Candan2_(Tezatlıklar Abidesi)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Candan bir balık kadını...
Ne çok şey söylerler balık kadınları için, Candan okur okur aklı karışır. Sonra "aman be sende" çekip döner yüzünü içine ve "işte gerçek balık kadını burada" der, her defasında...
Çift karekterli olduğunu bilir, hatta bazen abartır Candan çok karekterli olur ve herkese birini gösterir. Talebe göre karekter fabrikası sanki ama yorulur yüreği herkesin istediği gibi görünmek çabasından. İnsanları mutlu etmek debelenmesinden.
Sonra dinlenmek ister ve döner kendi yörüngesine, kendisi olur. İşte o zaman herkes bir durur, bir şaşırır ve ilk şoku atlattıktan sonra asıl Candan"a ulaşırlar. Ulaşmakla da kalmaz alışırlar, kopamazlar...
Tezatlıklar abidesi Candan, ne kadar yakınsa bir o kadar uzak, ne kadar sıcaksa bir o kadar soğuk, ne kadar ateşse o kadar da buz işte...
Dışarıdan ne kadar mesafeli görünür ve iterse sizi, içide o kadar sarıp sarmalar. Hep bir soru işareti bırakır karşısındaki insanlarda. Bilir karşısındaki ne düşünür ne hisseder hakkında.
E balıktı ya, çok güçlü önsezileri ve güvendiği duyguları var. Çoğu zaman korkup köreltmeye çalıştığı bir 6. hissi, bazen yolunu bulmakta yardımcı rüyaları var... :)
Bu yüzden kendini çok iyi tanır ve anlamlandırır. Zaten anlam veremiyorsa bir olaya ya da duyguya paniğe kapılır, korkar. Ve kaçar. O anlarda kendine çekilir, saklanır kabuğuna, susar herkese. En yakınları bilir ki bir sorun var ve onu kendi içinde halledecek önce, varsa suçu cezasını kendi kesecek önce. Dengesini ve doğrusunu bulana kadar görünmez kimseye.
Şu aralar içinden geçenler ;
“karmakarışığım bugün...
havadan diyeyim ben yine en iyisi,
dengesiz şey benimde dengemi bozdu sanki...
haftasonundan çıkmadım da bugün
dünden işe devam ediyormuşum gibi de bir his var içimde...
her zaman siyah dediğime beyaz,
güzel dediğime de çirkin diyesim var fena bir şekilde...
yani hava ve ben ters köşe...
henüz kanamadım bahara sanki,
inatla saklıyorum kanatlarımı kendime...
bu defa baharı ben belirleyeceğim gönlüme,
gel dediğimde gelecek işte...
bu bahar uçmayacağım ,
sağlam basacağım ayaklarımı yere...
dedim ya, bende anlam veremedim bu işe...
ama vallahi de billahi de
ben tam
ters köşe işte...”
Candan bu, kendisiyle bile çoğu zaman ters köşe … :)
01Nisan :) 2014/dnzc_
YORUMLAR
:)) her kadından bir parça vardı sanki anlatılmak istenende ki ben böyle bir yazıyı açıkçası bir erkekten beklerdim...:) bu kadar deşifre etmeseydik biz kadınların acı gerçeğini Denizcem...:)
Bütün burçların karışımı olmuş "Candan... " Balık burcuna adanmış galiba ama böyle mi sahiden? Yay ve ikizlerden de esintiler vardı sanki...
Canı gönülden tebrikler Denizcem,
Sevgilerimle
Denizce
bu daha başlangıç sanırım, daha çok deşifreler olacak gibi hissediyorum ya hayırlısı canım ... :)
teşekkürler...
İpekyildiz
Sevgiyle
hoş gelmişsin güne sevgili çırak
aslında ben candanın birinci
bölümünde beklemiştim güne gelmesini
ama kısmet ikincisine imiş...
öyle çok sevindim ki...
aslında sayfalarca yorum yazılacak bir yazı
ama bildiğin gibi karma karışığım bu gün
deyim de sen anla işte
sevgili çırak...
sevgi saygı ve dostluğumla
Denizce
teşekkür ederim canım Ustacım :)
ben senin aklından geçenleri biliyorum ki
geldiğinde dedikodusunu yaparız Candan'ın
sen keyfine bak ki...
Deniz-ce'ye katılıyorum bana da tanıdık geldi, bir yerde yükseleni yay mı deyiverdim.. Hani yazılar ve şiirler bir yere kadar sâhibine âittir deriz ya, bâzı cümlelerde sustum.. Diğerlerine göre elbise nevî değiştirebilmek kimliği, kendini... Talebe göre arz-ı endam eylemek.. Bu konuda yeltenmediği için tuhaf bakışların figüranı olmak mı kötüdür yoksa zorlayarak olmadığına soyunmak mı... Elbette ikincisi zordur. Çünkü herkes bir yere kadar bizimledir, sonra hep kendimiz. Gerçeğimizden yoksun biz bile bakmayız bu hâlde çift çekirdekli kendi yüzümüze..
Monologlar hep en iyileridir. Korkutur çoğu zaman, buna rağmen rakibi yoktur. Okumak güzeldi, düşünmek daha da güzeldi. Öyküleri, romanları, filmleri, dizileri gereksiz yere uzatmak kötüdür ama böylesine de hoş bir netice için sayfalara râzı olunur sanki...
Sevgimle..