ÇATKAPI DÜŞÜNCELER...
Aldığımız her karar, bizi hayatın sıfır noktasına çok ani götürür. Kafamızda dolanan binlerce tilkinin kafese kapatılması için düşlediğimiz binlerce planımız vardır.
Hali hazırda kullanılmayı bekleyen…
‘’ Vay nerden, hangisinden başlasam?’’ sorusu işte o planların en büyük kösteğidir, fikrimce.
Ani değişikliklerin bana öğrettiği en güzel şey, mutlaka hayata karşı bir B planın olsun düşüncesi oldu. Balkondaki koltukta oturup sigara içerken, elinde kahve kupasıyla hayal kurmak, mükemmel bir film yönetiyormuş gibi gelirdi.
İş icraate gelince tabiri caizse ‘’zönk’’ diye kalıveriyor insan. Azıcık motivasyon deyip, ayna karşısında ‘’kendine gel ulan!’’ dediğim zamanlar gibi yani.
Kahve falında 94 yaşıma kadar ömür biçtiler. Boş zamanlar silsilesi… Hadi 24’e dayandık, geriye kalan 70 yılı ne yapayım ben? Muhtemelen 60’ımda emekli olur, bastonla dünyayı gezerim.
Oldu…
Çok ciddiyim, hiç karamsar değilim. Kariyer peşinde olasım da var, olmayasım da var. Evlenmeyesim, çocuk doğurmayasım var bir de.
Daha iyi olasım var aslında benim…
Mesleğim yüzünden kaybettiğim gece-gündüz ayrımını geri alasım var çok fena.
Berbat bir yerde oturuyor olmamdan kaynaklandığını düşündüğüm sosyal hayatım, iş yerindeki öğle yemeği molalarıyla ve nöbetten çıkıp gözlerimin kapanmasına zorla engel olurken okuduğum 2-3 sayfa kitapla sınırlı…
Demem o ki, gitmem gerek… ‘’Gitmem gerek bu şehirden’’ demiş düş sokağı sakinleri…
İnadına gideceğim bu şehirden, hayat!
Bak gör!
YORUMLAR
Allah uzun ve sağlıklı ömürler versin Sebile Kızım...
Tabi ki huzur ve mutluluk da...
KADIN
Aynı yerde çakıldık.
Bir yerlere gitmekle kendimizden, çevremizden uzaklaşamayız.
Sizin yaşınızda kendimi çok yaşlı sanırdım,
yıllar, yıllar geçti,
yaşlı olmadığımı anladım.
Çünkü içimde yaşayan bir çocuk var.
O hiç büyümeyecek..
tebrikler,
sevgilerimle..
KADIN
Gitmeyeceğinden emin olabilirsin, herkes gibi!
Gidecek kişi, giderim demez genellikle!
Günce türündeki yazılara edebi yönden pek bakmam. Daha çok içtenliğe, duygu aktarımı önemlidir, diye düşünürüm. Bu yönden baktığımda, okunası bir yazıydı. Saygılar...
KADIN
Hayallere saygı duymanız dileğiyle... Sevgiler
_Akif_
Aslında benim düşüncemi destekleyen bir cümle de kurmuşssunuz, beni yerdiğiniz o ilk cümlenizden sonra. Benim de anlatmak istediğim buydu zaten: Kendinize kabul ettirmeye çalışıyorsunuz, gitmeyi. Bu gideceğiniz anlamına gelmez. Ayrıca ben sadece sizin için demedim, genel konuşmuştum.
Hayallere saygı göstermeyen bu adam(!), sizden özür diler. Sadece yazarın düşüncelerini destekleyecek, pekiştirecek yorumlar yapma kuralına(!) uymadığım için özür dilerim. Günce türünde de olsa paylaşılan her yazının artık bireysellikten çıktığı düşüncesine sahip olduğum için özür dilerim.
KADIN
Genellemeleri sevmem ben, tepkim de ondandır. Özre lüzum yoktu, hala da yok. Sizin tarafınızdan da, benim tarafımdan da yanlış anlaşılmaların olması normal. İnsanız sonuçta... Siz de kaba sözlerimi mazur görün.
_Akif_
Bir daha olursa, tesadüf eseri bir paylaşımınıza yorum yaparsam(bugün olduğu gibi), genelleme yapmamaya dikkat ederim, ne kadar ki genellemeler yaşantılarımızın bize öğrettiklerinin toplamı olsa da! Belki birgün ben de sizin gibi kendimi daha iyi ifade eder, daha iyi yorumlar yapabilir, daha iyi yazarım.
Kaba bir şey söylemediniz, sadece fikir ayrılığı. Saygılar...