- 837 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR MEMLEKET ÖZLERİM
İnsanların düşüncesini yücelttiğinizde insan yücelecektir. Memleket sevdanız artığında da memleket güzelleşecek, gelişecektir. Mutlu bir memleketin oluşmasında herkesin üzerine düşen milli, insani, vicdani bir sorumluluğun olduğu bilinmelidir. Türkiye’nin bağımsızlığını, vatanın parçalanmaz bütünlüğünü, Müslüman Türk Milleti’nin kardeşliğini, zenginliğini kelimelerle, çizgilerle, seslerle, sözlerle halk davetçilerinin çağrısıyla halkın çocuklarına iletmek, sunmak, paylaşmak da ayrı bir güzelliktir. Özlenenleri özlemek, sevmek, sevilmek, sevgiyi aramak, yaşamak, yaşatmak herkes için mutluluk vesilesi olacaktır.
Memleket isterim
Gök mavi, dal yeşil, tarla sarı olsun;
Kuşların çiçeklerin diyarı olsun.
Memleket isterim
Ne başta dert, ne gönülde hasret olsun;
Kardeş kavgasına bir nihayet olsun.
Memleket isterim
Ne zengin fakir, ne sen ben farkı olsun;
Kış günü herkesin evi barkı olsun.
Memleket isterim
Yaşamak, sevmek gibi gönülden olsun;
Olursa bir şikâyet ölümden olsun. (Cahit Sıtkı Tarancı)
İnsanların umutları, özlemleri vardır, biz de bunlara tercüman ve ortak olmak istiyoruz. İnsanların birlikte, huzur içinde, birbirine saygılı emeğin, ekmeğin, hakça paylaşımın yaşandığı memleket isterim. İnsanların devletine bağlı, milletini seven, adaletin hüküm sürdüğü memleket isterim. Nefretin, kinin, ayrıştırıcı söylemlerin olmadığı, hoşgörü ve empatinin yeşerdiği, birbirine saygının geliştiği memleket isterim… İnsanların canı, malı, özel yaşantısı üzerinden rant devşirilmeyen, siyaset yapılmayan, ne ezen ne de ezilenin olduğu, din sömürüsünün yapılmadığı, din tüccarları yanında devrim yobazlarının iltifat görmediği aklı, bilimi önde tutan insanların çoğaldığı, özgür düşüncenin gelişeceği mutlu memleket isterim…
Komşunun komşudan şikâyetçi olmadığı ırk, etnik ayrıcalığın, bozgunculuğun yapılmadığı memleket isterim. İnsan hakları yanında, hayvan haklarının da sağlandığı şehirlerinde, dağlarında, ovalarında hür dolaşan hayvanlarının yaşadığı, tarlasında, ocağında, işinde çalışanların geçim derdine mahkûm olmadan mutlu, huzurlu olduğu bir memleket isterim… İnsanlarının parayı kaybetse de birbirine güveni kaybetmeyen, gül ve dikenin birbirine katlandığı, seven sevilenlerin bol olduğu, karanlığa mum yakanların çoğaldığı memleket isterim…
İnsanların birbirini kucakladığı, kin ve nefretin olmadığı, taassubun, partizanlığın kol gezmediği, adil dağılımın olduğu rüşvet, yolsuzluğun olmadığı, karaya ak denmediği, insanların özeline girilmediği, cüzdan değil vicdanın önde olduğu memleket isterim…
Empatinin, hoşgörünün yaygınlaştığı, ülke insanlarının ideolojileri, dinleri, ırkları, mezhepleri ne olursa olsun bir millet olduklarının hatırlandığı, diktaların, diktacıların olmadığı darbeci, baskıcı düşünce ve ihtirasların yaşanmadığı, demokrasi ve özgürlüklerin geliştiği memleket isterim…
Evlatlarımızın demokratik ortamda, değerlerine bağlı çağın sentezini yapan bir düşünceyle yetiştiği, çocuklarının mutlu, anaların ağlamadığı, babaların üzülmediği, hür yaşama ve yaşatma ortamının oluştuğu memleket isterim…
Toplumsal yozlaşmanın, değer yitiminin, yalanın, sömürünün, ahlaksızlığın durdurulduğu, egemenliğini düşünenlerin çoğaldığı, insanlarının daha temiz, saf ve çıkarsız ilişkiler içinde oldukları mutlu bir memleket isterim...
Bayanları baskı altında, şiddete maruz kalmayan, açığı kapalısının kardeş, akraba ve dost olduğu, camilerin, kışlaların, mekteplerin birbirini kucakladığı, desteklediği, gelişmeyi birlikte sağladığı memleket isterim… Hür iradeye, devletine, bayrağına bağlı barış, özgürlük ve demokrasinin yeşerdiği, özgürlükçü anlayışla milletin değerler bütünü içersinde yargısının, hukukunun, eğitiminin, bürokrasisinin, polisinin, ordusunun, üniversitesinin, kısaca devletinin özgürce yönetildiği, gurur duyulduğu memleket isterim…
Milli birliği zaafa uğratılmayan, ötekileştirme, ayrımcılık ve gelir adaletsizliğinin, bilgi kirliliğinin yaşanmadığı hak, hukuk, adalet, gerçek demokrasi ve barışın yeşerdiği, ilim temelleri üzerinde gelişen bir memleket isterim.
Yunus’uyla, Karaca oğlan’ıyla, Nasrettin hoca’sıyla, Hacı Bektaşi veli’siyle, Evliya çelebi’siyle, Mevlana’sıyla daha birçok değerli insanıyla aynı duyguların yaşandığı, memleketini birlikte inşa etmenin gayretinde, beraber ağlanıp beraber gülünen bir memleket isterim…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.