Bahar geldi.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bahar geldi.
Bahar geldi...
Tatlı bir doğuş, yeniden her şey bağırıyor kendi dilinde "bahar geldi "diye. Güzele doğruya yeniden bugünün nefesi ile yaşamak dirilmek zamanı. Mis gibi bahar kokusu çekelim ciğerlerimize... Yeniden doğmuş gibi giyinelim baharı rengarenk. Kuşlar her köşede cıvıl cıvıl ... Sanki yeni öğrendiler ötmeyi... Ağaçlar bile elbiselerini yenilemenin sevinçinde, tıpkı bayram çoçukları gibi... Soğuk esintiler bile sevinçlerini göstermek için arada "bir elim sende" diyor tüm varlığa... Yağmurun da ondan kalır yanı yok, o da sevincini hafifçe ıslatarak gösteriyor.Toprak ana kucağını açmış hoş geldin bahar...." hoş geldin" diye sesleniyor.
Bahar geldi, girdi içeriye...
Alemlerin yaratıcısı baharla her tarafı yeniden döşüyor, donatıyor. Sergiliyor yeniden sanatını, gören görmeyen gözlere...
Şükrediyorum Rabbim’e bizleri kendine muhatap kıldığı için, böylesine bir baharla yeniden bizi karşıladığı için... Neşe ve huzur için ... Bizler için bahar meyvesini yeniden sunacağı için... Her şey için... Teşekkürler.
Bahar girdi hanelere...
Mutlulukla açtı pencerelerini hanımlar bahara, arındık is’ten, evlerde bir telaş, bir koşuşturma tüm kainatla beraber... Sobalar bir dahaki kış için hazırlandılar , duvarlar da nasibini aldı beyaz boyalarla ... Evler bahçeler parklar, yeniden doğuyor melekler kadar saf ve temiz... Aynaların da tozunu aldım. Bir kalem ve bir silgi var baharla dağıtılmış herkese. Şairler bahar şiiri yazıyor yeniden kullanılmamış sözlerle... Yüzler nereye uğrasa bahar götürüyor, damardaki kan bile yenileniyor.
Bahar geldi mi gönlüme ?
Silkelenmeliyim, kış geçti, yoksa hala dünde miyim ? Yolculuğum bitmeli dünden gelmeliyim bugüne...
Kainatın dirildiğini gördüm. Kalbimin de yenilenme zamanı...İçimde birikmiş bütün tozları silip, kirleri temizleyelim. Ruhumu bahara açmalıyım ! Bahar temizliği yapmalıyım. İlk kez elimi yüzümü yıkıyormuş gibi fırçalamalıyım tüm azalarımı... "Yeniden huzura durayım, ilk kez okuyormuş gibi kendimle ve Rabbim’le " fatihayı "okuyayım..." Öyle içten öyle samimi olmalı...
"Kainatı yenileyen Rabbim’e ; Bu bahar sabahında haber göndereyim ...
Her şey için "Ettehiyyatü "diyeyim."
seMa
YORUMLAR
baharı yüreğinde bulmasını bilenlere ve etrafına güneş gibi ışık saçan senin gibi güneşlere her zaman kapımız acıktır...
hele ki Rabbiyle bütünleşmiş ve O'nu bahar gibi gülümseyerek karşılamasını bilenlere, kulluğunu yapmaya gayret gösterenlere....
gönlüme baharı taşıdın be ezom (((:
değerli olan ne varsa içimizdedir ....
gittikçe güzelleşen yazılarını tebrik ediyorum...
Huzur veren mükemmel bir bahar yazısıydı, bahar; yeniden doğuşu tabiatın ve bunları gözlemlemek insanda da yazarın dediği gibi yeniden doğmuşluk hissi veriyor daha bir pozitif oluyoruz,güne güneşle ve hala varolmayı başarabilen kuş sesleriyle uyanmak harika bir duygu...
Günün yazısını ve yazarını kutluyorum.
Sevgilerimle...
KUTLARIM.ÇOK GÜZELDİ.YÜREĞİNE SAĞLIK.SEVGİMLE...
Çiğ Damlası
Doğa tabiat canlanır mayıs ayında
Tüm nebadat rolü gereği hepsi yayında
Çiğ damlası vardır tüm hayvanların karnında
Ve dahi bütün insanların kanında
Bu durum insan olana ahireti anlatır anında.
03/05/08 Hasan BELEK
Bahar geldi...
Tatlı bir doğuş, yeniden...her şey bağırıyor kendi dilin de " bahar geldi "diye. Güzele doğruya yeniden bugünün nefesi ile yaşamak dirilmek zamanı. Mis gibi bahar kokusu çekelim ciğerlerimize... Yeniden doğmuş gibi giyinelim baharı. Cıvıl cıvıl kuş sesleri, her köşede... Sanki yeni öğrendi ötmeyi... Ağaçlar bile elbiselerini yenilemenin sevinçin de bayram çoçukları gibi... Soğuk esintiler bile sevinçlerini göstermek için arada bir elim sende diyor tüm varlığa... Yağmurda ondan kalır yanı yok, o da sevinçini hafifçe ıslatarak gösteriyor.Toprak ana kucağını açmış hoş geldin bahar...." hoşgeldin " diye sesleniyor
............................
Ne hoş... Ne coşkulu...
Hüznüme bahar geldi sayende, boynumu bükmedim güzüme...
Güzel yürekli dostum benim, yürekten kutluyorum.
Sevgilerimle...
GÖNLÜNDE HERGÜN BAHARLARDA AÇAN ÇİÇEKLERİ KISKANDIRAN ÇİÇEKLER AÇTIRSIN MEVLA NE KADAR GÜZEL ANLATMIŞSIN......... BAHAR VE MÜJDECİSİ HOŞGELDİN İYİKİ GELDİN AMA NE GÜZEL GELDİN........ DEYİP KARŞILAMIŞSIN ....
ARKADAŞIM İLHAM MELEKGİN ÇOK OLSUN YÜREGİNE SAĞLIK...........TEBRİKLER
Bahar geldi mi gönlüme ?
Silkelenmeliyim, kış geçti, yoksa hala dünde miyim ? Yolculuğum bitmeli dünden gelmeliyim bugüne...
Kainatın dirildiğini gördüm. Kalbimin de yenilenme zamanı...
İçimde birikmiş bütün tozları kirleri temizleyelim.
Ruhumu bahara açmalıyım !
Bahar temizliği yapmalıyım.
İlk kez elimi yüzümü yıkıyor muş gibi fırçalamalıyım tüm azalarımı ...
Yeniden huzura durayım, ilk kez okuyormuş gibi kendimle ve Rabbimle " fatihayı "okuyayım...
Öyle içten öyle samimi olmalı...
Bu güzel... bu değerli yazıyı adeta şiirsel ve bahar çarpması eşliğinde okudum.
Kutlarım yazarı... sevgiyle..
Bahar dirilmenin canlanmanın en net göstergesi ezom
Tüm canılardaki bu diriliş yeşerme ve açma Yüce rabbimin açık seçik kanıtı Tablo da yok yok renk cümbüşü ve çiçeklerdeki desen biri diğerine fark atıyor. İşt bunlar hepsi İnsanlığın hizmetine sunulan nimetler. Biz insanlrında gerektiği gibi değerlendirmek ve kullanmak durumundayız tabiyata ve herhangi bir canlıya zarar vermeden. Bizen sonraki nesillerede miras bırakarak
Yüreğinize sağlık Tam puan
cemo tarafından 5/14/2008 2:09:18 PM zamanında düzenlenmiştir.