- 1032 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SYLVİA PLATH’İN İNTİHARI
1932 yılında Amerika’da doğan Sylvia Plath ilk şiirini 8 yaşındayken yayımladı. Küçük yaştaki bu başarısı onu ilerde çok iyi bir şair olacağını işaret ediyordu. Plath aşırı derecede manik-depresit bozukluğu yaşıyordu. 1950 yılında Smith College’ ne başladı. İkinci senesinde bir intihar girişiminde bulunarak akıl hastanesine yatırıldı. 1955’te College’den mezun oldu.
Kazandığı bir burs ile Cambridge Üniversitesi’ne gitti. Burada üniversite gazetesinde şiirlerini yayımladı. Plath üniversitede İngiliz şair Ted Hughes ile tanıştı. Tanışmalarından kısa süre sonra evlendiler ve Boston’da yaşamaya başladılar. Plath’in hamileliği dolayısıyla İngiltere’ye geri geldiler.
Londra’da yaşamaya başladıktan kısa süre sonra Nort Tawton’a yerleştiler. Sylvia kocasını aşırı derecede çok kıskanıyordu. Bu kıskançlık evliliklerinde sorunların başlamasına neden olmuştu. İlk çocuklarının doğumundan sonra bu sorunlar üzerine Plath Londra’ya geri döndü ve boşanma işlemlerini başlattı. Londra’da bir ev kiraladı. O evin eskiden İngiliz şair William Butler Yeats ‘e ait olduğunu öğrendi. Onun için bu güzel bir işaretti.
1962 ve 1963 kışında Sylvia çok zor günler geçirdi. O hayata başka bir bakış açısıyla bakardı. Kendi sorunlarını, dışlanmalarını, iç çatışmalarını kaleme aldı. Yazıları herkes tarafından çok beğenilirdi. Hayattın zor olduğunu, hiç uğraşılmaması gerektiğini savunur, ölmek sanattır derdi. Birçok kez intihar girişiminde bulundu ama başarılı olamadı.
11 Şubat 1963
Şubatın dondurucu soğuğu İngiltere’yi titretiyordu. Çok zor günler geçiren Plath hem kendi sorunları, hem çocukları, hem de dondurucu soğuk ile mücadele etmek zorundaydı. Hayat anlamsızdı onun için. Birçok defa denediği ölmeyi henüz başaramamıştı. O gün evinin ikinci katta ki çocuklarının odasına çıktı. Süt ve kurabiye bıraktı. Ve artık kararlıydı. Bir sanatı yerine getirecekti. Çünkü ona göre ölmek sanattı. Ve artık bu defa çok kararlıydı. Çocuklarının odasının kapısını gaz girmemesi için bantlayarak kapattı. Ve kafasını fırının içine sokarak intihar etti ve öldü.
Plath kendisini ve sorunlarını ve depresyonlarını yazdığı yazılarını bir eserde buluşturdu. O eserine
“ Sırça Fanus “ adını verdi. Bu eseri intiharından bir ay önce yayımladı ve eser büyük beğeni toplayarak çok fazla okur kitlesine ulaştı. 30 yaşında intihar eden Plath’in hayatı bir film ile canlandırıldı. Oscarlı oyuncu Gwyneth Paltrow’un ünlü şairi canlandırdığı “ Sylvia “ filmine aktarıldı.
CEMAL ULU
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.