- 494 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAL İLE KAL
abdullah ibniselam yahudilik üzerine eğitim almışgüçlü bir alimdi.husumet antlaşması sebebiyle zor günler geçiren müslümanlar rasulullahtan bir kolaylık istemişlerdi.bunun üzerine peygamberimiz a.v.s abdullah ibni selamdan selem tarifesiyle bir miktar boç para almış ve müslümanların ihtiyaçlarına harcamıştı.aylar sonra bir gün abdullah ibni selam hışmile allah rasulunün yanına girmek istedi.hz ömer karşı çıktı izin almadan giremiyeceğini ısrar ederse boynunun vurulabileceğini söyler.abdullah ibni selam br edp dairesinde gireceğini söyleyince destur verip içeri aldılar.
abdullah ibni selam allah rasulune hıtaben (ya muhammet hakkımımı yiyeceksin niçin hakkımı vermiyorsun )diye edepsiz bir tavır sergileyince hz ömer hemen kılnçının kabzasına davranır ama allah rasulu müsade etmez.ömere derki (ya ömer abdullahı al filancanın hurma tarlasına götür şu kadar hurma ver bir miktarda fazlasını ver)hz ömerde aynen hareket edr.bağa giderken sen nasıl rasulullaha karşı böyle bir edpsizlikte bulunursun diye çıkşır.abdulla ibni selam bunun üzerine yürü ya ömer rasulullahın huzuruna gitmek istiyorum der.onda hal ile kalin varolduğunu bununda ancakki bir peygamberde olacağını ifade eder.deki o peyganberki benim aksi davranışlarıma karşı sükunet buyurdu bende müslüman olmaya gidiyorum der ve müslüman olur.
müminde hal ile kali bulundurnaya gayret etmelidir.olur olmaz şeylerde hemen sinirlenmemeli sükuneti muhafaza etmelidir.zaten mümine yakışanda budur.evet kuzu olun demedim kuzu olupta kurdada yem olmamak lazım.
.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.