Mavi eşarp
Herkes bunaldığında farklı avutur kendini, bense çocukluğumun önce ayaklarına kapanıp sonra hasretle kucaklaşırım kendisiyle.
Tombalacı gibi sallarım yüreğime ,beynimin en gizemli lobuna elimi artık / ne çıkarsa bahtıma...
Bazen hüzünlü , bazen beni bu günüme taşıyıp ders veren, kendisini kuytulardan sürükleyip çıkardığım /en salya sümüklüsünden anılar.
Bugün yine tombala günü /Çekkkk
Bir film adı mavi eşarp
Yer ;Açıkhava divan sineması
Hatay semti İzmir ’in sokak arası
Vıcık vıcık doyasıya samimiyet
Yaş 8 veya 9
En sevdiğim arkadaşım ve melteminin yüzümüzü yaladığı şehir akşamları, saat kavramı yok .Ne zaman uyandıysak annemizin kucağı kadar güvenli ve sıcak , insanlar doğduğu zamanki kadar arı/ dedimya güvenli güvenilir..
Arkadaşımın babası akşam ezanı okunurken koşar adım apartmandan çıkar ,çıkarken de çevresine şöyle bir göz atar ,eğer sokaktaysak ki muhtemelen öyle !Haydi artık evinize diye kükrer / Beni ölesiye korkuttuğunu bilmeden ;Ayağındaki kahverengi kalın bantlı terlikler bugun gibi aklımda hala.
Ciddidir komşu amcamız sözü illaki dinlenir ,karşı gelmek kimin haddi ? Evdekilere şikayet edebilmek ne mümkün birde onlardan zılgıt yiyecegini bilerek !Yüzü de gülmez pek , diğer zamanlarda yanımızda büyüklerimiz olduğu halde yine ürkeriz kendisine sokakta görünmekten.
Evlerimiz yakın birbirine ,bazen sesi duyulur evimizden, o zamanlar belki tv bile yok , en güzel köşelerde şimdi nostaljik diye tabir ettiğimiz ışıklı radyolar, yaz günleri kapı baca açık ,henüz kötülüğün hiç bir ruzgarı esmemiş temiz yürekli insanların bilinç altına , arabalar klakson sesleri öyle az /ağızlarda kapı önü sohbetinin çiğdem lezzeti .
Ben ciddi komşu amcanın sabaha dek arkadaşımı dövdüğünü düşünürüm ; Çocukluk işte
Yer /sokak arası
Sinemanın ismi açıkhava divan..
Yaş 8 veya 9
Film adı mavi eşarp
Bilet sırasında arkadaşım, kardeşleri ve ciddi komşu amca / birlikte alınan biletlerle bu olağanüstü duruma çocuksu sevinçlerle eşlik ederken İzmir rüzgarı yüzlerimizde yine ,kaykıldığında arkası geriye açılan kırmızı koltuklar .
Oturma sırası arkadaşım , ben , ciddi komşu amca ,babam ve diğer aile üyeleri..
film başlamamış henüz , komşu amca babamla sohbette hafiften /diğer yanımda arkadaşım illaki birşeyler söylüyor ben uslu ve suskun ,borumu ? ciddi komşu amca tam yanımda mazallah !!
Film başlıyor / yıldırım önal t.şorayın babası , ediz hun en temiz en beyefendisinden t.şorayın zamanzingosu ,çok hasta t. şoray , elinde bir inci kolye ve hergün tek inciyi çıkarıp atarken ömrünün sonuna kaç gün kaldığına hepimiz şahit !
Her an ciddi komşu amcadan sinema salonuna hitaben bir kükreme bekliyorum,sessizim tedirginim...
Derken o sesinden ürktüğüm sokakta gölgesini hissettiğimde kaçacak delik aradığım ciddi komşu amca bir hamle ile elini pantolonunun arkasına götürüyor / O ne ? beyaz bir mendil !
Burnu akmış olmalı diye düşünüyorum iyi ama omuzlarıda sarsılıyor ,ben ağlarken hıçkırırım ama o ağlamaz ki !
Zaten çok yoğunlaşamadığım filmi bırakıp onu izliyorum ,t. şorayın ölümü kimin umurunda ? yıldırım önalın kızının umutsuz hastalığı karşısında sanatını tepeden tırnağa konuşturmasıda boş
Arkadaşıma dönüp baban ağlıyor diyorum , her zaman ağlar ki diyor ......
Bugün yaş 50 / tv de kanalları geziyorum ; yerli film mavi eşarp tombalaaa çekkk
Teşekkür ediyorum komşu amcama dış görünüşünden ürkülen , sesinde yüksek perde ,pes tiz ,tenor bas bariton kullanan her insanın ; aslında zamanın bir diliminde , yumuşacık yüreğe dair illaki bir belirti bir fire verdiğini o gece bana öğrettiği için / Nur içinde yat ...
YORUMLAR
o zaman insanlar daha mı duyguluydu,
şimdi tv de görüyor vahşeti kılı kıpırdamıyor.
yoksa robot mu yaptılar insanları
Kalp taşımayan..
Tebrik ederim saygılarımla.
EmsalZ
glenay
yazı güne gelmeliymiş,
tekrar okudum.
sevgilerimle..