- 585 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
OLAYLAR..TARİHLER. ŞEHİRLER VE PENSİLVANYA
Siyasi hayatımızda önemli rol oynayan olaylara O günün tarihi veya O yerin ismi ile anılmıştır.Kısa ve kestirme bir yoldan ne demek istendiği herkesce malum olan olayları anmamıza vesile oluyorlar.
Bunun son örneği ülkemizin dışında okyanus ötesi bir şehir,Pensilvanya siyasi litareture mize girmiştir.Bundan böyle Pensilvanya denince siyasi bir algımız oluşmuştur.
Bu kimine göre gurbet,hasret kimine göre haşhaşilerin başının yaşadığı yer.Pensilvanya bizde meşhur olduğunu bilir mi?O şehri gizemli yapan ne?Pensilvanya da yaşayan bir arkadaşıma soruyorum nasıl bir yer.diye
"Ağaçlar arasında bol yağmurlu bir şehir olduğunu öğreniyorum"
Siyasi hayatımızda günler nasıl realite oldu?Yakın tarihimize bakarsak;ilk darbe 27 mayıs 1960 ile özdeşleşir.Ve Yassıada 27 Mayısı ve yargı sürecini hatırlatır.
12 Mart 1971 ilk muhtırayı hatırlatır.Bu muhtırayı o günün partileri üstlenmez.Kime muhtıra verildiği ortada kalır.
Ekonomik tedbirlerin acı reçeteleride hep tarihle anılır.24 Ocak tedbirleri denince Özal ve Demirel akla gelir.Bu acı reçeteyi ancak bir darbe süreci hayata geçirebilir varsayımlarından bir olarak 12 Eylüle gelince bir askeri darbe daha olur.12 Eylül yıl dönümleri bize bu darbeyi hatırlatır.
Ve 5 Nisan kararları bir ekonomik krizin daha önemli tarihidir.Her 5 Nisan tarihinde bu olayları analiz ederiz.
İlk postmodern darbe 28 Şubat 1997 .Her Şubat ayında yeni yorumlar yapılır.İktidar değişir.
Bir önemli yer ismi daha Susurluk.Mafya,politika ve bürokrat tam bir İtalya mafyası görünümünde olaylar gelişir.Bu olaya damgasını vuran Erbakan’ın bu olayı "gulu gulu dansı"diye yorumlaması oldu.Oysa Susurluk ayranı ile meşhurdur.
Bir önemli ekonomik krız tarihi daha 2001 Şubat doviz kurlarını iki katına çıkması ve Cumhurbaşkanının Anayasa kitapcığını fırlatması tarihe önemli bir not düşmesine sebep oldu.
Artık teknoloji de ilerlemiştir.ilk E-muhtıra 27 Nisan da olur.Bu muhtırayı yapan Büyükanıt yüksek hizmet madalyası ile ödüllendirilir.
Tarihi isim ve aylarda gezinmek Türk siyasi olaylarının kronolojik detayları veriyor.
Son Pensilvanya olaylarını ilerde siyasi analiz yapanların objektif yorumlarına bırakıyorum.Henüz erken kati birşey söylemek için.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.