- 685 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SELF HASB-I HAL
"Bir şey var içimizde hücrelerimize işlemiş belki de hep oradaydı yani bizim meydana gelmemizi başlatan o minik çekirdeğin içinde o ilahi kodlama sisteminde bu da kayıtlı belki "kavga et" olsa gerek adı ya da ona benzer bir şey daha ufacıkken anlıyorsun bunun sende baştan beri var olduğunu ta o eski çağlarda yani insanoğlunun tek derdi fiziki olarak "canlı" kalmaktan ibaretken bunun hayati bir önemi olduğunu anlamak mümkün ama şimdi yani ne bileyim bu çağda hani onca savaş ve yıkımdan sonra çözümün savaşmaktan geçmediğini anlamıştır insanoğlu sevgi barış toplumu filan olduk artık nedir bu kavga merakı kardeşim zaten birkaç sene sonra hepimiz yok olacağız nedir bu aceleniz yaşayın uslu sakin bırakın didişmeyi insanları toplu olarak savaştıran bazı nedenler var yine insanoğlu tarafından üretilen siyaset mesela ya da futbol bu ikisi ne kadar da benzer birbirine taraftarları nasıl da sıkacak yer arar birbirinin boğazını bir de kaynağı yalnız inananlarca sabit olan Din işte bu kavramlar üzerinden kendine vazife çıkaran hırsı aklının önüne geçmiş idarecilerdir mahvımıza sebep olan bütün bu kavramların ortaya çıkış amacının insanlar arasında düzen ve huzuru tesis etmek olması ne gariptir kendini perişan etme hususunda tabiat üzerinde insandan daha becerikli bir yaratık yoktur zaten binlerce belgesel seyrettim yemeyeceği kadar avlanan ne bir aslan ne bir ayı gördüm bütün hayvanlar yiyeceği kadar pay alır doğadan artarsa ziyan olmaz nasibini bekleyen vardır ötede sırtlanlar akbabalar böcekler karıncalar ve nihayetinde toprak doğurduğunu geri alır içine işte böyledir budur yaşam denen kısa filmin özeti ömrün tükenir her an her dakika ölürsün biraz daha doğmanın bedelidir ölüm ve ölümün nedenidir dünyaya gelmiş olman bilirsin de bilmezlikten gelirsin önünde sonunda gideceğin yer bellidir o zaman hiç gelmeyecekmiş gibi şimdi bunları düşünmenin hiç de zamanı değilmiş gibi davranırsın soğuktur bunu düşünmek yalnızlaştırır seni oysa sen bu kısa süren uyanıklık halinden bir an evvel kurtulmaya can atarsın her gün şikayet ettiğin o uyuşuk rutinini özlersin yazık sana yazık bize öleceğiz hepimiz be!"
Şule TEK
YORUMLAR
""ne gariptir kendini perişan etme hususunda tabiat üzerinde insandan daha becerikli bir yaratık yoktur ""
İfadenize yürekten katılıyor ve Yazının mesajının da bu olduğuna inanıyorum.
Okurken aklıma takılan ise şu oldu.Bizler insan oluğumuz için mi Yoksa taraftar olduğumuz için mi bu haldeyiz.
Kendi kanaatim şu ki.Taraftar olanın doğrusu, tuttuğu tarafa rüşvet olarak verildiğinden; İnsan olma hasletini yitirmesine ve bu vesile ile Beşeriyet kalıbında; Kendinin ve çevresinin mahvına kendini memur etmesinden kaynaklanan bir olgu bu.Yoksa İnsan kusurlu olur. Suçlu olmaz.dı.....:)
suleteker
yeğinadnan
Kimimiz baba,Kimimiz anne kimimiz komşu veya kardeş olmaya çalışırken Doğru bir kaynaktan beslenmek yerine sosyal güdülerden nemalanıyoruz.
Tamamiyle telakkiye bağlı değerlerle yaşadığımız için Telakkiler değiştikçe emekleri,miz ziyan oluyor.
Başkaları için yaşayacak saniye bile verilmemişken bize ömrümüz Başkalarının ne düşüneceği konusunda heder oluyor.Hor kullanmak mı diyelim tümüyle zarar mı bilemedim.İstisnaları yok değil.Muhakkak Yaptıklarını Ya Allah rızası için yada Topluma değer katmak adına yapanlarda var. Onlar zaten asla mutlu değiller.Üzgün ırgın ama her halükarda huzur içreler.
Allah sayılarını artırsın. (Amin)