- 928 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HEDİYE EDİLEN KİTAP SATILIR MI ?
HEDİYE EDİLEN KİTAP SATILIR MI ?
Değişik konularda yıl içinde toplumun değişik kesimlerinde bir vesile anma ve kutlamalar elbette çok yararlıdır. İçinde bulunduğumuz bu hafta ise “Kütüphaneler Haftası” Epey zamandır bu konu ile ilgili yazmayı düşünüyordum.
Japonların yılda 26 kitap, bizim de 26 sayfa okuduğumuz istatistiki bir bilgidir… Bu zaviyeden bakarsak tezatlar ülkesi olduğumuzu da görürüz. Bazen okur veya duyarız ülkemizin falan yerindeki okula kitap yardımı vs. Günümüzde Kültür Bakanlığına bağlı kütüphanelerde geçerli olan şu mealde bir yasadan söz edilir. Kütüphanelerde belirli bir tarihten sonraki kitaplar tabir uygunsa çöpe atılır.Gerçekten de 4 yıl önce şahit olduğum şöyle bir olayı anlamasam olmayacak…Erzurum Yoncalık Caddesindeki İl Kütüphanesi bahçesinde ve 20 bin adat kitap tabir uygunsa çöpe atılmak üzere atılmıştı..Haberdar olan çok az kimse buradaki kitaplardan istediği kadarını aldı.Bende haberdar olunca bende bir miktar seçerek aldım ve o zamanki öğrencilerime haber verdim.Ne yalan öğrencilerden 3-5 kişi gidip birkaç kitap almışlar. Geriye kalan binlerce kitap bir kamyonete yüklenerek ya çöpe atıldı veya yakıldı…
Aradan birkaç ay geçmişti ki iş yerindeki odama gelerek yeni açılmış okulları için kitap toplamaya gelenleri görünce çok şaşırdığımı hatırlıyorum..Dedim ya tezatlar ülkesiyiz diye..
Şu ilginç olayı yaşadığımı da yazmalıyım. Tedarik ettiğim 3 bin kadar kitabı değişik fakültelerdeki öğrencilere üçer beşer hediye vermiştim. Sonradan bu kitaplardan bir kısmını kitapçılarda görünce merak edip sormuştum.Aldığım cevap beni çok düşündürmüştür. Meğer hediye olarak verdiğim kitapları bir kısım öğrenciler kitapçılara satmışlar…
110 kişilik sınıfta derslerde takip edeceğimiz kitaptan almak isteyen öğrenci sayısı 7 kişi… Hazırlayacakları en fazla bir sayfalık yazının kitap olarak basılmasını isteyen ise 440 kişiden 43 kişi..
Birisi alıp okur diye otobüs durağına bıraktığım kitabın durakta bir hafta öylece kaldığını ve kimsenin almadığını da ilginçliği sebebiyle yazmalıyım...
Kur’an da ilk emir “oku” dur ama buna uyanların sayısının Japonlara mukayese ne kadar az olduğunu söylemeye gerek var mı? Oysa medeni olduğumuzun kıstası ne kadar okuduğumuzdur..
YORUMLAR
Çok ilginç bir yazı.
Haklılık payı ise gerçekten doruklarda.
Edebiyatı seven bizler bile, yılda kaç kitap okuyoruz ki?
Şu durakta bir hafta bekleyen kitap olayı da acı acı gülümsetti beni.
Gürsoy Solmaz
Yorumunuz için teşekkürler...Acı da olsa gerçek maalesef...Selam ve saygılarımla..