BAHAR BAYRAMI...
BAHAR BAYRAMI
Bayramlar sevginin,hoşgörünün olduğu günlerdir,
İnsanların kaynaşıp sevgiyle dolduğu günlerdir.
Kötülüklerin,kinin,nefretin bir bir solduğu günlerdir.
İnsanların sevgi, saygı hoşgörü bulduğu günlerdir…
Dört gözle beklediğim 21 mart akşamı geldi,gözlerim güzel ilçemizin tam karşısında yer alan Suriye ile aramızda duvar gibi duran sıradağlarda…Akşamın ilk saatinde balkona çıkıp bir ateş; barış ateşi var mı diye bakıyorum.Sıradağlara baktığım zaman içimdeki o korku gidip yerine bayram sevinci,barış sevinci,nevruz sevinci geliyor.Çok şükür karamsarlığım boşa çıkıp korktuğum başıma gelmedi, insanların savaş da olsa mutlu olacağını,bayramı kutlayacağını, kutladığını gördüm.
Tıpkı ortaokula gittiğim yıllar gibi…O yıllar bu sıradağlara baktığım zaman, şimdiki gibi bir çok yerde o barış ateşi yanardı.Şimdi bu yanan barış ateşini aileme de gösteriyor; Nevruz için, bahar bayramı için, barış için yandığını söylüyorum. Ne mutlu savaşın olduğu bir ülkede bayramı ateş yakarak kutluyorlar. Sıradağlardaki ateşin, barış ateşinin, bahar ateşinin alevleri ilçemizden evimizden rahatça görülüyor.Ateş yakanların bahar bayramı kutlayanların sevincine de ortak olmaya çalışıyoruz.
Savaş mı? O da ne? İnsanlar bayramını, bahar bayramını,nevruz bayramı kutlamalarını savaş olsa da etkilemiyor. İnsanlar kutlama yapmak için ,bahar bayramını kutlamak için savaş engelini aşmış mutlu mutlu eğleniyorlar.Yeni güne daha huzurlu ve barışçıl girmek için ilk akşamdan kutlamalarını başlatmışlar.Nevruz ateşi ile hem karanlık gecelerini aydınlatıyorlar hem de içlerindeki o soğukluğu ısıtmaya çalışıyorlar.Yakınımızda olan, tam karşımızdaki sıradağlarda yanan; Barış, bahar, yeni gün ,Nevruz ateşini bizler de sevinçle izliyor,içimizdeki kırgınlığı,soğukluğu atıyoruz…
Akşamın ilk saatlerinde baharın gelişini,nevruzu kutlamak için 21 Mart akşamı dağların başından yükselen o kıvılcımları lastik alevlerini,nevruz ateşini görmeliydiniz. Gerçekten de bayramlar insanların sevinçli olduğu ve hoşgörünün paylaşıldığı, insanların mutlu olduğu özel günlerdir.Bizler de evimizde,okulumuzda,ilçemizde,ülkemizde… Bu bahar,yeni gün,nevruz,barış bayramını kutlamalı tüm dünyaya barışı, sevgiyi, hoşgörüyü, bir daha anlatmalıyız…Barışın,hoşgörünün,bayramların hakim olduğu bir dünya olması temennisi ile tüm insanların 21 Mart yeni gün,bahar,barış,nevruz bayramını tebrik eder;başarı ve mutluluklar dilerim…
21.03.2014
Hasan Kaya
Eğitimci-Şair-yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.