayda etmiyor maalesef. Yapmak istediklerinizi ertelemeyin. Yarına sağ çıkacağımızın garantisi yok. Telafisi olmayan “keşkelerle” kendimizi kahretmektense, “iyi kilerle” içimize su serpmek daha doğru bir davranış olmaz mı?
Öyle bir an geliyor ki, her şey için geç kalmış oluyorsunuz…
Nerden mi biliyorum?
Tecrübe ile sabit diyebilirim ancak…
Keşkelerim, şu anda boğazıma düğümlenmiş ve benliğimi kemirirken, size söyleyebileceğim tek şey;
Hayatı ve sevdiklerinizi sakın ERTELEMEYİN____ !!!!
Asi Armes______