- 735 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
...haYat TahTaSı///
06.05.08
Hayatı oynadınız mı hiç?
Baştan başlayıp en yüksek bölümlere geldiğinizde tam, ‘gameover ‘ oldunuz mu?
Servetleriniz oldu orada da , gerçek hayata aktaramadınız mı?
Son model arabalarda yarışırken ehliyetinizi ya da ayaklarınızın pedala değip değmediğini soran var mı size?
Saatte bilmem kaç km hızla giderken adamın teki geldi,çarptı da kaportadaki hasarı düşünmediğiniz oldu mu ?
Dünyanın en iyi futbol takımlarında oynayabildiniz değil mi oyunda..
Bir ordunun lideri oldunuz da savaşlar kazandınız diye, madalya veren olmadı mı size?!
Arkadaşlarınız bilsede yumruklarınızın sert olmayışını , bilgisayardaki kareteci önemsedi mi bunu?!
Oyuna kaptırdınız da kendinizi bir gökdelenden düşüp tekrar ‘play’ e basamadınız mı?! Bir araba kazasında ‘save’ ettiğiniz yere geri dönemediniz mi….
Hayat bir oyundur aslında!Kimi zaman bilgisayarda değil satranç tahtasında…Bir bakmışsınız satranç taşı olmuşsunuz.Bir at,bir piyon… Olmadığınızı mı sanıyorsunuz?!!
Bir piyon olmadınız mı hiç?İki adım önde başladığınız hayatta,tek tek sürünmediniz mi sona doğru?..Bir piyon oldunuz mu hiç?Oyunda olsanız da fasulye mi saydılar sizi?!Bir piyon olup da başka bir piyonun önünü tıkadınız mı?Ve sırf sizin yüzünüzden mağlup oldu mu tüm takımınız?!..Vezir olma ümidiyle yürüdünüz mü yol boyu?!..Bir hamle kalmışken atın biri geldi de yedi mi sizi hiç acımadan?!..Bir piyon oldunuz da arkadaşlarınız üzerinizden atlayıp geçerken , siz öylece kaldınız mı?!Vezirin yol boyu ilerlemesini izledikten sonra ,siz bir hamle yol aldınız mı?!Oyunu kazanmak için feda edildiğiniz oldu mu hiç?!Yedi tane daha sizden var diye önemsemedikleri oldu mu sizi?!...Bir at oldunuz da hayatınız boyu ‘L’ harfi dışına çıkamadınız mı?! Sizin üzerinize bindiler de tüm maçın ağırlığını omuzlarınız da taşımanıza rağmen kararları siz veremediniz mi?!...Bir fil oldunuz da siyah karelere hapsoldunuz mu?Beyazlar içindeki fil sevdalınızla kavuşturmadılar mı sizi?Ne kadar aynı olsanız da ‘ farklı dünyanın insanları’ muamelesi gördünüz mü?!...Kale oldunuz da yol boyu sizden korktular da ceketlerinin önünü ilikleyip yolunuzu açtılar mı?...Vezir oldunuz da , tüm oyunu sizden ibaret sandınız mı?!Sekiz küçük piyon sizi örnek alıp büyümek için çabaladı mı?Onların bu çabalarını küçümseyen gözlerle mi izlediniz yoksa?!...Koca bir şah oldunuz da ilerlemek için bir kareyi mi layık gördüler size?Koca bir şah oldunuz da piyonun teki geldi,şah çekti mi size?Üstelik bir piyon yüzünden mat oldunuz mu?!Koca bir şah oldunuz da bir filden ,kaleden sizi koruması için medet umdunuz mu?! Her şey güzel giderken saate basmayı unuttunuz da ,karşı taraf harcadı mı sizin zamanınızı..!Oyunu bitirmek için sadece 1 dakikaya muhtaç olduğunuz anlar olmadı mı?!Tek bir hamleyi değil beş-altı hamle sonrayı düşünmek zorunda kalmadınız mı!Tek şahınız kaldı da , tam yenecekken rakibiniz sizi, pat oldunuz mu?!Yeriniz kalmadığı için hiç bu kadar sevindiniz mi?!!
İşte budur yaşam..Biraz acı biraz tatlı ama oyunun ta kendisi..Bazen bitmek bilmeyen,bazen geriye sarmak istediğimiz,tekrar başlatmak istediğimiz zorunlu bir oyundur hayat…..
Ecem Sandal