- 1370 Okunma
- 9 Yorum
- 4 Beğeni
Şarkılar Eskimez
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Şarkılar hiç eskimez
Hüznü, özlemi, sevgiyi, çoşkuyu anlatan şiirlerin hiç eskimeyeceği gibi
Değerli bestekarlarımız, sözcüklere müzikten bir elbise giydirirler ve o güzelim aşk sözleri bir çağrı, bir yakarış olur dinleyenleri bu çağrıya ortak eder. Sizler de o özleme, o hüzne dahil olursunuz.
O nağmeler yüreğinize akar ve içinizdeki ritm harekete geçtiğinde aşkın kanununu tekrar yazarsınız, ada sahillerinde sevdiceğinizi beklersiniz Çile bülbülüm çile derken hepimizi yaylı, üflemeli, vurmalı çalgılarla çoşa çoşa ortak dertlere daldırtan, söyleyemem derdimi diyerek, içten içe ağlatan kendi kendimize ’vazgeçme sen, yola devam et’ dedirten bir ironisi vardır şarkıların..
Şarkılar içimizde bir yangın olur ve biz seve seve o yangına gideriz. Bir kalp ağrısını, bir aşk fısıltısını çok sesli bir koronun söylemesi kadar güzel bir şey yoktur. Yorgun yüreğinizin sesini duymanızdır bu. Size, sizden geleni, sizin için sunmuş efektir bu. Ruhunuzdan geçen meydan okumayı şüpheyi, sevgiyi, ihtirası, özlemi, arayışı, vazgeçişi unutuşu, başlangıcı, bitişi ,umudu, umutsuzluğu solistlerden dinlemenizdir bu..
Şarkılar hiç eskimez
Yaşamın rengi, insanlığımızın tanığıdır şarkılar. Şarkılarda gözümüzün yaşı, mevsimlerin adı, yemeğimizin tadı, rüyalarımızın umudu aşklarımızın ihtirası, kavgalarımızın isyanı vardır. Ruhumuzun dertlendiği ya da şenlendiği her duygunun yaşıyorum dedirten her duygunun temposu şarkılardadır.
Hemen hemen herkesin bu şarkı beni anlatıyor dediği bir şarkısı vardır şarkılarla fallar tutulur şarkılarla tatlı bir sarhoşluğa dalınır
İtiraf edemeyeceğiniz duyguların tercümanlığı şarkılarla olur... Bazen sizi kışkırtır, suç ortağınız olur atarsınız kadehleri hatıraları gömersiniz
..bazen karabulutları aradan kaldırıp, gökyüzünde yalnız gezen yıldızlara katılırsınız. Duygularınızın müziğe dönüşmüş hali, ruhunuzu anlamak
imkansızla birleşmek, hülyalarınıza hükmetmek değil midir.
İnsani gerçekliğimiz, var olmanın o dayanılmaz ağırlığı şarkıların içtenliğiyle, şarkıların samimiyetiyle ud sesinin kanun sesinin keman sesinin eşliğiyle yolculuğa çıkar ta özümüze iner insanı iyileştiren bir güce ulaşır...
inlesin nağmeler inlesin insanlığımız inlesin ruhumuz
Bizler yaşam için teselliyi makam dolu teselliyi şarkılarla elde ederiz..
Biz eskiriz şarkılar hiç eskimez...
YORUMLAR
"Ah, bu şarkıların gözü kör olsun."
Bizi yürekten yakalayan sözlere tam oturan besteler hiç unutulur mu? Bizler gittikten sonra da, onlar yeni yüreklerin daimi misafiri olmak için kubbede çınlamaya devam ederler. Yazınız güne gelmiş, hak etmiş. Kutlarım. Başarılarınız daim olsun.
İnsan doğar, büyür, yaşlanır ölür...sadece sevdası kalır ardında...Sevdaları toprak almaz...Yürekte ezgi olur göçüp gidenlerin sevdası...an gelir bin yıl önce yaşanmış bir aşk, şehrin girdabında, yalnızlığımızın orta yerinde çalar kapımızı...Derdimizie ortak olur ötelerden gelen sesler...Biz eskiriz, çekip gideriz bu alemden derdimize ortak olan nağmeleri bırakarak gelecek nesillere...şarkılar, türküler her zaman gençtir onlar eskimez...Sevda var oldukça...
şarkılar hiç eskimez
Yaşamın rengi, insanlığımızın tanığıdır şarkılar. Şarkılarda gözümüzün yaşı, mevsimlerin adı, yemeğimizin tadı, rüyalarımızın umudu aşklarımızın ihtirası, kavgalarımızın isyanı vardır. Ruhumuzun dertlendiği ya da şenlendiği her duygunun yaşıyorum dedirten her duygunun temposu şarkılardadır.
her şeyi söylemişsin sevgili nilgün şarkılarsız olmazki... çok güzeldi saygılar