Funda 1 arkası yarın deneme öykü
Tüm kainat’da var olan bir tek ben değilim
sen de varsın ve senin gibi dünyanın neresinde yaşadığını bilemediğimiz sırrını çözemediğimiz milyarlarca insan var.
Seni dünyaya ben tanıtacağım, çünkü ben hayal taciriyim. Seni bu hayatın ritmine sokup,sana bir yüz bir fizik çizip, bir kişilik ile renklendireceğim.
Adın Funda
Zaman, zaman kılıktan kılığa gireceksin. Doğruyu yanlışı; iyiyi kötüyü güzeli çirkini yalanı dolanı ben öğreteceğim sana. Bekle göreceksin ve masumiyetle tanıştıracağım seni...
Bir kez elime düştün ya kurtuluşun benim elimle olabilir, o da benim ölümümle gerçekleşebilir..
Çaresizlik, hüzün sana pek yakışacak. Sadece seni değil ailenin, arkadaşlarının yaşadığın toplumun da yaşantıları benim hayal teknemde şekillenip vücut bulacak.
Çoluk çocuk, zengin fakir; sağlıklı hasta okumuş cahil bilge tüm insanların da karekterleri benim fırçamda renklenip benim dağarcığımdaki hayallerimle şekillenip hakikat olacak.
Zaman gelecek yaşadığına bin pişman, gün gelecek mutluluğu bir bardak çayın buğusunda, pencerene konan yaralı bir serçenin cik cik edişinde bulacaksın.
Öyle şeyler öle umulmadık şeyler yaşacaksın ki, isyanlarını çığlıklarını bir annen bir de ben duyacağım.
Bazı tek bir sigrayla oyalanırken yaşama gücünü vefalı dostlarından alacaksın.
Ama biri var ki en son onunla tanıştıracağım seni. Henüz değil beklemeyi, sabretmeyi öğrenmeye başlasan iyi olur.
Senin alın yazın yakın çevrendeki insanları fazlasıyla etkileyecek. Çünkü onlar da benim kalemimin insafına kalmış kuklalar, değişik figürler olacak
Her şey benim o günkü ruh halimi yansıtabilir, üzüntüme sevinme sonuna bak sen
Şu anda bir sürü problemin olduğu, keder içinde üzgün olduğun halde güzelliğinden kaybettiğin bir durum yok. Bu ortamda bile inanılmaz güzelsin!
Şişman bir kürdan gibi fiziğin, gür kumral saçlarınla yolda gören her kesin dönüp, dönüp baktığı bir ışığa sahipsin ki, ileri ki zamanlarda bu ışık sönecek ve sen bu günkünden daha bedbin, daha mutsuz zamanlar yaşayacaksın.
Tüm güzelliğine, gösterişine karşın ağır başlı ayağı yere basan olgun bir kızsın
Yine de güzelliğine güvenme ben bunları gün gelecek elinden alacağım, çünkü haşa Tanrı’dan ben yaratan değilim ama hayal üreten hayal taciriyim.
Her şey benim tasarrufum da olsa da kader de benimle iş birliği yapmaktan geri kalmayacak
Biliyorum şimdi merak içindesin, az kaldı başına gelecekler için isyan etmemeye bak!
Zira zararlı çıkan yine sen olursun.
Ben ne kıskanç bir kadınım ne de Tanrı’ya isyankar bir kul değilim, Tek yaratıcının onun olduğunun bilincindeyim.Bunu Biliyor, ona iman ediyorum.
Lakin Tanrı etten kemikten yarattığı fiziğimin dışında ruhundan üfürüp beni her kuluna olduğu gibi akılla, çeşitli hislerle şereflendirmiş. Ben de bu aklı kullanmalıyım, içimdeki dünyayı paylaşmalıyım değil mi?
Seninle gülüp, seninle ağlarken belki en büyük acıları senden de çok yaşayacağım.
Ailen orta halli baban kamu kurumundan emekli.
Kendi halinde çevresinde sevilen yaşantısı örnek alınan saygın bir adam
Annen de öğretmen emeklisi, sana aşırı derecede düşkünler, özellikle baban zaaf denecek bir tutumla üstüne annenden ziyade titriyor. Sen babanın kızı olup onun hayli şımarttığı büyümemiş bir çocuk gibisin.
Lise tahsilinden sonra Konservatuara girmeni en çok baban destekledi.
Bu son günlerde çok üzgünsün ne annen ne de baban üzüntünün sebebini anlayamıyor. Bu halini görüp bir şey yapamamanın çaresizliğiyle şimdilik sebebini sormaya da cesaret edemiyorlar.
Öykümüzün başında Funda’nın lise yıllarından arkadaşı olan büyük aşkı Selim’le, üç yıllık birlikteliği onun ihanetiyle bitmiş ve biz bundan söz etmemiştik. Funda bu yüzden yataklara düşmüştü. Şimdi başa dönelim ve neler oldu öğrenelim.
Üç koca yıl onunla üç koca yılın hemen her gününü onunla geçirdin.
Üç yılın sonunda onun ne kadar hercai bir olduğunu inanılmaz bir tesadüf sonucu öğrendin.
Ailenden ve bir çok arkadaşından gizli yaşadığın ilişkin bu günlerde bitmek üzere..
Bu kahreden, dünyayı başına yıkan durumu kimseyle paylaşamamanın tedirginliği ve çaresizliğiyle eriyip gidiyorsun.
Yıllardır aynı sırayı sırlarını paylaştığın arkadaşın Nermin bile sana bir yandan kızarken bir yandan da ona böyle ketum davrandığın için kırgın sana..
***
Artık yataktan uykudan bunaldığın için, gündüz bir kaç saat uyuyor geceleri sabahlara kadar yayın yapan radyolardan rastgele seçtiğin birini dinliyorken daha sonra müdavimi oluyordun.
Yalnız ve uykusuz gecelerinin devası bu radyo oluyor, kanallar arasında gezinirken oldukça sıcak diyaloglar telefon bağlantılı programlarla hayata yeniden bağlanıyordu...
Bu arada Funda bu kez bir görüntüye aşık oluyor diyebiliriz.
Gece programının sunucusu etkili sesiyle milyonları kendine hayran bırakıyordu.
Funda’da bu güzel Türkçe konuşan erkek sesinden fazlasıyla etkilenip daha sonra bu frekanstan hiç ayrılmaz oluyordu...
Çok faal olan sempatik sunucu dinleyicileriyle güzel ahbaplıklar kuruyor, onları şehirler arası gezilere götürüyor. Ya da şehir içinde pikniklere gidiyorlar.
Yalnız olduğun bir akşam, radyo da müzik programı ararken tesadüfen gördün onu Kıvırcık siyah saçları esmer teni sürekli gülümseyen güleç yüzü her geçen gün seni kendine bağladı.
Şimdilik adın söyleyip seni ele vermeyeceğim.
devam edecek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.