KÜRT OLMAK
Üç erkeğin içinde, kız gibi bir kız yetiştirmek oldukça zor.Erkek kardeşlerle büyüyen kızım erkek gibi bir kız oldu.
Tekvandoya merak salınca onu bir kursa verdim.Ne kadar erkek gibi de olsa dikkat çeken bir genç kız olduğundan gittiği tekvando kursunda erkek hocalardan biri kızıma aşık oldu.Üç dört senedir süren bu durum sonunda onların evlenmelerini kabul ettik.Bize ne kadar küçük gelse de ,onların kararlarına saygı duyduk.Sonunda ailece tanıştık ve görüştük.Olumsuz bir şey görmeyince yüzüklerimizi taktık.
Bu kararımı bazı arkadaşlarımla paylaştım.İlk saçma konuşma Konyadan Kürt bir gençle oldu.Kızımı Kürtlere verdim deyince bana kızdı.O nasıl konuşma çok ayıp dedi.İyice afallamıştım.Kendi de Kürt olan arkadaşımın sevineceğini sanmıştım.Neden böyle söylediğini sordum.Aşağıladığımı zannettiğini söyledi.Çok şaşırmıştım .Çünkü hayatım boyunca insanları ayırmayı hiç düşünmemiştim.Daha sonra kızımla evlenecek gencin kendini böyle tanıştırdığını hiç de onun gibi utanmadığını ,bizim de memnuniyetle karşıladığımızı anlatınca,arkadaşım yanlış anladığı için özür diledi.
Hayatımıza giren bu saçmalık daha sonra da devam etti.Arkadaşlarımdan bazılarına damadımızın Kürt olduğunu anlatırken ,estağfirullah falan demeler başladı.Bir anda değişik bir hayat boyutuna girdik.Daha önce insanların bu kadar birbirlerini ayırdıklarını görmemiştik.
Annem ve babam sağ olsunlar ,bize hiç böyle anlamsız ve saçma şeyler aşılamadılar. Onlara ne kadar teşekkür etsek azdır.
Biz üstünlüğün ancak Allaha yakınlıkla olacağına inandık hep.
Dün çalışan damadımıza yardım amaçlı ev bakmaya başladık.Emlakçıları dolaştık.Nereye girsek doğuluya ev vermek istemediklerini söylediler.Çok şaşkınım !..
Böyle bir hayat olduğunu bilmiyordum gerçektende .Başkası söylese inanmazdım ,kendi gözlerimle gördüm ve çok üzüldüm.
Bu insanlara ne demeli bilemem.Ben şaşkınlıktan gülerken eşim beddua ediyordu bu anlayışa.Nede olsa Fethullah sezonu açtı ,bu senenin modası…
Beddua etmek çok kötü bir şey .Etmeye de gerek yok diye düşünüyorum.Allah insanları ayıran ,küçük gören bu insanlardan sizce habersiz olabilir mi ?
Bu moral bozukluğuyla arabaya binen kızım’’ Baba ben burada oturmayayım ben bunların hepsini döverim, valla tutamam kendimi ‘’dedi.
Ben şimdi ona takılıyorum ‘’ Kürt’’ diye .O da bağırıyor evin içinde :
‘’Kürdüz ölene kadar’’! …
YORUMLAR
Yazıyı okurken yeni bir şey öğrendim ki çok şaşırdığımı söylemeliyim belkide bu bilgisizliğim hiç kirada oturmamış birisi olduğumuzdan olsa gerek, bilemiyorum.Kürt diye ev vermeyi istememek ne haddine senin yaaa.Kürt,alevi,sünni ayrıştık iyice mezhebini,uyruğunu bilmeden sevdiğimiz,ekmeğimizi bölüştüğümüz insanlara mezhep,uyruk işin içine girince ters bakmak insanlığımızla ne kadar örtüşüyor ! Bir A.B.D olamayacağız kaç milletten insan var hepsi A.B.D diyor biz ise aynı gemide olduğumuz halde ayrışarak tamda dış güçlerin istediği gibi aynı geminin bahtsız yolcuları olarak el birliğiyle gemiyi batırmaya çalışıyoruz.Duyarlı,bilinçli yazınız için tebrik eder kızınızada bir ömür boyu mutluluklar dilerim.
Yürükçü
Şuna şaşırdım. Siz neden kimse sormadan damadım kürt dedinizki.
Bir de kürt diye kiraya ev vermemelerine.
Bu ne biçim zihniyet. Önce insan mı ona baksınlar.
Varsa eğer bir kusur, o zaman düşünürler.
Artık ülkemizde hiç bir şeye şaşırmamalı.
