- 826 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DÜRÜST VE CESUR OLMAK
Merhabalar;
Samimiyet;Bir kişinin hakkına saygılı olmaktır.Bu durumda samimiyet her kapıyı açar.Samimiyete erenler,hidayeti dileyenler dir! Hidayet dilemek ise;Kişinin insanı halinden hakkani haline geçmesini istemesidir!H.B.
Bir dostumun cesaret ve korku üzerine yazdığı güzel bilgi verici yazısına yaptığım yorumu kopyalıyor ve biraz ilave ederek konunun önemine değinmek istiyorum.
Merhaba Bahar hanım;Beğeniyle OKUduğum yazınız için kutlarım.Samimiyetiniz mısralarınızdan belli oluyor.Her işin başı samimiyettir.Cesur değilsen zaten samimi olamazsın.Samimi değilsen sevemezsin.Samimi değilsen gerçeğin peşine düşemezsin.Her işin başı samimiyet ve cesarettir.Aslında her insan korku ile ümidin yani kalp ile mantığın arasında kendi özgürlüğünü yaşar.Tabii faşizm olmayan gerçek demokrasilerde.Allah inancı bir korkuda değil bir samimiyetle başlar ise,kişi gerçeğin peşine düşer...Ama bir şair,kalbiyle yaşar ve her daim günü yorumlayabilen kişi şairdir.Yoksa aşk şiirleri yazan değil..Güzel bilgi verici yazılarınız için teşekkürler..
Şimdi,kişi her yaptığını mantığı ve değer yargılarıyla değil’de bir şair gibi kalbiyle yaşayarak cesur ve samimice yapar ise,onu anlayanlar çıkacaktır.Mesela bir hak arama da,bir sevinçte,bir aşk’da,bir hareketin’de hatta bir gülüşünde dahi, samimiysen seni anlayan birileri çıkacaktır.Tıpkı popüler ve tarifime uygun şairlerin anlaşıldığı gibi.
Evet, mantığı ve değer yargıları ile yaşayanlar,çoğunlukla kendilerine geçmişten çocukluktan gelen nakil bilgiler ve değer yargıları ile yaptıkları bir ev içinde her daim geçmişi yaşarlar.Geleceği yaşamak için cesur ve samimiyete ermek gerekir.Ama her cesur dürüst değildir.Öncelik, dürüst cesurlara ve dürüst samimiyete erenlere dir.
Yani,hırsızlar da cesur olur ve korkuları yoktur.Bulunduğu ülkeyi soyarlar mesela..Ama onlar samimi değildir.Samimiyete ermeleri için, o kötü yongaları o samimiyetsiz dürüst olmayan mantıklarını, göz yaşlarıyla düşürmeleri gerekir ki samimiyete ersinler.Ersinler ki Allah onları samimi bulup hidayet eylesin..
Çünkü herkes doğru ve dürüst olmak ister.O dürüstlüğün verdiği keyfi yaşamak ister. Ama bu duruma sadece,özünden gelen sevgi ile birlikte cesur ve samimi olanlar erer.Onun için,kişi değer yargılarını bırakıp geleceğe göz kırpmalı ve gelecek için yaşamalıdır.Tekamül yolunda olgunlaşarak,kötü yongaları dürüstçe düşürerek sevgi ve samimice,dürüstçe gelecek için kalbiyle,mantığıyla değil,kalbi ile yaşamalıdır.
Bu vesile ile bu yazıyı yazmamda vesile olan dostuma ve herkese selam ve sevgilerimle..
HASAN BELEK 04/04/2014