- 491 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HELAL İLE HARAM ARASINDAKİ SIR
allahü teala helalı vede haramı yaratmıştır.biz kullarına faydalı işler olarak helal dairesini lüzumsuz , kötü işleriçinde haram dairesini yaratmıştır.insanlara helal dairesini emretmiş onu sevmemizi emretmiş ,kötü işlerde de haramdan kaçınmamızı şiddetle nehyetmiştir.bir mümin helal dairesinde hareketlerini uygulamalı kazanırken helale,yerken helal lokma olmasına dikkat etmelidir.bu iki gaide öyle önemlidirki kişinin sırat köprüsünden geçmesinde enbüyük etkendir.şimdi birer misal verelim.
koyun ve köpek iki emsal teşkil etsin ediyorda zaten.
koyun senede bir defa yavru yapar bir tane yapar ,dağda kurt yer ,ovada insan etine kesilir derisine kesilir iç organları için kesilir kurban bayramı gelince sürülerle kesilir.bunca kesilmelere karşı yinede koyun sürüsünden çok bir sürü göremezsiniz.mantık ölçüsünde bunca kesilmeye karşı hiç sürü olmaması lazımdı ama ne varki hz ALLAH koyun sürüsüne bereket ihsanetmiştirde ondan helel kazançtada bu bereket vardır.aile hayatındada bu bereket vardır,sosyal aktivitelerde bu bereket vardır.çünkü hz allah onu emretmiştir.
köpekte ise senede bir doğursada bir batında 8 10 tane doğurur.eti yenmez sütü içilmez köpeği köpekte yemez.derisine kesilmez çünkü kullanım alanı yoktur. yinede köpek sürüsüne rastlanılmaz.çünkü aziz ve celil olan hz alaah köpeğin nesline bereket ihsaneylemedi.işte haram kazanca misal köpeği vrebiliriz.helala da koyunu misal verebiliriz. rabbim kazançlarını helaldan kazananlardan eylesin.
.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.