Yarın bile ne olacağını bilmiyoruz.
tebrikler,
sevgilerimle..
Yürükçü
Yazın için öncelikle tebrik ederim güzel olmuş .ben fikrimi bir mısrayla açıklayım. Nerede doğmuşuz çokmu önemli / Ben Rizede doğmuşun başkası Muşta / Bir kaç söz söyleyim ben bu hususta / Hepimiz kardeşiz hepimiz işte
şair liman tarafından 3/27/2014 8:35:53 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yürükçü
Yahu çok ciddi bir yazı olmuş. Şimdi ben buna nasıl bir yorum yapayım ki?
Kürt olduğu için sıkıntı yaşamak neyse de Kürt olmadığı halde bu sıkıntıyı yaşayanlar da var. Mesela ben Karslıyım ama Kürt değilim. Doğal olarak çocuklarım da öyle ama gel gör ki görev icabı İlk iki çocuğum Batman'da dünyaya geldiler. Nüfus cüzdanlarında İli Kars-Kağızman, Doğum yeri de Batman olduğu için pek çok iş görüşmesinden elleri boş döndüler.
Efendim ben '' Önce insan olsun '' Düşüncesinde de değilim. Mesela benim gibi bir beni Adem olan Hristiyan bir Avrupalı'ya, ya da yine benim gibi bir beni Adem olan bir Hindistanlı Budiste kız vermek istemezdim. Ama müslümansa ve senin de belirttiğin gibi takva ehli bir insansa Alman, İngiliz ya da Afrikalı bir zenci olması farketmezdi.
Allah evlatlarımızın mutlu olduklarını ve mutlu kaldıklarını göstersin bizlere gerisi teferruat.
Selam ve sevgilerimle.
Yürükçü
öncelikle bu medeni cesaretinizden dolayı sizi kutluyorum hiç bir zaman eseflenmeyin bende bir Konyalıyım bende kızımı bir kürde verdim üstelik aleviler ailem den olmasa bile etrafımdan eleştiri aldım bense hep şunu söyledim önce çocuklarımın mutluluğu onlar mutlu olursa mutlu çocuklar doğurur mutlu bireyler yetiştirirler toplum mutlu insanlarla ancak birleşir bir arada yaşarlar diye herzaman böyle düşündüm son zamanlardaki toplumsal gerginliğimiz zaten hat safhaya vardı mutsuz yöneticilerle toplumu ayırmak kolay birleştirmek zordur sizin ve benim gibi anne ve babalar oldukça inanıyorum ki toplumun içindeki çatlaklara yapıştırıcı kaynaklaştırıcı bir misyonu da yerine getirmiş oluyoruz allah hepimizin evlatlarını bahtından güldürsün SEVGİ VE SAYGILARIMLA
orkun_a tarafından 3/27/2014 6:50:08 PM zamanında düzenlenmiştir.
orkun_a tarafından 3/27/2014 6:52:26 PM zamanında düzenlenmiştir.
Yürükçü
Şİmdi bu yazıyı okuyan ben ,kürt kökenli biri , başka mezhepten diye tabir ettikleri biriyle evli , ve emlak sektörünün içinde biri olarak okuyor ve evrensel olmayı ömrümün sonuna kadar savunacak olmakla da gurur duyuyorum. Sizi de kutluyorum .
Emlak ile ilgili konuya bir açıklık getirmek isterim. Ev sahiplerinin evi emlakçıya teslim ederken çeşitli talepleri oluyor.Çocuksuz olsun ,memur olsun , ve o saçma doğulu olmasın cümlesi de sık karşılaştıklarımızdan. İster istemez bunlara uymak zorunda kalan bizler karşımızdaki insanın nereli olduğunu utanarak sormak zorunda kalıyoruz. Söyleyecek çok sözümüz var yazdığınız yazı hakkında. ama asıl anlatılmak istenen özdür.ve siz bunu gayet güzel yapmışsınız.
Bizler çocuklarımıza evrensel olmayı ve birlik felsefesini öğretmeye çalışıyoruz.
Sevgiler sunuyorum yüreğinize.
Yürükçü
Selam ve sevgilerimle...
Onların da suçu yok. Yıllardır Kürtleri öcü gibi tanıtan medyamız saolsun!
Doğuya tayini çıkan evladını ölüme gönderdiğini düşünen anne- babalar o kadar çok ki! Ama çocukları oradan memnun kalıp kalıcı olarak yerleşiyorlar. Birçok örneğini gördüm.
Bu devirde Türk- Kürt ya da ne olursa olsun insan ayırımı yapan bu zihniyet körelmedikçe bizden bir halt olmaz.
Güzel yazın için tebrik ederim.