- 413 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Turan Birliğinde İktisadi Yapı
İlk olarak tüm Ural-Altay ailesini bir araya toplayan Turan birliğinin iktisadi yapısını ele alacağız. Birçok gelişmiş ve gelişmemiş ülkelerin bir araya gelmesi ekonomik bir kargaşa yarata bilir, sürtüşme ve hatta ayrılıklara sebep olabilir. Bu ekonomik boşluğu düşmanlarımız görüp yararlana bilirler. O yüzden her (Gelişmiş ve gelişmemiş) ülkelerin uygulayacağı bir birlerini tamamlayacağı bir ekonomik model lazımdır. Gelişmiş ülkeler kendi aralarında fon oluşturacak bu fon Turan Bankasını ortaya çıkaracak. Gelişmemiş ülkelere kredi sağlayacak Tarımda modernleşmeye, Makineleşmeye ve hızla sanayi ye yönelecektir. Öncelikle Gelişmiş ülkelerin nasıl bir ekonomik model işleyeceğini ele alacağım.
Gelişmiş Ülkelerde İktisadi Politikalar
Turan birliğinde gelişmiş ülkeler (Macaristan-Finlandiya-Japonya-Kore) ortak fon oluşturup Turan Bankasını kuracaktır. Bu günkü IMF Dünya bankasının yerini tutacaktır. Turan birliğinden olmayan yabancı ülkelere de kredi verilebilecek ve yabancı ülkelerin rezervlerin de Turan Lirası yer alması ve ülkesinde yapacağı yolu, otoparkı, enerji santralleri gibi yapıları Turan birliğinde ki şirketlere verme koşulu ile kredi sağlanacaktır. Böylece hem şirketlerimiz kazanacak hem de Turan bankasına ülkeler borçlanmış durumda olacaktırlar. Borçlarını ödeyemez iseler askeri üs, doğal kaynaklar ve iç meselelere karışma hakkı doğacaktır. Gelişmiş ülkelerin daha çok dinamik genç nüfusa ve ham maddeye ihtiyacı vardır. Gelişmiş ülkeler Turan birliğine bağlı gelişmemiş ülkelere yine Turan bankası aracılığıyla borç verecek fakat borç ödenemez ise tahsilatı üç şekilde yapılacaktır.
1)Borcu Yapılandırma: Borcu ödeye bilecek devletler tekrar yapılandırıp uzun vadeye yayma planını izleyecek.
2)Ham Madde: Borcunu ödemeyen devletler ham madde sağlayarak gelişmiş devletlere borcunu ödeye bilir.
2)İşçi ile Ödeme: Gelişmiş ülkelerin genç nüfusa ihtiyacı olduğu için gelişmemiş ülkelerden genç nüfus alacak ve işçi olarak çalıştıra bilecektir. İşçi kazandığı paranın 3’de biri devletin borcu olarak kesilecektir. Gelişmiş ülke hem ucuza işçi mal etmiş olacak ve borcunu böyle tahsil edecektir. İşçiler kalıcı olmayacak ülkelerine dönmeleri zorunlu olacaktır.
Gelişmemiş Ülkelerin İktisadi Politikası
Gelişmemiş ülkeler genelde genç nüfusun fazla, istihdamın az olduğu ülkelerdir. Bu ülkelerin amacı hızla sanayileşme, tarımda modern araçlar kullanma, enerji kaynakları yaratma ve yer altı doğal kaynaklarını işleye bilmesi lazımdır. Bu ülkeler de ise çarpıcı noktalardan birisi de 1%’lik kısmın refahı için ülkenin 99%’u köle gibi çalışmaktadır. Bunu önlemek için ‘’Urgan’’ ekonomik modeli uygulanmalıdır. Urgan Ekonomi modeli parayı elit kesime zümreye toplamaz ve parayı tabana, Halka yayar. Herkes ürettiğine ortak olur işinin patronu olur. Öncelikle devlet bir fabrika kuracak ve bu fabrikaya işçi alacak bu işçiler bu fabrikanın hisselerini üzerine alacak örneğin bir fabrikada 200 kişi çalışıyorsa hepsine 0,5% hisse düşer. İşçiler Ürettiği kadar kazanacağı için daha fazla üretip daha fazla kazanacaklardır. Devlet bu fabrikalardan kesinti yaparak yeni fabrikalar kuracak ve hızla sanayileşip parayı tabana yayacak ve ekonomik piramidin de herkes neredeyse aynı kazanca sahip olacak. Hisseleri isteyen sonradan devrede bilecektir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.