BİR LEYLA ve MECNUN HİKAYESİ
BİR LEYLA ve MECNUN HİKAYESİ
Matarasında ki son damla suyu yudumlayıp, kızgın çöl kumları üzerinde umutsuz bir bekleyiş içerisinde olan Mecnun’a adamın biri yaklaşarak karşıdan gelen kervanı gösterip, o kervanda Leyla’nın getirildiğini söyler.
Bu beklemediği haber karşısında Mecnun, telaşlı bir şekilde yerinden kalkarak tekrar döneceğini söyler ve oradan uzaklaşmaya başlar.
İki gün İki gece süren bir bekleyişin ardından üçüncü günün sabahı kervanın bulunduğu yere gelen Mecnun’a nereye gittiği sorulunca şu şekilde cevap verir:
- Su bulabileceğim bir yer aradım. Zira Leyla’nın gözlerine abdestsiz bakmak bana haramdır.
A.Serkan TOPTAŞ
YORUMLAR
Ey Leyla’nın peşinden koşan Mecnun ! Sense Leyla’ya kavuşunca mecaz-i aşk’tan vazgeçip, ilahi aşk’a koştun. Seni yakan kavuran, onun hayali mi? Yoksa sana aşk’ı bahşedene tekrardan onu iade etmek mi? Sahip olduklarımız, ancak sahibine verilince mi,huzura ereceğiz? Yokluğumuzla hiçliğimizin anlamını neden evrende her dönem ararız ki?Bütün ulaşılması güç duyguların tarifi bizi neden yorar ki?Kavuşma arzusu mu,yoksa anlamda bütünleşemediğimizden mi?Sorular o kadar çok ki kendimize,ancak uyumaya başladığımızda soramadığımız on’larcası.
Çöllerde Mecnun olduk aşk’ın arş diyarında, Leyla’sın da kör olduk her aşk’ın sonrasında....
Saygılar